• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Joren's Honda CR

Joren

New member
Honda CR125R 1996

Hoop dat hier nog enkele motorradfahrers zijn, dus post ik m'n crossmotor maar even :) Ben namelijk reactie-geil als jullie het nog niet wisten :p

Accesoires op de motor:
VHM cilinderkop
RIWA getuned
HGS uitlaat
stickers :D

Begin juni dus besloten dat ik wou gaan motorcrossen. Niet beetje in het bos, maar gewoon lekker legaal op de baan.
Zo kocht ik hem:
1zxxf74.jpg


Na een beetje poetsen:
303gvgl.jpg


Allereerste keer op de crossbaan
2lse99h.jpg


Ander stuur, nieuwe stuurrol, handvaten en gripdonuts.
11jp4br.jpg


Verder nieuwe schoepenachterband, nieuwe tandwielen en nieuwe ketting.
wbufk1.jpg


1e keer reviseren:
2ywc0ab.jpg


pr0n
25pljep.jpg


Zuiger heeft ook een keer honger gehad zo te zien. Cilinder gelukkig nog prima
j9lvf4.jpg


Eindelijk m'n eigen karretje gekocht!:D 50 eppos
14ahiyb.jpg


Even laten vastlopen, vond ik leuk.
30djolf.jpg


fwmvf7.jpg


Maar dat was spoedig alweer gefixed dus rijden maar weer!
28ld8n.jpg


En zo staat ze er nu bij, wachtend op zondag :D
2lsfgib.jpg



Reacties, Vragen, Onzin? Dump maar hier :p
 
Heb altijd 80cc classe gedaan van me 10 tot 14 jaar, daarna gestopt helaas :) ouders konden het niet meer betalen, en ging eigenlijk altijd in belgie rijden :)

Blijven dikke machines, ik zou wel persoonlijk het stuurtje beetje voorover zetten, dan ga je in een agresievere houding rijden, en dan als je je lichaam in een bocht leg, kan je je makkelijker positioneren (mijn ervaring :) )
 
j9lvf4.jpg

Is btw een warmgelopen bougie geweest, porselijn wat in je zuiger slaat :)

Stuur staat al lekker ver voorover, lijkt niet zo op de foto. Rijd inderdaad stuk fijner.
Ik betaal zo'n beetje alles zelf, alleen pa rijd me altijd even naar de crossbaan 2km verderop. Ohja en mn ouders betalen baanlidmaatschap maar motor/onderhoud/benzine/kleding etc dok ik allemaal zelf.

Die putjes in de zuiger kwamen van paar kleine stukjes nicasil die los hebben gelaten aan de zijkant van de uitlaatspijl. Niks ergenstigs, niet op het loopvlak van de zuiger.
Na die zuiger nieuwe pro-x zuiger erin gezet, na 3 uur is die dus al warmgelopen.. Kwam doordat ik het gas ineenkeer dichtgooide op een koude dag.. Nu een gesmede Wössner zuiger erin, loopt ie ook heel erg mooi mee!

Plan is om deze winter nog de wintercup te rijden kijken hoe ik het daarvanaf breng. Ronderecord staat nu op 1:49 terwijl de supersnelle gasten rond de 1:30 rijden. Mja toen ik begon zat ik op 2:40 lol.
 
Heb wel eens gedaan met mijn crossfiets tussen crossbrommers in (mijn broer reed weleens met zijn Honda MTX op een baan), dat was niet zo spectaculair :p

Lijkt me echt vet om te crossen op zo'n baan met motor!

Mag je eigenlijk gelijk op zo'n baan, of heb je daar een cursus of certificaat o.i.d. voor nodig?
 
Heb wel eens gedaan met mijn crossfiets tussen crossbrommers in (mijn broer reed weleens met zijn Honda MTX op een baan), dat was niet zo spectaculair :p

Lijkt me echt vet om te crossen op zo'n baan met motor!

Mag je eigenlijk gelijk op zo'n baan, of heb je daar een cursus of certificaat o.i.d. voor nodig?

Heb zelf ook een honda mt gehad. Zelfs met 125cc daaronder. Ging al redelijk hard met +-25pk maar deze motor is echt onbevatbaar snel. In het mulle zand valt het nog wel mee, maar als je met die 40pk even op het gras komt ofzo.. Boem zo je voorwiel omhoog haha.

Je hebt sowieso een knmv crosslicentie nodig a 55euro.
Baanlidmaatschap 100 per jaar of 15 per keer
Je hebt geen cursus ofzo nodig, je staat er in je eentje voor.
Dan heb je uiteraard een beetje degelijke motor nodig.
Verder verplichte kleding: crosshelm,bodyprotector,laarzen,handschoenen etc.
10tje benzine erin en rijden maar!

Veel mensen denken even op een crossmotor te stappen en leuk een rondje te maken, valt nog vies tegen sinds het een van de zwaarste sporten is haha. Kenny kan erover meepraten denk ik.
Opstartkosten zijn hoog, maar daarna valt het best wel mee.
 
heb heel wat jaartjes 250cc 2 takt gereden maar moest t helaas ook af laten weten want mn rug werd er niet beter op :( toen maar een 125cc MB gescoord en daar mee uitgeleefd op de weg ;)

dikke pr0n joren die fiets van je :023:
 
Nog even wat pics voor de mensen die belangstelling hebben!

339u0ls.jpg

2lar3ex.jpg

dxzpya.jpg

2ecp6r9.jpg


Inmiddels rij ik leuke rondetijden, binnenkort maar eens meedoen met clubwedstrijden, top 10 zit er wel in denk ik.
Hopen dat ik een transponder kan lenen, die krengen zijn 280 euro..
 
Ziet er erg leuk uit dat :p Jammer genoeg zijn er hier in de buurt helemaal geen enkele crossbanen, en van m'n ouders mag ik het niet, zelfs als ik het allemaal zelf betaal. Toch wel leuk om te zien :p
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan