• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Shadow's Project Aqua

ShadowBumble

New member
ProjectAquaconcept.jpg


De Bak is vrij duidelijk te zien en aan de rechterkant komen 3 LCD sensoren die de temp out meten van het CPU / GPU en NB/SB Block gaan meten.
De cirkels zijn respectievelijk Power en reset knoppen.

( Onder hoog concept :p en alle uitzonderingen daar gelaten als gewicht wat de bak krijgt en noem maar op kortom dit is puur een gedachte waar
ik mee aan het spelen ben / uitzoeken ben )

Nog steeds niet bijzonder ;) maar wat als ik nou zorg dat ik in mijn bak met hardware zorg dat er nog een bak inzit over de hardware componenten ?
En die Bak zou waterdicht moeten zijn zodat ik er vissen in kan doen. en wel specifiek : Paracheirodon simulans


Kleine side note alles word UV Blue aan vloeistof met 2 UV bars aan de zijkanten.

Zoals al eerder aangegeven de doelstelling is dat er vissen bovenop komen, dit onder de voorwaarde dat de bak het gewicht aankan zonder te gaan stutten, en dit niet schadelijk is voor de visjes zelf.

Even voor de impressie een before foto en we eindigen met een totaal shot hoe alles dan staat.

Het begon zo :




De Bak :



Lange leven tuincentra voor het rubber ?( Blijkbaar vinden doe het zelf zaken het moeilijk om rubber te hebben ):




Nieuwe Spulletjes gehaalt vandaag :



- Mobo/Backplane tray moet nog zwart gespoten worden
- 17mm Rubberen ringen om alles goed vast te zetten zonder dat dingen beginnen te trillen en herrie maken
- Messing schroeven om de tray en bays vast te zetten
- Messing pluggen die de pootjes worden van de plateu's
- 4 extra Beugels voor de ophanging
- Afdekzijl voor het spuitwerk van de mobo/backplane tray
- 2x MDF platen ( 22mm en 16 mm ) voor de achterkant en de plateu's.
- Setje bitjes en boortjes want mijn oude waren toch wel stuk :D
- Busje spuitverf Zwart Antreciet.
 
ik ook, alleen vergeet niet dat vissen niet zo van warm/koud water houden. en als jij jouw warmte gaat afgeven aan het water (straling) dat ze dit mischien niet lang overleven ;)
 
Volgens mij moet bij die vissen het water een temperatuur van 25 graden hebben ofzo ?
Dat is te doen :p
Denk alleen dat ze UV licht helemaal niet leuk gaan vinden.
Mijn connectoren op de P6T6 ws Revolution zijn er geel van geworden :)
 
Nee ik ga morgen ook even langs pet's place om even het voor te leggen eens kijken wat de beste man ervan denk, hij zal me wel vreemd aan kijken maar ik ga natuurlijk niet onnodig Vissen in een bak houden waarvan ik weet dat het slecht voor ze is.
 
heb al modprojecten gezien met een aquarium bovenop die verwarmd werd door de pc dus moet wel te doen zijn...
kwa verlichting denk ik dat je zelf wat moet kijken hoe en wat :)
Greetz B0B0
 
dat het water warm word is niet erg. alleen de snelle wisseling ertussen zal minder gaan. eventueel kan een plaatje depron ertussen wel helpen. houd ook gelijk het licht tegen. en is niet eens zo heel dik.
 
Zo vandaag bij de dieren winkel geweest vissen dienen tussen de 20 en 30 graden te blijven maar wel op een constante temperatuur 0.1 graad fluctuatie is geen probleem maar zodra je over schommelingen van halve to hele graden gaat praten gaat het niet goed me ze tevens is UV licht goed tegen de alg maar zeer slecht voor de vissen.

Hier nog wat foto's en de eerste bestellingen binnen van Freddy :



De plateau's



En een Quick Overview :




Wachten op binnen komst volgende pakketjes

2x 3 slots 3.5" Drivebays uit duitsland ( Shipped )
1x 5 slots 5.25" DriveBay uit de states ( Shipped )

en de watercooling set vanuit Highflow ( in nabestelling )

De 2 3.5" Bays komen op de plateu's en de 5.25" word de command station met bluray brander, reservoir, fancontroller & tempcontrollers.

Hopelijk komt de rest asap binnen zodat we fysiek kunnen gaan bouwen en alles overzetten.
 
Zo vandaag weer een kleine update :

aangezien mijn nieuwe 3.5"HDD racks er waren



Maar verder gegaan met de achterkant :



Grote gat is de mobo tray, de 2 ronde zijn in en out van de water tubes, en de kleine uitgesneden verkantjes komen achter de hdd racks en voeren de hdd kabels af. Het grote gat boven de mobo tray komen de power kabel en dergelijke voor het mobo doorheen uiteraard lopen die straks netjes weg ipv een gat.
En een side shot overview momenteel hoe de bak er nu uitziet :


on a side note ik hou imageshack nog even aan hou er niet van om te moeten registreren om dingen te uploaden tot mijn eigen webspace weer in orde is.
 







Zo even nieuwe foto's van vandaag, bestelling van freddy binnen gehad ( toppie freddy ) en de bak onder het bureau gemonteerd, nu alleen nog afwachten op mijn 5.25"drive bay rack en 2 koppel fittings van freddy alvorens ik alles kan gaan inbouwen.
 
Beloofd heel wat, als liefhebber van vissen heb ik alleen een aantal vragen.
Hoeveel liter aquarium wordt dit?
Hoeveel Paracheirodon simulans komen er in het aquarium te zitten?

Eelco
 
Beloofd heel wat, als liefhebber van vissen heb ik alleen een aantal vragen.
Hoeveel liter aquarium wordt dit?
Hoeveel Paracheirodon simulans komen er in het aquarium te zitten?

Eelco
Zo vandaag bij de dieren winkel geweest vissen dienen tussen de 20 en 30 graden te blijven maar wel op een constante temperatuur 0.1 graad fluctuatie is geen probleem maar zodra je over schommelingen van halve to hele graden gaat praten gaat het niet goed me ze tevens is UV licht goed tegen de alg maar zeer slecht voor de vissen.

Zoals ik al aangaf hierboven word het sterk afgeraden ivm het UV licht en de mogelijke temperatuur schommelingen, dus ik ben momenteel al wat anders aan het verzinnen , ik wil namelijk onder geen beding dat de diertjes hieronder lijden echter maakt dit het gelijk wel 4x lastiger.

Dus ben nog even aan het brainstormen hoe verder uit te werken.
 
99,9% van alle aquaria die ik heb gezien hebben iets van steentjes ofso op de bodem liggen....
word jij die 0,1% die het wel gaat doen of is er een reden waarom er daar steentjes liggen?

zo ja wat doen ze? en zijn er ook doorzichtige steentjes die dat kunnen?
 
Goed dat je het zo bekijkt, de dieren mochten er inderdaad niet onder lijden.
Wel jammer van je idee maar ben benieuwd wat je nu gaat bedenken.

PS: Heb je zelf ook een gewoon aquarium?
 
ja maar inmiddels niet meer zo'n hele grote, sinds ik kids heb gekregen had ik eigenlijk geen tijd meer voor mijn tropisch aqaurium ( dagelijk zuurgraden bijstellen meten, temp schommelingen enz enz ).

Update on case build :

- Waiting for one of my final parts to start building in the hardware.
 
eerste UV test

UVTest.jpg


UV word aangedreven door 4x 10CM mini UV Cathodes die in de bureau rand gefreest zijn. Kortom je ziet de UV cathodes niet maar wel het effect.

Next up verlichting onder de plateu's om zo het blue glow effect eronder te krijgen.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Sw333t [VERKOCHT] 2x be quiet! Shadow Wings 120mm Mid-Speed Verkocht 2
J JW.'s Honda Shadow Spirit Overige Builds 15
D DeKemp - Cyriel - White Shadow Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
iSP Project muziekstreamer Gallery & Build Logs 10
ThomasJS Project SteelOak Gallery & Build Logs 18
Bl4ckj4ck666 Project Antec P120 crystal Gallery & Build Logs 22
Mannekino Custom loop kerstvakantie project in O11 Dynamic XL voltooid met Direct Die cooling voor een 9900K Gallery & Build Logs 9
Tath Project D Gallery & Build Logs 91
tijgervarken Project Ti[ger]tanium Gallery & Build Logs 1
Silversurfer Even voorstellen: Project Silversurfer Evo Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
M mindwarper - Chris - AMD Ryzen 3000/5000 Project Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
iSP Geschikte waterkoeling cpu bracket gezocht voor project Overige Koeling 7
Bokeh Bokeh - Ben - mijn monster PC project met RGB Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
Subarist [BIP] Project X | Scratchbuild | Gallery & Build Logs 0
Subarist | BIP | Project Subi | Personal Case | PCFixerLimburg Gallery & Build Logs 15
Subarist Subarist - Maickel - Project Subi Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
Rammstation Even voorstellen : Rammstation project: Rammstation Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
Dima Dima - Project: 7980xe Custom Loop Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
987Overlord 987Overlord - Paul - Project: Beest Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
vincent Project Back in busines Gallery & Build Logs 42
Kevin Kevin - Kevin - Project: Kraken Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
Hightower Project S Gallery & Build Logs 6
anub1s18 NZXT H440 project overkill Gallery & Build Logs 5
PasLis Project Car Gallery & Build Logs 29
vincent Project "vocht probleem" Gallery & Build Logs 9
Maarten/Pine Scratch-build ''Project Metallurgy'' Gallery & Build Logs 36
iSP [Gezocht] Simpel (goedkoop) ITX bordje voor project Gevonden 4
bunbun casemod project "red elegance" Gallery & Build Logs 11
Y Yodabear - Maikel - Project: LeBlanc Tower Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
C Corsair Crystal 570x Project 'Hot Rod' Gallery & Build Logs 0
C Sven Decommer - Project Blue-Ice Gallery & Build Logs 4
C Sven Decommer - Project Blue-Ice Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
P Project simply black & white Gallery & Build Logs 5
Maarten/Pine Project Cu - a watercooled PC desk Gallery & Build Logs 52
tijgervarken Project Black Matter Gallery & Build Logs 23
M Project reDefine R5 Cases en Modding 0
ProAce Project 303 Gallery & Build Logs 16
M [Build Log] Project Blueberry Apple G4 Cases en Modding 24
BeckModZ [Project Log] "Blue Morpho" Gallery & Build Logs 34
Demolisher Kodiak [Long term project] Cases en Modding 45
T Hulp bij budget waterkoeling project. Advies Waterkoeling Setup 2
T Hulp bij toekomstig project Waterkoeling 0
F Builg log Project Saber Gallery & Build Logs 4
bmawn [Project log] Project Dark Knightmare Gallery & Build Logs 31
FactoryDefaults Project Stormtrooper Gallery & Build Logs 30
2kPro [WorkLog] Project Scarlet|Ti Gallery & Build Logs 39
J Project minimal. Gallery & Build Logs 9
DBRichard Project Deadpool: Merc with a Mouth Gallery & Build Logs 41
S Project ICE - (custom PC Desk Build) Gallery & Build Logs 4
J Project - LiquiDesk Gallery & Build Logs 7

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan