• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

h50 modden

fasster

New member
ik ben van plan om een corsair h50 te gaan modden en ik weet dat dei hards waterkoelers dit geen waterkoeling vinden maar toch heb ik hem hier maar geplaatst.
het idee is om de bestaande rad er af te halen en er een 240 rad er op te zetten namelijk deze Swiftech MCR220-QP Res 240 Radiator Swiftech MCR220-QP Res 240 Radiator ivm de ingebouwde res.
het idee hierachter is om betere koeling te behalen op een simpele manier.
nu heb ik al verschillende dingen gelezen op google maar er resten mij nog enkele vragen zijnde:

-is de door mij in gedachte hebbende rad wat of is het beter om een mini res er tussen te plaatsen?
-kan het pompje evt een 240 en een (de originele)120 rad aan?
-er word standaard in de h50 gewoon demi water gedaan, is het aan te raden om er een toevoeging bij te gooien?
- ik heb nu twee noctua fans op mijn megahalems zitten zijn geschikt voor radiators?


ik weet dat het beter is om een wc setup gewoon met losse onderdelen in elkaar te zetten maar dit is gewoon een projectje voor me:eusa_whistle:

ik zal van dit project ook een worklog maken dus je zult het hier zeker gaan terugzien:045:
 
In principe moet die 240 rad/res wel werken. Je moet hem alleen wel verticaal plaatsen anders werkt het res niet meer.

Over de pomp weet ik niet veel, maar de meeste pompen kunnen iig een 360 rad aan, dus ik denk dat ie die 240 iig aankan, en misschien ook de 120 erbij.

Ik raad je aan toch een toevoeging als PT Nuke in je loop te gooien. In principe kan gewoon demi water wel, alleen ben je niet verzekerd van een 100% schone loop, en het is slim het zekere voor het onzekere te nemen.

Noctua fans hebben een vrij lage static pressure, wat ze niet heel geschikt maakt voor radiatoren, maar de swiftech rads hebben geen al te hoge fpi en kunnen dus best goed werken met die noctua's.
 
In principe moet die 240 rad/res wel werken. Je moet hem alleen wel verticaal plaatsen anders werkt het res niet meer.

ik wou de rad/res gebruiken om hem voledig met water tevullen en zo een lucht vrije loop te maken iets wat zonder een res vrij lastig is.
werkt het wel als hij dus helemaal gevuld is met water?
 
je MOET zoizo die radiator met het reservoir omhoog gericht monteren...
dat kan in jou case (cosmos) alleen als je hem voorin in je bayplekken monteerd.. anders moet je hem extern plaatsen
als je dat niet wilt zou ik een gewoone rad nemen en apparte res ;)

verder zou ik het niet tever proberen en puur en alleen de 240 rad gebruiken en er niet nog meer (rads oid) bij proberen te plaatsen :)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
L Corsair H50,H60...zoek cpu koeling voor Lian Li PC-Q11 met i7-2600K. Advies Waterkoeling Setup 19
W h50 mounting am3 en 700D upgrade kit usb 3.0 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
C [GEZ] Corsair H50/H60/H70 Gevonden 8
Sw333t [VERKOCHT] Asus P5QPL-AM mATX, E6300, 3gb DDR2, Corsair H50, InWin Z653 behuizing. Verkocht 25
B [INACTIVE] Prolimatech Megahalems en/of Corsair H50/H70 cpu cooler Gevonden 0
Sw333t [IN-ACTIVE] Corsair H50 met S775 brackets Gevonden 3
The_Saviour# [INACTIVE] Corsair H50 s775 mounting Gevonden 1
W Corsair H50 + TFC / Feser (triebwerk) Waterkoeling 11
F schroeven H50 Overige Koeling 3
R [INACTIVE] Corsair H50-1 Verkocht 3
Sw333t [GEZOCHT] Corsair H50 met Socket 775 mounting erbij Gevonden 3
M Corsair H50/H70 afmeting lengte slangen Overige Koeling 3
Sw333t Corsair H50, hoe het beste te monteren. Advies Waterkoeling Setup 48
B Corsair H50 fan montage, push pull? Overige Koeling 7
Roel1966 Kleine beschadiging radiator Corsair H50 Waterkoeling 12
Roel1966 Corsair H50 cpu waterkoeling Antec P193 ! Waterkoeling 21
ChrisdeW Corsair H50 brackets HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
Traxtorm Corsair Hydro H50 Waterkoeling 3
M Schroeven Radiator Corsair H50. Waterkoeling 3
Freddy Corsair H50 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 66
F Installatie/Modden uitbesteden, wie kan helpen? Omgeving Zwolle Waterkoeling 6
M Corsair 570x modden! -beginnende modder- Cases en Modding 0
U BitFenix Hydra Pro modden in 5.25inch lege optical drive casing Cases en Modding 2
gerjanlubbers Wat kan ik modden aan de Inwin Griffin? Cases en Modding 7
gerjanlubbers Wie heeft er een idee wat ik aan deze case kan modden? Cases en Modding 10
A Antec performance One P183 modden Cases en Modding 5
Fall3n Switch Modden en Aluminium zagen Questions Cases en Modding 8
Sanders PSU/elektronica modden Cases en Modding 10
fasster jet-plate modden voor een hogere flow! Waterkoeling 15
Xtrafresh Adresjes: Handige winkels en vaklui die je helpen bij het modden Cases en Modding 15
Don_Holio Reservoir, hoe modden voor goede werking? Waterkoeling 3
R powerswitch modden Cases en Modding 3
N Fan controller modden --> 12V output Cases en Modding 4

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan