• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Glas tubes snijden

Hightower

chef prutser
Hallo mensen.

Heeft iemand ervaring met glas tubes op maat snijden en wat kan ik beste gebruiken om glas te snijden?
Of kan dat met een standaard glassnijder?

Wil dit graag toepassen in de desk.
 
Hoi Sander,
Ik heb er onlangs een gesneden\geslepen met de dremel en een 50mm diamantschijf.
Dit gaat maar dan ben je er nog niet. Want je moet eigenlijk de uiteinden flampolishen zodat je minder kans hebt op een breuk.

Kijk hier maar eens naar.
https://www.xtremerigs.net/2015/10/20/mayhems-borosilicate-glass-tube-review/4/

Glas is super mooi maar je moet er wel op trainen om het te bewerken. Ik heb voor het testen 3 buizen gekocht . Een heb ik doorgeslepen "droog/ niet goed voor je gezondheid". De eerste was op maat maar met het erin drukken ging het aan een kant net iets te hard en versplinterd het glas naar binnen. Daarom na het slijpen dichtbranden van het oppervlak. 2e punt voor glas "als je voor 16mm gaat" dan zijn volgens de test "bij extreme rigs"de koppelingen van EK-EKWB HDC het beste. In mijn geval betekent dit opnieuw 50 x opnieuw fittingen kopen". Je kunt ook het glas breken door er eerst rondom een kras in te maken. Het met de hand breken gaat maar als de kras niet gelijkmatig rond om de buis is aangebracht dan krijg je een schuine breuk. Ik ga zeker nog verder met glas maar je hebt er een geprepareerde werkplek voor nodig. Hetr flampolijsten op je gaspit gaat maar gedeeltelijk. Het glas is ontzettend heet en heeft ook een opgewarmde plek nodig om weer af te koelen "wat wel snel gaat". Een MEP brander is handiger.

gr. henry
 
Ja dat denk ik ook alleen heb je hier een andere zaagblad voor nodig. Ik heb ze ook al gezien. ik heb nu voor de test een 10 tal diamant 50mm schijven 1mm dik. Ik heb nog een diamantslijper "tegelslijper"in de schuur liggen. Deze is watergekoeld (het blad staat\ draait in een waterbad" . De zaagblad is denk ik 2mm. Heb je al zo'n machine voor je eigen Freddy ! Dan kun je het uitproberen op een van je Mayhem tubes. Ik zou als je deze machine gebruikt boven in de kap een gaatje boren en er een druppelaar op zetten. Glas slijpen is erg ongezond werk. Als ik wel eens een autoruit moest zagen dan hadden wij dubbele bescherming op en wee je gebeente als je dit niet deed. Maar goed het ziet er wel goed uit "leuk speelgoed". Alleen nog kijken wat voor diameter schijf (as-gat) en of er diamanteschijven voor zijn. Dan kun je ze ook voor glas gebruiken.
 
Ik heb deze tot nu toe alleen gebruikt voor afkorten van te lange schroeven, dat doet ie perfect.
Als ik er aan toe kom, ga ik het op glas proberen met de juiste voorzorgsmaatregelen :)
 
Ja ik kijk net naar de specs voor dat soort werk is het super. Alleen voor glas niet. En voor de prijs is het spotgoedkoop.
Zelfs voor het zagen van hardtubing denk ik alleen moet je er wel iets omheen doen tegen het krassen.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
N Cross Desk, glas sterk genoeg voor Eyefinity monitor set (45kg)? Cases en Modding 6
coolfris Hoe een glas water in te schenken Handleidingen en Installatie Tips 1
coolfris Aquacomputer: "Aqualis" reservoir gemaakt van echt glas HighFlow Product Suggesties en Nieuws 20
alain-s [IN-ACTIVE] Kroonluchter 15 in zwart glas 14 armen Verkocht 9
Sw333t 2-Way mirror plexi of echt glas (minimaal 15 x 15) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Slader plexi glas plaatsen Cases en Modding 17
Slade Blue and Red, or Red and White Tubes? What looks better? HighFlow Forum 1
P Gezocht iemand die hard tubes kan buigen voor custom made computer Cases en Modding 1
A Vragen omtrent rigid tubing, merkcompatibiliteit van fittings/tubes, en puur water. Advies Waterkoeling Setup 3
Source Welke fitting bij PETG tubes Waterkoeling 10
Ctrl Welke fittings voor acrylic tubes. Waterkoeling 3
H EK-HD Tubes and adapters HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
k.3nny IN DE SHOP! TFC-VA Tubes (13mm (3/8) Smartcoil / anti-knikveer) + meer! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
S Acrylic tubes Waterkoeling 32
M [WaterKoeling] Hulp bij tubes Advies Waterkoeling Setup 8
F Welke Bitspower SLI stukken/Crystal tubes heb ik nodig? Waterkoeling 1
W Tubes HighFlow Product Suggesties en Nieuws 11
V [TKA-OVERIGE] Laser Graveren - Laser snijden Overige 66
ShockRaver [case] logo's uit paneel laten snijden dmv waterjet? etc? Cases en Modding 6

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan