• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Gamers Mini itx systeem bouwen ?

Hallo, iedereen
Ben er toch achter gekomen dat het gamen op een laptop toch niet echt gaat ( hij speelt de spelen super goed maar niet op ultra high en dat mis ik toch )

Dus ik zat dus hard te twijfelen want mijn systeem moet wel makkelijk me te nemen zijn.
( het hoeft niet perce in mijn rugzak te passen maar geen systeem van 10 kilo )

Dus een tijdje rond gezocht op internet en toen kwam ik het mobo formaat mini itx tegen.

uurtje later ben ik er achter gekomen dat er geen mini itx mobo's zijn met de socket 1366
maar wel met am3 ( mooi want ik wou amd toch altijd al een keer proberen )

Er zijn een paar van die mobo's.

Oja dit nog ff waar mijn systeem aan moet voldoen :

Processor : de 6 core processor van amd ( alleen ik weet dus niet of doe mobo's dat aan kunnen en of ze dat ondersteunen )

Geheugen : 4gb of 8 gb ( snelheid moet wel boven de 1000mhz zijn )

Videokaart : laten we gelijk maar goed doen de hd 5970 of uit de nieuwe 6000 serie

En natuurlijk moet er ook ruimte voor zijn deze behuizing : Silverstone SG07

Alleen hoeveel wat voeding heb ik hier ong. voor nodig ? 600 watt


Mijn vraag is nu eigenlijk ondersteunen die moederbordjes wel die nieuwe 6 core


Edit :

Heb een mobo gevonden alleen de tdp is maar 95 watt en als ik de snelste cpu wil heb ik 125 nodig

http://www.bit-tech.net/news/hardware/2010/06/14/six-core-mini-itx-motherboards-inbound/1
 
Oke dat is een mooie behuizing alleen wel 37 cm lang en een itx is maar 29 ( het is misschien maar 8 cm )

Wel kleiner en makkelijker mee te nemen.

Maar toen ik op die site keek van dat merk zag ik deze

Da Box 100: Ultimate Micro ATX gamer case


Oke alleen nu weer naar de processor.
Ik lees net op een site dat je voor gamen beter een 4 core met 8 treads kan nemen.
Als dat zo is kan ik dus het best een socket 1156 nemen.

Edit : ik zie net dat de behuizing er helaas nog niet is ( die komt pas in februari )
 
Vraag me af waar je dat vandaan hebt.
Aangezien voor de hedendaagse spellen doorgaans een Dual Core het beste presteerd.
enkele spellen ondersteunen al Quad Core, maar 8 threads maakt nagenoeg geen gebruik van.

Dat wil niet zeggen dat ik je een Dual core aanraadt, 8 threads doe de PC in het algemeen wel heel goed, en nadelig is het niet voor games. Je hebt er alleen niet direct een voordeel van.

Daarnaast hebben de s1156 i7's en de s1366 i7's beiden 4 cores met 8 threads. Met uitzondering van de i7 970 en 980x die over 6 cores/12threads beschikken.
Ik snap je opmerking dus niet echt dat je daarom het best 1156 kan nemen?
 
Ik las dus op die site dat je meer aan 4 core hebt met 8 tread bij het gamen dan aan 6 core's ( kan de site niet meer vinden )
Dus als dat echt zo is ( wat waarschijnlijk niet zo is wat jij zegt ) is het slimmer op de socket 1156 nemen voor het gamen inplaats van am3 met de 6 core processor.

Dus kan ik volgens jou beter de 6 core nemen ( ook voor de toekomst ) ?

hopelijk snap je het nu anders hoor ik het wel :)
 
momenteel presteren Dual Cores net ietsje beter in de meeste games.
Echter zou ik je minstens een Quad aanraden.
Een s1156 i5 quad core of i7 zijn prima dingetjes in dagelijks gebruik, maar ook zeker om te gamen.
Dat AMD in veel zaken iets langzamer of minder is dan Intel is een feit (of mijn mening? :p ) maar ook de AMD 6 core is een beest van een processor die alles makkelijk gedaan krijgt, zowel gamen als dagelijkse zaken.
Persoonlijk zou ik ze in deze volgorde zetten: i5 760 < AMD Thuban < i7 860

Kijk ook naar wat je meer trekt, en wat je mooier vindt. Want het is gewoon een gegeven dat elke van deze 3 processors gewoon goed zijn :)
 
die 6 core amd processor is ook nog is goedkoper als de snelste intel processor van de socket 1156
Dus ik denk dat ik dan toch maar voor de 6 core ga ( heb nooit amd gehad dus een leuke test )

En wanneer heb je eigenlijk iets aan die treads wat doen ze eigenlijk ?
 
Waar 8 threads zich goed mee bezig kunnen houden:
(un)RAR'en (un)ZIP'en, installeren, veel programmas tegelijk draaien (taken worden dan verdeelt over de 8 threads), benchmarks zoals Vantage maken ook graag gebruik van 8 threads.

Als je het heel erg naar een basis wilt terug brengen kan je zeggen: threads x Mhz = prestatie.
In de praktijk komen daar natuurlijk verschillende processor architecturen bij kijken, verschillen tussen Intel en AMD, enz enz.

Verschil tussen 8 threads van Intel en 6 fysieke cores in de AMD processor zal niet monsterlijk groot zijn.
Als je zelf al aangeeft dat je eens voor AMD wilt gaan zou ik dat gewoon doen, zeker gezien de prijs.
Met de juiste motivatie kan je eigenlijk geen verkeerde keuze maken :p
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Robin Gamers keyboard. Hardware & Software 11
M Mijn vraag aan jullie Gamers Hardware & Software 5
C ASUS Republic of Gamers FERRARI RED Liquid Cooled PC Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
R R0th - Locky Lung - Republic of mATX Gamers Corsair Edition Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 10
Cygnitr0n [IN-ACTIVE] iPhone 4 Case Republic of Gamers Verkocht 0
Luculenus TemJin LightningStone - Republic Of Gamers Gallery & Build Logs 14
C [Worklog]cosmos pure black crosshair republic of gamers Gallery & Build Logs 18
Sanders [VERKOCHT/CANCELLED] Complete gamers desktop (watergekoeld, SLI) Verkocht 9
BETA911 [IN-ACTIVE] Asus Rampage II Gene Republic of Gamers Verkocht 0
Z XBOX 360 Gamers Gaming 35
X Asus Republic of Gamers "Gene" Serie M-ATX HighFlow Product Suggesties en Nieuws 26
Hightower Lianli front mesh voor de o11 mini Cases en Modding 3
Jason Streacom BC1 V2 & Mini Benchtables HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Quantum Reflection PC-O11D Mini D5 PWM D-RGB - Plexi HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li O11 Dynamic Mini, Mid Tower, Tempered Glass HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Jonsplus i100 Pro Mini-ITX Case / Tempered Glass / Black / Silver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Bench/Test DimasTech Mini V2.0 - Customizable HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
Jason EK-Quantum Reflection PC-O11D MINI D5 PWM D-RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers Wraith Mini ITX/DTX - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers Wraith Mini ITX/DTX – Silver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers Wraith Mini ITX/DTX - Black or Silver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason PHANTEKS Evolv Shift Air 2 Mini-ITX Case, Mesh Panel - Black or Grey HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li O11 Dynamic Mini, Mid Tower, Tempered Glass - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Jason Mini Bench Cut-off Saw with Steel Blade and Adjust Miter Gauge HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Jason Singularity Computers Wraith Mini-ITX Case/ Behuizing HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Maak jouw RGB setup compleet met Phanteks RGB Evolv Sound Mini Speakers xD HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Mijn mini arcade zolder / game room Overige Builds 9
Freddy Singularity Computers Wraith Mini-ITX Chassis / Case HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Freddy TP17 Draagbaar Mini ITX systeem, uiteraard van acrylaat Gallery & Build Logs 53
Fryslanboy Tips/Ideeën met betrekking tot zijpaneel Phanteks Mini XLDS Cases en Modding 5
A Corsair force MP500 120 ssd m2 wordt niet herkend gigabyte mini itx moederbord Problemen & Oplossingen 4
Freddy [BUILDLOG] Mini Virtual Pinball Cabinet van Transparant Plexiglas Virtual Pinball / Flipperkast 67
Sw333t Phanteks Enthoo Mini XL DS (Dual System) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Freddy The Party 14: HighFlow Mini Compo's :) Lan Party 9
Sw333t [TKA] In Win Pro1 Headphone Stand, iSeat mini, iBite Verkocht 3
M Micro-ATX in Mini-ITX behuizing? Cases en Modding 2
Sw333t Antec mini build Gallery & Build Logs 6
volcom mini itx systeem aanbevelingen Hardware & Software 8
nicvdv [IN-ACTIVE] ipad Mini Verkocht 3
melchiortheijs mini -itx game pc Gallery & Build Logs 1
Sw333t [Gezocht] Silverstone Fortress FT03-MINI Zilver (liefst inclusief passende voeding) Gevonden 0
tomasvanderpijl Fractal Design Arc Mini Gallery & Build Logs 17
WiSK NCase M1 (mini ITX, 12 liter, water koeling, fab Lian Li) Cases en Modding 20
Sw333t White Mini Gallery & Build Logs 29
N [CiP] Coolermaster E-Lite Mini Itx Gallery & Build Logs 2
gerjanlubbers Casemod mini ITX kast, Iemand een leuk idee? Cases en Modding 4
WiSK Lori Lemaris (FT03-mini CPU+GPU) Gallery & Build Logs 95
Monster [IN-ACTIVE] 3x Apple Mini Display - Display Cables Verkocht 1
Joren Joren's Mini ITX gaming build Gallery & Build Logs 147
mrsoldier Black beauty (mini project) Gallery & Build Logs 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan