• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Impulse's Cosmod S

Impulse

Member
Aloha iedereen.

Ik vond het eens tijd om jullie allemaal lastig te gaan vallen met mijn herbuild van mijn cosmos s case.
Ik heb er al een maand of 10 waterkoeling in zitten maar deze ben ik dus nu aan het uitbreiden en de kast etc goed aan te passen.
Omdat ik nog wel eens een lanparty af ga en ik dus looks en prestatie wil heb ik dus voor een interne waterkoeling gekozen en dit is met 4 lans al goed gegaan met het versjouwen van de case met de waterkoeling hoe het erin zat.
De case word nog in z'n geheel gespoten (kleuren zwart/rood) alleen ben er nog niet helemaal uit over hoe en wat.
De eerste foto's zullen dit laten zien en alvast een heel heel heeeeel klein beginnetje van hoe ik nu begonnen ben :)

De hardware die er nu (niet meer) in zit.....

Systeem

Intel Core I7 920 D0
Asus Rampage 2 Extreme
Club 3d hd 5870
Coirsair Dominator GT1866
Coolermaster realpower 1000wattttt(overdreven ik weet het maar ik was 2 maal gtx 295's van plan)
hdd's 2x samsung spinpoint F1 1tb raid0 / 2x samsung ecogreen 1.5tb = 5 tb:119:

Rand apparatuuuuuur....
22" Acer ..... type weet ik zo niet XD
Roccat Kone Max 2 mouse
Roccat Kave 5.1 headset(beauty :054: )
Logitech G19 Toetsenbord
Roccat muismat
Belkin Nostromo n52 TE keypad
Oude waterkoeling,

Swiftech MRC 360 rad
Swiftech Apogee gtZ cpu blok met 1366 mounting
Laing DDC-1Plus MCP355 + Xspc laing top
Xspc 5.25 bay reservoir
3/8 fittingen en slangen
en fesser kvs

Nou nu dus over naar de nieuwe waterkoeling:)
het swiftech rad en xspc reservoir gaan eruit en er komen voor in de plaats.....eeeen :119: Black Ice SR-1 480 rad en een Jon Lund black reservoir :)
Ook heb ik een mooi moederbord setje gezien wat Freddy hopelijk gauw binnen krijgt en dat is de Mips Rampage 2 extreme nickeld pom limited editie ofzo :107:

Ook heb ik een start gemaakt met een onderdeel van de loop pas te maken met materiaal wat ik nog niet velen heb zien gebruiken maar daar kom ik later op terug wanneer dat klaar is ;)

hier even een aantal foto's van hoe het was tot hoe het er nu bij staat.....

hier zelfs nog een "oldie" met de gtx 295
25ite7q.jpg


sd19qq.jpg


hoppa dominator gt geheugen binnen :p
2qav2x2.jpg


2nsxez4.jpg


Nouja aantal maanden terug kwamen de nieuwe directx 11 kaarten van ati uit en ik had er dus van verschillende merken 1 besteld en zou dus gelijk de gene pakken die het eerst binnen was...
De winnaar was club3d :p alleen toen had ik gelijk een 2e besteld omdat ik opzich best hardware geil ben alleen ik had vandaag 5-1-2010 mail gekregen dat ik nu nog 2.5e maand kan gaan wachten :(

maargoed feuteu van de kaart ;) en in het systeem :)
gelijk even naast de gtx gelegd vanwege de lengte

2mrcexi.jpg


Het kaartje erin geprikt :)

156u5uh.jpg



Nouja zo zat het ongeveer totaan vandaag in elkaar:)

Vorige week had ik tijdens de kerst aanbieding dus het reservoir en het rad besteld bij Freddy en paar dagen daarvoor wat zwarte en rode sleeves bij mdpc-x en bij Coolermaster Shop zwarte toolfree drive fasteners (waarvan ik er 10 had besteld maar er 5 in de doos zaten....krijg eind vd week de rest binnen)

Het "doosje" van Freddy (beetje druppies van de snee)

2e1vntw.jpg


gelijk maar even de coolermaster en mdpc-x sleeves erbij gelegd (lolly was lekkah en snel op btw :p volgende keer meer graag (A) )

plr0n.jpg

149cv3r.jpg

znvspg.jpg


Oke nu alle zooi eruit roppen (A)

33vzpd3.jpg


Wat hou je dan over.....juist een dikke bende XD ik iig wel :p

30jocic.jpg


Oude radje vs nieuwe :021:

27z9edv.jpg


Koperen buizen opgehaald bij de Formido hier in de buurt en alvast wat op maat gemaakt :)

9r5e15.jpg


sv3s6s.jpg


En hierbij kom ik vandaag tot het einde van vandaag :)

Hoop de boel gauw af te maken en jullie iig up to date te houden:p

ALOHA :p
 
@hierboven: "Ook heb ik een start gemaakt met een onderdeel van de loop pas te maken met materiaal wat ik nog niet velen heb zien gebruiken maar daar kom ik later op terug wanneer dat klaar is"

Ik denk dat het wel in z'n loop gaat komen, kan prima hoor koper = koper :p.

lache dat je een beetje experimenteert met wat nieuwe materialen, ik check je log nog wel een keer :D.
 
Ook lekker bezig hier met heel mooi spul :D
Succes met de bouw.
Koper gaat trouwens wel heel snel verkleuren (wordt donker/zwart).
Ga je daar nog een laagje overheen spuiten of iets dergelijks?
 
Alvast bedankt voor deze vroege berichtjes ;)

En natuurlijk komt het buisje in de loop ;) is er anders wat mis mee Ward0?? :p of moest ik je post met een korreltje zout nemen;)

Zodra de buisjes helemaal gesoldeert zijn met de fittingen die ik mee had besteld dan komt hier wel een laagje lak overheen ja :) de fittingen probeer ik iig de kleur te laten behouden :)

Ik ben zelf ook zeer benieuwd hoe het straks allemaal gaat zitten :p
En ben zelf ook zeer benieuwd naar het mips mobo setje dus laat die levering maar gauw opschieten Freddy ;)
 
je weet dat je sommige posts in een forum niet altijd even serieus moet nemen ;)

Als n00b (= net 1 build klaar) word je er soms wel even door op het verkeerde
been gezet, zeker als je plannen hebt ooit een build te doen juist met zo veel
mogelijk van dat soort materialen ....

Dat zal niet op korte termijn zijn maar na het zien van die verfloze rad's hier
op het forum begon het creatieve deel van mijn grijze massa toch al wel te
borrelen :p
 
Ben benieuwd waar je 480 rad komt... ben ook aan het re-builden met Cosmos S. Hopelijk krijg ik vandaag mij spacers binnen dan komt er vandaag nog update van build-log.

Ik zie dat je ook gaat sleeven, erg mooi maar fokkin gveel werk, ik zou 't er niet voor over hebben...
 
achja ik heb op dit moment niet echt een fulltime baan(ben opzoek) dus de tijd die ik over heb gebruik ik daarvoor :p

over het quadrad die komt gewoon bovenin :)
past echt presies...alleen kom je dus 1 fan te kort en ipv die boven doe ik die onder zodat die grotendeels lucht van voren mee krijgt.. zal wel niet ideaal zijn maar beter dan een 360 rad ;)
alleen de schroeven die erbij geleverd zijn die zijn net een halve cm te kort :( dus daar weer effe mee bezig:p

ik denk dat ik zelf nu besloten heb om het spuitwerk uit te gaan spenderen gezien ik toch alles hoogglans zwart wil hebben en dat krijg je niet met een spuitbusje :)
het frame werk laat ik powdercoaten want gezien je toch nog wel met aardig wat kabeltjes bezig bent heb ik weinig zin om gelijk lakschade te krijgen en dat het verder gaat afbladeren :)

@ Calimero :p voordat je zelf vanalles gaat aannemen moet je gewoon voor jezelf even bij andere projecten en google afgaan :) iig dat doe ik ook als ik iets niet 100% snap.
ik heb liever dat ik zelf iets uitzoek dat iemand me een half verhaal gaat vertellen en dat je daar op af gaat :p
 
Vroem :p

Nou kleine update (niet echt veel zeggends)
Maar ik heb me spullen even op een losse mobo tray gemonteerd omdat ik toch nog aan het oefenen ben voor de cod4 competities bij Nodlan en Reality lan dusja :)

De buizen ga ik deze week mee bezig(heb nachtdienst)
Ik kon het niet eerder op het werk voor elkaar krijgen omdat ik vorige week overdag moest werken en er dan allemaal bobo's rond sjouwen en dat heb je in de nachtdienst dus niet :p

Nouje hier even fototje hoe het er nu bij staat :)

2vcughs.jpg


ka42kh.jpg


Ill keep yall posted ;)
 
***update 25-02-2010***

(weinig zin om hele lappen tekst neer te planten dus houd het bij het noodzakelijke)
Nou vandaag kort geslapen(nachtdienst) en ben naar maat van me geweest die mijn kast heeft gespoten.

Kastje porche metallic zwart met nissan metallic rood laten spuiten(deze had hij nog liggen en het is er zeer goed uitgekomen).
Ik moet de boel nog wel even goed poetsen omdat er nog wat stof op zit maargoed dat is voor latere zorg.
En omdat woorden niet al te veel zeggen hierbij de foto's!!!

otet84.jpg


2q2eck7.jpg


esspq9.jpg


346t55z.jpg


2hrehpk.jpg


eb7x1f.jpg


2zf5nqe.jpg


20t5tae.jpg


wlzm9t.jpg



Dit waren de foto's die ik tot nu toe van de case heb.
En dan over naar wat spulletjes die ik bij Freddy heb besteld.

Wederom plaatjes zeggen meer dan woorden (A)

66f1xz.jpg

ps: de m&m's komen niet uit de doos van Freddy hoor, hier zat een kitkat bij maar die was al op voordat alles uitgepakt was;)

Mips Rampage 2 extreme nb/sb en mossVET setje :)

2cxw8ee.jpg


168inbs.jpg


Dit was tot zover de update kwa spullen.

Heb bij andere webshop ook wat spullen besteld zoals 7 maal Enermax redpolish fans en nog wat kleine spullen.
Er zullen de komende week wel wat meer updates gaan volgen gezien ik volgende week naar de Reality lan ga en dan moet die klaar zijn :p
 
Laatst bewerkt:
Netjes!

In een autospuiterij gebeurt dus?:p

Dit is idd in een autospuiterij gebeurt ja:)
Er zijn nog een aantal pci plaatjes die nog gespoten moet worden maar ik wacht nog op me 2e ati kaart en ik ga nog een creative fatal1ty geluidskaart halen en daar ook het pci plaatje laten spuiten zodat alles gewoon zwart/rood is van de buitenkant :)
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan