• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

ITX tower

Slader

prof klikker
Na 5 jaar met mn vorige pc te hebben gedraaid besloot de cpu de geest te geven. Nu zou ik eigenlijk ergens in april weer is gaan kijken naar een nieuwe pc...maar schijnbaar was mn pc het daar zelf niet mee eens. Dus tijd voor een nieuwe build.

Het idee wat ik orgineel had was:
- een itx build
- in een custom case
- zonder tubing, maar allleen maar fittings

Gezien ik best wel weer een nieuwe pc wou heb ik besloten maar te gaan voor een standaard kast. Dus is het idee geworden:

- een itx build
- in een custom case
- zonder tubing, maar allleen maar fittings

Uiteraard gezien het ITX is, wel in zo een klein mogelijke kast, want waarom makkelijk maken :censored:

Ik ben uiteindelijk uitgekomen op de phanteks evolv shift, een 20 liter kastje wat redelijk hoog is maar weinig ruimte in beslag neemt op het bureau.
Deze heb ik in de eerste instantie opgebouwd met luchtkoeling om te kijken of het uberhaubt zou werken:

IMG_20191205_192308.jpg

Maar uiteraard snel met watercooling begonnen. Na veel meten er uit gekomen dat de EK rads precies passen (had geen milimeter meer moeten zijn):

Photo from Raphael Bussink.jpg

Ik had nog een DDC pomp over van mn vorige build. Het eerste idee was om deze onderin tussen de rads te zetten met het resevoir daar ook. Je hebt een aantal "shift x" builds waar ze dat doen. Maar helaas is de shift x 16cm hoger dan de shift, die 16cm minder zorgte ervoor dat dit helaas geen optie was.

Na veel passen en meten kwam ik er achter dat het geen optie was om het resevoir direct boven de pomp te zetten. Uiteindelijk was de enige optie een 50cc res naast de cpu, en met een mooi bochtje al zeg ik het zelf ;)
IMG_20191217_234033.jpg

Vervolgens maar begonnen aan de rest van de runs uit te proberen:

IMG_20191217_221058.jpg
ik hoopte de flow meter ergens in het midden kwijt te kunnen...maar jsus wat lelijk, misschien iets meer naar de zijkant:

IMG_20191218_084059.jpgIMG_20191219_103804.jpg
Ook niet helemaal wat ik zocht...plus kreeg het zijpaneel er niet meer mee op. Dus de flow meter maar naar de gpu kant:
IMG_20191221_140046.jpg

Dat zorgde ervoor dat de cpu netjes naar beneden kon:

IMG_20191218_083540.jpg

En een eerst test met de pomp (er semi in geplaatst ):IMG_20191221_144928.jpg
 
Uiteindelijk een nette loop weten te maken, hetzij een wat onconventionele volgorde:

IMG_20191231_171826.jpg
IMG_20191230_120231.jpg

2 kleine nadelen:
de loop vullen vraagt wat gedult.
groter nadeel...de overdruk zorgt ervoor dat het reservoir lekt...

Als oplossing heb ik bovenin de kast een klein stukje soft tubing wat functioneerd als een overdruk kamer:
IMG-20200114-WA0003.jpeg

Ik moet zeggen zover werkt dit als een zonnetje, en om het complete plaatje te zien:
IMG_20200108_201900.jpg
IMG_20200108_201817.jpgIMG_20200108_201757.jpg

Vervolg stappen zijn een ander voorpaneel om wat meer lucht door te laten, en misschien nog de kabel run iets aanscherpen...maar moet zeggen ben zover wel erg blij met het resultaat.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Jason Singularity Computers Wraith 2.0 ITX/DTX Case HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers Wraith ITX/DTX Case HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Jonsplus i100 Pro Mini-ITX Case / Tempered Glass / Black / Silver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers Wraith Mini ITX/DTX - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers Wraith Mini ITX/DTX – Silver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers Wraith Mini ITX/DTX - Black or Silver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason PHANTEKS Evolv Shift Air 2 Mini-ITX Case, Mesh Panel - Black or Grey HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers Wraith Mini-ITX Case/ Behuizing HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
J Enthoo Evolv ITX Custom loop - Advies nodig :) Advies Waterkoeling Setup 5
Freddy Singularity Computers Wraith Mini-ITX Chassis / Case HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Freddy TP17 Draagbaar Mini ITX systeem, uiteraard van acrylaat Gallery & Build Logs 53
A Corsair force MP500 120 ssd m2 wordt niet herkend gigabyte mini itx moederbord Problemen & Oplossingen 4
iSP [Gezocht] Simpel (goedkoop) ITX bordje voor project Gevonden 4
Hightower EKWB monoblock voor de asus strix Z270 itx HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
I PHANTEKS Enthoo Evolv ITX Gallery & Build Logs 2
iSP Buildlog minibeest itx (Ncase M1) Gallery & Build Logs 21
Gurt11 [Scratch Build] Specced ITX 1.0 Gallery & Build Logs 23
G ITX Architecture (Sponsored) Gallery & Build Logs 14
D Phanteks Enthoo EVOLV ITX Cases en Modding 7
F vragen over hardware en scherm keuze itx build Hardware & Software 0
M Micro-ATX in Mini-ITX behuizing? Cases en Modding 2
U MSI N760 ITX waterblock Waterkoeling 1
volcom mini itx systeem aanbevelingen Hardware & Software 8
Sw333t [VERKOCHT] Cooler Master ITX case met Hotswap bays Verkocht 4
melchiortheijs mini -itx game pc Gallery & Build Logs 1
Sw333t [CANCELLED] Asus P8-H77-I ITX moederbord (S1155) Verkocht 2
AzzKickr Lian-Li T1B "Black ITX Spider" HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
WiSK NCase M1 (mini ITX, 12 liter, water koeling, fab Lian Li) Cases en Modding 20
parvumsystems Acrylic ITX by Parvum Systems Gallery & Build Logs 22
N [CiP] Coolermaster E-Lite Mini Itx Gallery & Build Logs 2
gerjanlubbers Casemod mini ITX kast, Iemand een leuk idee? Cases en Modding 4
Joren Joren's Mini ITX gaming build Gallery & Build Logs 147
tomasvanderpijl [IN-ACTIVE] mini itx Gevonden 0
C [IN-ACTIVE] ITX mobo S1156 Gevonden 1
Thierry BitFenix M-ITX Prodigy HighFlow Product Suggesties en Nieuws 29
Sw333t [IN-ACTIVE] Asrock Z68M-ITX/HT Verkocht 2
Sw333t [VERKOCHT] Asrock Z68M-ITX/HT Verkocht 2
Sw333t Asrock Z68M-ITX/HT HighFlow Product Suggesties en Nieuws 17
l3p [VERKOCHT] Zotac Z68-ITX WiFi Verkocht 12
Sw333t [GEVONDEN] mATX of ITX moederbord tray. Gevonden 4
Impulse ECS H67H2-I mini itx HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
D Gamers Mini itx systeem bouwen ? Hardware & Software 10
Thierry Lian-li PC-t60 // PC-T1B Spider Mini-ITX benchtables + Zotac mini ITX S775 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 16
W Watercooled-ITX Gallery & Build Logs 13
LightStar Fractal Design Array Mini ITX Nas Case HighFlow Product Suggesties en Nieuws 14
Katsie Sapphire Mini ITX mobo IPC-AM3DD785G en AMD Athlon II X2 250 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Katsie amd itx mobootjes Hardware & Software 8
P VIA Apollo 800mhz Mini ITX pruts setupje Gallery & Build Logs 8
Jason Lian Li O11 Dynamic Mini, Mid Tower, Tempered Glass HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li LANCOOL II Mesh RGB Midi-Tower, Tempered Glass - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan