Hallo allemaal, hier is de laatste update van de IMPERIAL AT-AT !
Begonnen aan het werk voor de laser opstelling. De "kop" van de AT-AT is erg goed ontworpen met diverse lagen over elkaar! Fantastisch werk van de mensen van HASBRO !
Ik moest de leds van de kanonnen verwijderen en gaten boren voor de lasers om uit te kunnen breken.
De lasers zelf moesten vast gezet en uitgelijnt worden met tape. Vader zal niet happy zijn als we de rebels niet raak kunnen schieten!
Paar leds voor het raam geinstalleerd
Ik gebruik hier een TSOP 1838 IR receiver om de output van de oude HDMI switcher remote te analyseren en de arduino zo te programmeren dat er een ander vuur patroon ingezet wordt als er een andere toets ingedrukt wordt.
Ook een mooie plek voor de Arcduino zelf gevonden
Laatste electrische check, alles werkt , mooi ! Nu de hardware en waterkoeling spul installeren !
Vul station Boxtel. Ik gebruik een oud res op de kast om de at te vullen. Omdat de res lager zit dan de
pomp moet ik oppassen voor droogvallen van de
pomp. Enige lastige was de lucht in het systeem , heeft even geduurd voordat dat eruit was.
En zo is ie klaar, gevuld en operationeel !
NEEE!!!! Ik moest een
fitting vervangen omdat ie lekte en daarbij was er wat
vloeistof in de aux 12v connector op het moederboard blijven zitten. Rechtopstaand was het geen probleem maartoen ik de AT op zn zij legde .... PATS !!!
Dag dag moederboard, CPU en GPU !!!
Dus met 2 dagen voor de lanparty was het dikke stress. Moest alle kapotte hardware vervangen
HMMM welke was ook al weer stuk ... ARGH !!!!
En moest ook alles weer uit testen of het werkte, gelukkig wel !
Maar na alle stress en het halve land rondrijden om alle onderdelen te vervangen was het me toch gelukt. Met 2 uur over voor het begin van de TP10 lanparty kon ik relaxen ... HIJ WAS KLAAR! !!
Nog 1 grote laatste uitdaging, hoe kreeg ik hem daar ?
Op de lan party nog wat laatste aanpassingen (stuk plastic in de PSU boog telkens naar beneden tegen de fan aan wat een enorm irritant geluid produceerde)
Maar daar stond ie, toch nog gehaald !
Nu terug thuis ben ik mijn kantoor aan het her ontwerpen. Ook heb ik de layout van de AT iets aangepast. Waar de GPU zat, zitten nu 3 x 2TB hdd's en funtioneerd ie als mijn NAS ! een van de weinig watergekoelde die er zijn volgens mij ... LOL
Samen met de USS EURISKO vormt de IMPERIAL AT-AT een mooie upgrade voor me kantoor !
En dat was het voor deze build.
Kijk hier voor de volledige picture verslag van TP10 !
Ik ben van plan om de base met styrene te gaan bekleden en daarn te airbushen (misschien het model ook) om het geheel nog wat aan te passen. Dus er komen nog wel wat updates aan maar weet niet wanneer !
Ik hoop dat jullie even veel van de build genoten hebben als ik en ik ben al een een nieuwe build bezig !
ASPHIAX