• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

K.3nny's "Classy" LianLi Pc-7HX Casemod

update,

Aangezien mijn 50 euro budget op is, het ik het toch netjes gedaan zeg ik zo zelf :)

Me daily pc uitelkaar gehaald voor de overige onderdelen en natuurlijk de hardware :)

Daarno begonnen met het laatste waterkoelings onderdeel, de pomp, had alles al afgemaakt dat dik het enigste is wat ik nog moest doen :)

CIMG4611.jpg


CIMG4619.jpg


CIMG4620.jpg


ook gelijk een nieuwe molex kabel gesoldeerd en met paracord afgewerkt.

CIMG4622.jpg


CIMG4624.jpg


Daarna was ik zo druk bezig dat je natuurlijk foto's begint te nemen :p
heb ongv 6 uur vandaag aan de pc gewerkt, en het grootste is af, voor deze case wil en ga ik geen geld meer tevoorschijn halen, ik heb binnenkort 2 duurdere mods, die zowiezo al voor langer termijn zijn, en 1 ervan is een unieke behuizing die net zijn stap in de computerwereld heeft gezet, de buildlog gaat van start als de case binne is en zal iets meer euro's beschikbaar krijgen dan nodig is :)


Hierbij wat foto's, Geen zin om bij elk plaatje wat te vertellen, dus kijk maar eeen eind weg :p
CIMG4637.jpg


CIMG4640.jpg


CIMG4641.jpg


CIMG4642.jpg


CIMG4643.jpg


CIMG4648.jpg


CIMG4650.jpg


CIMG4652.jpg


Zoo, dat was het voor deze avond, heb ondertussen ook wat dingetjes verbeterd, en gewijzigd maar dat bij de volgende update :)

Daarbij, het geluk was dat ik 3 langere stukken kon hergebruiken, wat natuurlijk nooit slecht is bespaart geld :) en het laatste stuk van GPU-Midplate gaan jullie bij de volgende update zien, Ben tot nu toe zeer tevreden met het resultaat :)
budget modding is altijd leuk, je ziet soms ook leukere opties dan dat je er 100en euro's tegen aan zou gooien :)

kosten tot nu toe

Case: 110 euro
Alu plaat / paracord: 25 euro
Gedeelde bestelling met een maat bij HF: 60 euro 20 mijn kosten
2 liter Demiwater: 4 euro
Matzwart vinyl : Gratis

Totaal 159 euro
Heb nog 1 euro over, Voordeel is natuurlijk wel, ik heb best veel liggen, maar soms kan je een idee gewoonweg niet uitvoeren met de spullen die je heb, ditkeer wist ik van te voren dat ik best ver zou kunnen geraken, dus zelfs in moeilijke tijden is er wat te modden!:)


Dag mensjes!
CIMG4657.jpg
 
Sodeju, daar ziet men de hand van de meester! Toffe mod tot dusver, en toonbeeld dat een goed ogende build qua modwerk nog geen fortuinen hoeft te kosten, als je echt handig bent. Jij hebt natuurlijk bakken ervaring en al een hoop mooi spul in huis, maar toch. Heel origineel ook, die PSU in de 5,25" bay. Lekker bezig man!

Paar vraagjes:

- waarom gebruik je bij paracord geen hittekrimp?
- wat voor sleeve gebruik je voor de GPU kabels?
- waar bestel jij al je sleeve?
- wat zijn die slangen die zo mooi in vorm blijven staan en waar haal je dat?

Voor m'n huidige project wil ik ook graag paracord sleeving maar ken nog niet echt alle ins en outs ten opzichte van MDPC-x spul et cetera... Thanks!
 
Sodeju, daar ziet men de hand van de meester! Toffe mod tot dusver, en toonbeeld dat een goed ogende build qua modwerk nog geen fortuinen hoeft te kosten, als je echt handig bent. Jij hebt natuurlijk bakken ervaring en al een hoop mooi spul in huis, maar toch. Heel origineel ook, die PSU in de 5,25" bay. Lekker bezig man!

Paar vraagjes:

- waarom gebruik je bij paracord geen hittekrimp?
- wat voor sleeve gebruik je voor de GPU kabels?
- waar bestel jij al je sleeve?
- wat zijn die slangen die zo mooi in vorm blijven staan en waar haal je dat?

Voor m'n huidige project wil ik ook graag paracord sleeving maar ken nog niet echt alle ins en outs ten opzichte van MDPC-x spul et cetera... Thanks!

1: Paracord kan je vast smelten aan de pin, en aan de voeding zijde gewoon naar binnen steken he :)
2: Dat is Sata sleeving :)
3: MDPC of paracord via een lokale verkoper :)
4: Dat zijn opmaat gebogen acrylis buisjes ;) als je in me signature op C Bonized klik zie je hoe en wat ;)

1 groot voordeel van paracord is 100% dekkend en in echt alle kleuren en samenstellingen te vinden die je je maar kan wensen, per meter 30 cent ofzo :)


Geweldige build man :) , succes verder :)
Thnks mate :)
Ziet er weer piekfijn uit!
Thnks man
 
Tijd voor een Write up :)

Hierbij ook stap voor stap uitgelegd hoe je nu zo een mooi stukje Tube kan maken :)

Pak een onderdeel wat flink tegen hitte kan en ook warmte vasthoud! hout kan ook maar die absorbeert warmte en laat ook je werkstuk afkoelen! zet je fohn er met een hoek tegen zodat er geen warmte verloren gaat :)

CIMG4662.jpg


Zorg dat je tube een stuk langer is dat het daadwerkelijk moet zijn! je bochten kan je nooit precies vastleggen.

Ik gebruik een 7mm dikke Pc voedings kabel als gelijder en zorgen dat je tube niet met een platte bocht kom te zitten.

CIMG4663.jpg


Met een Haarfohn kan het even duren dat alles lekker warm is, maar je zit 100% safe, met een verfstripper of een echte heathgun kan je de tube forceren, of van binnenuit laten koken (luchtbelletjes in de tube)

CIMG4664.jpg


Als de tube warm genoeg is kan je hem langzaam aan buigen! zet niet teveel kracht, anders kan je je pijp ovaal trekken :)

CIMG4665.jpg


CIMG4666.jpg


Als je eenmaal zover ben dat je pijp voor jou oog de goede vorm heb kan je hem opmaat zagen :) ik gebruik een luxe verstekzaag :)

CIMG4669.jpg


CIMG4671.jpg


Dan is het tijd om je dremel te pakken en er een schuurpapiertje op te monteren :)

CIMG4672.jpg


Yes i know dat ziet er lekker beun uit :D!

Je pijp 7/8mm afplakken zodat je je aanslag heb

CIMG4673.jpg


De pijp zeeeeeeer lichtjes langs je dremel halen met frosten is vaak al de marge van de pijp!

daarna met P400 alle stukjes eraf halen en een glad contact maken voor de rubbertjes :)

CIMG4674.jpg


En dan fitting testen :)

CIMG4675.jpg


CIMG4676.jpg


*tips

1. Gebruik altijd dezelfde fitting om te testen! Oringetjes kunnen beschadigen!

2. Staat er na jou inzien teveel spanning tussen je onderdelen? Laat de fohn zolang mogelijk tegen je gemonteerde Pijp blazen totdat je ziet dat de spanning verdwijnt, je ziet dit snel genoeg, bij mij bijvoorbeeld zag ik me geheugen langzaam terug op zn plek gaan zitten

3. Gebruik per build altijd hetzelfde opject om je hoeken te maken, het is natuurlijk niet mooi als je allemaal verschillende radiussen heb :) (of de gelegenheid moet er anders toedoen).

4. Je werktstuk afkoelen? een teiltje met koud water naast je hebben is ideal, Zet dit niet dat het in de weg staat maar gewoon op een stabiele plek.

5. Gebruik aleen C47 koppelingen van bitspower!

6. Deze guide werkt het beste met 12mmODx8mmID Acrylic tube, er gaat ook 1mm tube in de ronde, maar die is simpelweg niet te buigen, je trekt platte bochten en je binnenbocht gaat knikken (getest met een crystal link ongv 7 cm lang en max 45 graden gebogen)

7. Zaag je tube altijd zeer rustig en voorzichtig af! het zou zonde zijn om je mooie werkstuk met een scheurtje in de lengte te moeten weg gooien!

Dat was het wel, Van het hierboven staande komt ook een apart topic!

Mijn verder pics!

Loop volledig ineen en ready to be cleaned and Filled up :D!

CIMG4681.jpg


Waturrr
CIMG4687.jpg


Vieze loop
CIMG4690.jpg


Na het drainen verse vloeistof erin gedaan en even laten rond pompen, daarna elke keer 1 druppel Mayems Red Dye erin!

1 druppel
CIMG4692.jpg


2 druppels
CIMG4693.jpg


3 druppels
CIMG4694.jpg


4 druppels
CIMG4695.jpg


5 druppels
CIMG4696.jpg


6 drupples
CIMG4697.jpg


Zo ga ik het voorlopig laten :) wie weet nog wel een druppeltje erbij na verloop van tijd, maar dat zien we vanzelf wel :)

CIMG4700.jpg


CIMG4702.jpg


CIMG4703.jpg



Tot de volgende!
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
HighFlow Gefeliciteerd, k.3nny. Felicitaties 1
k.3nny k.3nny's LuxuryWater Coolermaster case. Gallery & Build Logs 50
sir serial Gefeliciteerd K.3nny!! Felicitaties 26
k.3nny K.3nny's Parvum Aurora case Gallery & Build Logs 76
k.3nny K.3nny's Topnotch Phantom 820. Gallery & Build Logs 94
k.3nny DangerDen R-Atx fully watercooled By k.3nny Gallery & Build Logs 116
M Gefeliciteerd k.3nny Felicitaties 18
k.3nny k.3nny's Dreamhack lanbak! Gallery & Build Logs 11
k.3nny k.3nny's AcidBench. Gallery & Build Logs 103
Fall3n Happy Bday K.3nny Felicitaties 25
I Iris stelt der eigen voor :D!(vriendin van k.3nny) Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 24
k.3nny k.3nny GoldFenix. Gallery & Build Logs 40
k.3nny k.3nny StreetFighter! Overige Builds 12
k.3nny k.3nny DuaLLPhantoM. Gallery & Build Logs 537
k.3nny [TKA]Alles van k.3nny wegens actieve stop. Verkocht 33
k.3nny [VERKOCHT] K.3nny's T1R COMPLEET! Verkocht 6
k.3nny k.3nny CleaN-TJ07 *build for WWW.HARD.FM Gallery & Build Logs 32
k.3nny k.3nny - StN Campzone 10dagen caseBuild Gallery & Build Logs 77
k.3nny k.3nny Campzone build Gallery & Build Logs 12
k.3nny k.3nny Tec700DD Gallery & Build Logs 136
k.3nny k.3nny Computerhoek rebuild. Overige Builds 17
k.3nny K.3nny's LiLi t1R Gallery & Build Logs 46
Fedmas K.3nny's Website Algemene Discussies 0
k.3nny k.3nny & iRis Car project: Honda Civic Overige Builds 581
k.3nny K.3nny's Modservice. Verkocht 319
k.3nny k.3nny B&W airbuild. Gallery & Build Logs 85
k.3nny k.3nny StaRQube Gallery & Build Logs 68
k.3nny k.3nny RV1000 Gallery & Build Logs 311
k.3nny k.3nny RchromeLi Gallery & Build Logs 119
k.3nny k.3nny Jaguar-pearl P180mini Gallery & Build Logs 97
k.3nny k.3nny A-Qube. WINTERBUILD! Gallery & Build Logs 137
Freddy Classy 220v Power Plugs / Stekkers HighFlow Product Suggesties en Nieuws 11
stigma [VERKOCHT] EK-FC780 GTX Classy + Backplate Verkocht 1
T EK-FC780 GTX Classy - Acetal+Nickel HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
adje ad's classy cosmos Gallery & Build Logs 81
Hightower Lianli front mesh voor de o11 mini Cases en Modding 3
k.3nny [VERKOCHT] LianLi PC-7HX Casemod INCL voeding + more Verkocht 11
k.3nny LianLi PC-7H Behuizing HighFlow Product Suggesties en Nieuws 15
P LianLi vervangen Cases en Modding 0
k.3nny [INACTIVE] Antivibe rubbers, LIANLI Baycovers/fangrills, sleeving. Verkocht 5
W whuzabi´s LianLi A71 FB Gallery & Build Logs 58
Oli4v [BiP]Project: Duality (LianLi V1000b) Gallery & Build Logs 242
M LianLi A77 vragen Cases en Modding 0
C losse top voor de lianLi PC-A70 Cases en Modding 5

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan