• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Home made backplate s775

Bullus

New member
Ik ben van plan zelf een backplate te gaan maken op het werk:003:
Het maken is geen probleem, alleen om de moederbord te beschermen hebben ze bij het "originele ontwerp" vaak thermal pads gebruikt.

Zelf had ik het idee om viltglijders te gebruiken voor de bescherming van het moederbord en die op maat afteknippen.

Hebben jullie misschien andere ideeen, die ik evt hier bij de bouwmarkt ofzo kan halen.

Grtz.
 
Plakje rubber gebruiken, die houtzaken/bouwmarkten verkopen voor demping.
Die kan je zelf op maat snijden.

Vaak zijn die ook aan een zijde klevend, kan je mooi aan de backplate plakken, zodat die niet verschuift :)
 
Nee geen strip, het is een plak van ongeveer 10CM bij 15CM.
Ik had die bij een houtzaak gevonden bij de rek voor "meubel demping".
In de rek had je ook van die rubbertjes voor onder de tafel/stoelpoten etc.
 
Extreme overclockers gebruiken vaak neopreen voor isolatie van hun moederbord. Het is zacht spul dus SMD-componentjes aan de onderkant kunnen daar netjes in drukken. En als de nood echt hoog is zou je ook gewoon een stukje karton van 1mm dik op maat kunnen knippen/snijden. Als het maar isoleert en enigszins in kan veren als het drukt op kleine onderdeeltjes van je mobo.
 
Zo mijn backplate is klaar.
Als referentie heb ik deze model gepakt.

Scythe_CPU_Cooler_Stabilizer_775-04.jpg


Ik zal morgen eens checken naar die rubber/ neopreen bij de bouwmarkt.

edit

S5000176.jpg


S5000177.jpg


Had nog wat gevonden op het werk voor de isolatie
 
Laatst bewerkt:
Zoals je ziet heb ik 1 xtra gemaakt.
Deze heeft gaten van 4.1mm.Materiaal is van rvs ,2mm dik.

Als je interesse voor die hebt, kan ik die wel opsturen.

Opzich maakt het niet zoveel uit als de gaten wat groter zijn,je hebt dan wat meer speling.
 
Ja ik ben van plan om bij m'n schoonvader misschien ook waterkoeling te installeren, zelf heb ik toen zo'n backplate gekocht bij een andere shop, die had M3 schroefdraad, en dat heb ik opgeboord en vervolgens getapt naar M4 zodat er M4 schroeven in konden, die heb ik er dus in vastgedraaid :)
backplate voorop het mobo vast met moertjes en dan is het een kwestie van waterblok erop schuiven, aandraaien en klaar snap je :)

Misschien een handige tip... als je de gatafstand weet van socket 1366, daar kan je ook wel mensen blij mee maken met backplates voor die socket :)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
vincent Home-made schroud met temp. sensor Handleidingen en Installatie Tips 4
vincent home made frees tafel Handleidingen en Installatie Tips 7
Sw333t [verkocht] AMD set met A6-7400K, MSI A88XI AC, RAM, SSHD en W10 Home Verkocht 1
MisterIce Home server/FreeNAS build Gallery & Build Logs 7
MrGiorgio Kabels Home Cinema, welke kwaliteit? Merk of merkloos? Algemene Discussies 17
Forseti Custom Home Security Solution Gallery & Build Logs 14
Freddy Garage omtoveren naar home gym en hobbyhoek Overige Builds 47
Sw333t [VERKOCHT] Philips DVD Home Theater System HTS4600 (2.1) Verkocht 5
Sw333t [Gezocht] Windows XP Home of Professional inclusief legale licentiecode. Gevonden 1
Oli4v How to Presure Test@home (radiators) Waterkoeling 2
D Archos 7 home tablet, android upgrade Hardware & Software 0
G Gnooms Home Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
Source Windows Home Server, ervaringen? Hardware & Software 8
stravinski [Home page] Banner niet in midden, maar helemaal rechts HighFlow Webshop 14
P Gezocht iemand die hard tubes kan buigen voor custom made computer Cases en Modding 1
L Custom made distro plate t.b.v. Phanteks Enthoo elite / reeds gemaakt HighFlow Forum 4
R Custom-Made Waterkoeling in Phanteks Evolv ATX Advies Waterkoeling Setup 10
E [VERKOCHT] custom made playseat Verkocht 2
alain-s [IN-ACTIVE] Custom made parts for silverstone TJ07 Verkocht 1
J Thermaltake ProWater 880i vs. Costum made : )) Advies Waterkoeling Setup 7
k.3nny Victoriaah's A-Qube Made by me. Gallery & Build Logs 8
Quadcore How its made (Producten zoals Laing pompen, CPU's etc.) Handleidingen en Installatie Tips 9
A Custom Made WC Waterkoeling 13
D Vertical GPU mount die geschikt voor waterkoeling met active backplate Overige Koeling 1
Jason Watercool HEATKILLER V EBC - Active Backplate for RTX 3080/3090 EVGA FTW3 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Alphacool Eisblock Aurora GPX-N Acryl Active Backplate 3090/3080 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
D 2 GPU's met active backplate koppelen HighFlow Forum 7
Jason EK-Quantum Vector XC3 RTX 3080/3090 Active Backplate Acetal & D-RGB Plexi HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Quantum Vector RE RTX 3080/3090 Active Backplate Acetal & D-RGB Plexi HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason The Alphacool Eisblock Aurora Plexi GPX-N RTX 3080 Founders Edition with Backplate HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Alphacool Eisblock Aurora Plexi GPX-N RTX 3090/3080 with Backplate (Reference) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
J EK-FC Strix RTX 2080 Ti Backplate Classic - Black HighFlow Webshop 2
Hightower EK-Vector RTX 2080 Backplate -> EK-Quantum Vector RTX Backplate HighFlow Webshop 3
M Gezocht een AMD backplate voor een supremacy EVO Gevonden 3
A 2x Phanteks glacier waterblokken met custom backplate's. Verkocht 4
D [TKA] Gigabyte GTX 980 G1 + NIEUW EKWB FC Waterblock & Backplate Verkocht 3
Fryslanboy ModMyToys 4 Pin PWM splitter 4 way en EKWB backplate 1080 FWT2 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
T Eerste waterloop problemen met gpu backplate hitte Waterkoeling 17
Q EK-FC Titan X Backplate, MSI logo? Waterkoeling 1
TinusB XSPC Razor GTX 780 Backplate HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
X EVGA gtx980 backplate HighFlow Product Suggesties en Nieuws 9
M Backplate voor MSI GTX 970 Gaming HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
stigma [VERKOCHT] EK-FC780 GTX Classy + Backplate Verkocht 1
S EK-Supremacy Backplate en monsoon fittings en co HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
H ek supremacy backplate schroef gaten te klein.. Waterkoeling 2
G EKWB FC780 GTX TI Nickel (Original CSQ) & backplate HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Hightower ekwb backplate titan se HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
C [CLOSED] Sapphire Radeon HD 5870 1GB + EK blok en backplate Gesloten 3
P EK-FC770 GTX GW - Acetal+Nickel & EK-FC770 GTX GW Backplate - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
Cygnitr0n [VERKOCHT] EK-FC670 GTX DCII - Acetal+Nickel + EK-FC670 GTX DCII Backplate Verkocht 14

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan