Hallo HF-ers,
Op verzoek...
Heb ik ff een topic aangemaakt van mn "custom" Honda Shadow Spirit.
Rij dik 10 jaar motor en na het rijden van een sportieve/toermotor, een Suzuki GSX 600 F uit 1999 (met wat achterstallig onderhoud...) werd het verstandiger om eens iets anders te aanschaffen.
Als fan van programma's zoals Biker Build Off en American Chopper leek me een chopper wel iets. Heeeellll iets anders qua snelheid, maar dat vond ik niet zo heel erg. Bijkomstig voordeel was het feit dat je (vind ik, maar verstandig is anders) op een chopper geen leren motorpak aan hoeft. Dus niet meer 20 min aan en 20 min uit kleden voor en na elke rit, en zweten bij het stilstaan bij het stoplicht.
Na was zoeken op internet en kijken kijken niks kopen (lekker Nederlands) bij wat lokale motorshops, kwam ik een Honda VT 750 Shadow Spirit uit 2007 tegen met normale km's en een mooie prijs. Maar moest natuurlijk ook van mn oude fiets af... nog een potje Turtlewax en een middagje poetsen geïnvesteerd, zodat ik een leuke deal heb kunnen maken.
Genoeg gelult... de foto's!
Voor:
Maar wilde natuurlijk het een en ander veranderen, want voor mij was ie nog niet perfect (genoeg).
Het verlanglijstje:
- Andere uitlaat (moest recht zijn en meer herrie maken )
--> Een Hard Krome American Classic II besteld in de USA, want ik NLD zijn mooie uitlaten of onbetaalbaar of van slechte kwaliteit (bijv Highway Hawk).
- Andere luchtfilter (ivm herrie...)
--> K&N flters FTW!
- Andere oliefilter (onderhoudsvriendelijk)
--> K&N filters FTW!!!
- Ander stuur (zonder die extra kink)
--> In Duitsland besteld met hoog keurmerk (niet onbelangrijk voor een stuur).
- Tank emblemen er af
- Onderste gedeelte van de voorvork spuiten (vond dat geheel anders niet echt bij de motor horen)
- Evt custom paint (afhankelijk van de prijs)
Heb zelf helaas niet de skills en al helemaal niet de tools en werkruimte om dit soort dingen te doen, dus heb ik een hulplijn ingeschakeld...
Extreme Motorcycle uit Schijndel (nog voordat ze er bij New Kids een bom op gooide )
Het resultaat:
(toch een custom paintje kunnen doen... metal flakes, je weet niet wat je ziet als ie in de zon staat!!!)
Kwaliteit van de foto's is niet heel erg best... met mn oude HTC Desire gedaan.
Zal van de week nog eens kijken voor wat nieuwe...
Het rijdt en klinkt heerlijk!!!
Wil nog wel wat kleine aanpassingen doen, zoals:
- Kleinere knipperlichten (heb ze liggen, maar nog geen passende "mounts" kunnen vinden).
- Kabels (stuur) aanpassen... iets inkorten en misschien in een chrome jasje.
- Iets bredere achterband (heb een cardanas, dus dat zal erg lastig worden).
Zoals gezegd...
Zal hem van de week een beetje poetsen en met mn HTC One S wat nieuw foto's/filmpjes maken.
Op verzoek...
Pics or it didnt happen wel leuk om ff topicje over te zien
Heb ik ff een topic aangemaakt van mn "custom" Honda Shadow Spirit.
Rij dik 10 jaar motor en na het rijden van een sportieve/toermotor, een Suzuki GSX 600 F uit 1999 (met wat achterstallig onderhoud...) werd het verstandiger om eens iets anders te aanschaffen.
Als fan van programma's zoals Biker Build Off en American Chopper leek me een chopper wel iets. Heeeellll iets anders qua snelheid, maar dat vond ik niet zo heel erg. Bijkomstig voordeel was het feit dat je (vind ik, maar verstandig is anders) op een chopper geen leren motorpak aan hoeft. Dus niet meer 20 min aan en 20 min uit kleden voor en na elke rit, en zweten bij het stilstaan bij het stoplicht.
Na was zoeken op internet en kijken kijken niks kopen (lekker Nederlands) bij wat lokale motorshops, kwam ik een Honda VT 750 Shadow Spirit uit 2007 tegen met normale km's en een mooie prijs. Maar moest natuurlijk ook van mn oude fiets af... nog een potje Turtlewax en een middagje poetsen geïnvesteerd, zodat ik een leuke deal heb kunnen maken.
Genoeg gelult... de foto's!
Voor:
Maar wilde natuurlijk het een en ander veranderen, want voor mij was ie nog niet perfect (genoeg).
Het verlanglijstje:
- Andere uitlaat (moest recht zijn en meer herrie maken )
--> Een Hard Krome American Classic II besteld in de USA, want ik NLD zijn mooie uitlaten of onbetaalbaar of van slechte kwaliteit (bijv Highway Hawk).
- Andere luchtfilter (ivm herrie...)
--> K&N flters FTW!
- Andere oliefilter (onderhoudsvriendelijk)
--> K&N filters FTW!!!
- Ander stuur (zonder die extra kink)
--> In Duitsland besteld met hoog keurmerk (niet onbelangrijk voor een stuur).
- Tank emblemen er af
- Onderste gedeelte van de voorvork spuiten (vond dat geheel anders niet echt bij de motor horen)
- Evt custom paint (afhankelijk van de prijs)
Heb zelf helaas niet de skills en al helemaal niet de tools en werkruimte om dit soort dingen te doen, dus heb ik een hulplijn ingeschakeld...
Extreme Motorcycle uit Schijndel (nog voordat ze er bij New Kids een bom op gooide )
Het resultaat:
(toch een custom paintje kunnen doen... metal flakes, je weet niet wat je ziet als ie in de zon staat!!!)
Kwaliteit van de foto's is niet heel erg best... met mn oude HTC Desire gedaan.
Zal van de week nog eens kijken voor wat nieuwe...
Het rijdt en klinkt heerlijk!!!
Wil nog wel wat kleine aanpassingen doen, zoals:
- Kleinere knipperlichten (heb ze liggen, maar nog geen passende "mounts" kunnen vinden).
- Kabels (stuur) aanpassen... iets inkorten en misschien in een chrome jasje.
- Iets bredere achterband (heb een cardanas, dus dat zal erg lastig worden).
Zoals gezegd...
Zal hem van de week een beetje poetsen en met mn HTC One S wat nieuw foto's/filmpjes maken.
Laatst bewerkt: