• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

FF voorstellen: Sophie, en kompjoeter

Mocht ik de stubby's gaan gebruiken doe ik het zonder slangklem, ik gebruik dan 1/2"ID stubbys voor 3/8"ID slang :D (idd, de olifant die het schaap...)

Tip: De slang wordt idd soepeler en glijd makkelijker van warm water, ik heb ontdekt dat je met een platbektang de tube iets op kunt rekken waardoor hij makkelijk over de fitting gaat, zit superstrak! (wel voorzichtig doen, anders beschadig je de slang :p)
Nou moet je me niet gaan mis-quoten. Het was de olifant en de poedel, niet het schaap :p.

En zelf zou ik gaan voor de Feser schroeffiting + de BP low profile stopfitting. Dat is denk ik de mooiste combi.
 
Schroeffitting
-zoals boven al beschreven geeft het iets meer zekerheid op de lange duur (ik ben altijd bang dat op den duur de slang hard wordt en dat alles dan wat heen en weer gaat schuiven met een vochtige bedoening als resultaat)
-ik vind het ook cleaner staan
 
Als ik ze zo op die foto naast elkaar zie op dat blok, zou ik voor die schroeffitting kiezen. Staat mooi bij die stopfitting die er boven zit. Voor het geheel in de kast, incl alle andere blokken, vermoed ik dat de stubbies een iets cleanere look zullen geven als de schroeffittingen.

Maar ik ben wel een beetje bevooroordeeld, want schroeffittingen zijn niet helemaal mijn ding. Alhoewel die voor 5/8OD slang wel een stuk eleganter van afmeting zijn dan die voor de dikkere 3/4OD slang.

Maar voor een cleanere look voor de set als geheel stem ik op de stubies.
smiley_elephant.gif
:023:
 
De foto op de blok is gewoon om ze beide naast elkaar te laten zien, het gaat verder om m'n hele kast :D Wat ik nu heb verzameld aan voor en nadelen (ook dankzij jullie!):

Tegen stubby's, voor Fesers:
- Zekerheid van vast blijven zitten
- Veel bling, omdat het grote fittingen zijn
- Goedkoper dan Bp

Voor stubby's, tegen Fesers:
- Cleanere look
- Makkelijker te plaatsen in korte stukjes
- Waterblokken blijven zichtbaar

Als je meer advies/mening hebt, kom maar op!
:D
 
ach, dat zijn vrouwen, die lullen allemaal uit hun ne... oh wacht...

:eusa_whistle:

ehm...

*verzint gauw een echt antwoord*

Tsja... ik vind zelf een schroeffitting veel mooier omdat het er meer afgewerkt uitziet. De slang verdwijnt in een mooi dicht omhulsel zeg maar. Een stubby ziet er wat technischer uit, wat ook mooi kan zijn natuurlijk.
 
21.jpg


:p

Die gaan er alleen vanaf door ze flink heen en weer te wrikken. Spontaan zullen die er nooit vanaf schieten. Plus dat de tygonslang en de de Feser slang in ietsje pietsje mindere mate erg soepele slangen zijn waardoor er erg weinig spanning komt op de uiteinden bv bij krappe bochtjes.


Oh ja, ... nog een klein voordeeltje voor van de 1/2"OD Stubby's: De ID :p > schroeffittingen. Scheelt toch weer een toefje flow. :D
 
@ Coolfris

Gebruik jij nog iets extra's om te zorgen dat ze er niet onverhoopt af kunnen floepen?
had zelf een stubby besteld om te kijken of t bevalt, en moet redelijk moeite doen om ze eraf te krijgen :p (de 1/2" ID)

De schroeffitting is vooral een veilige keuze, ik vind ze ook mooi, maar bij de stubby's heb je ook echt het idee dat er water doorheen gaat.. je zietniets voor niet bij MDPC dat er gebruik wordt gemaakt van stubby's zal ik maar zeggen.

D'oh... ik weet het niet.. :p
 
Die feser fittingen houden het in ieder geval zeker goed vast dat is iets wat zeker is, soms is het een ramp om de fitting naderhand weer los te krijgen, dat kan ik je ook vertellen :p

ik zou persoonlijk niet zoveel uitgaan van mdpc, een aantal pc's zijn al van murdermods zelf. Die heeft standaard een voorkeur voor stubby, en voor de rest zie je ook veel andere fittings tussendoor springen. Zoals fesers, innovatek, nog een aantal doe het zelf fittingen :p

Ik zou zelf kiezen voor de feser fittingen, aangezien ik de stopfittingen er erg mooi bij vind passen.

{edit:}nu wou ik het wou ik het weten ook dus ik het het gechecked op MDPC :p

13 op lucht
9 op schroef fittingen
12 of stub fittingen ( waarvan er 4 van hem zelf zijn )

dus als je de murder mods pc's mee wilt tellen winnen de stubby's en anders de schroef fittingen. Hoewel lucht eigenlijk nog altijd de echte winnaar is :S
 
Laatst bewerkt:
@ Coolfris

Gebruik jij nog iets extra's om te zorgen dat ze er niet onverhoopt af kunnen floepen?
had zelf een stubby besteld om te kijken of t bevalt, en moet redelijk moeite doen om ze eraf te krijgen :p (de 1/2" ID)

Ik gebruik niets extra's. Je zou eventueel nog de fittingen van te voren kunnen ontvetten voor eventuele vette vingers ofzo, maar dat lijkt me redelijk zwaar overdreven. :p

Dat de slang nog van die stubby's af krijgt, komt omdat ze vrij kort zijn en de slangwand van de 3/8"ID 5/8"OD vrij dik is.

Voordat ik met dat langdradige project in die laing Li V1000 begon, zat er een set-up in met tygon slang R3400 met een 9,5mm binnendiameter over EK 1/2" OD fittingen. Deze fittingen zijn veel langer dan die stubby's. Die slang was er dan ook onmogelijk af te krijgen als i er na veel moeite op zat. Die ging er alleen af met het mes.
Het was wel erg mooi imho. Zeker omdat de EK fitting er met zijn herkenbare vorm door de slang heen drukte. :p

1044xfm.jpg

Dit was echt een mega PITA om die slang erop te krijgen. De R3400 is nog eens een vrij stugge slang ook vergeleken met andere tygon slang.
 
Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
P Even voorstellen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 3
L LiniusV Pauwels Stijn Even voorstellen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
W Even voorstellen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 22
Silversurfer Even voorstellen: Project Silversurfer Evo Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
T thatprosteal- troy - voorstellen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
K Even beleefd voorstellen: Jarno Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 3
Flexi-Cook Hi guys, Ik wil mij graag even voorstellen, Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
Rammstation Even voorstellen : Rammstation project: Rammstation Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
brepoels peter Mezelf even voorstellen peter brepoels Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
J Even voorstellen - JeroenNietDoen79 Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
Mandem Ook maar eens voorstellen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
J Even voorstellen: Joossens Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 3
foxbuster Even voorstellen : Foxbuster Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
MDLs Even voorstellen MDLs Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
R even voorstellen rubicon Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 2
S Even voorstellen :Septimvs Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 27
L Voorstellen Lampenkap Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
A FF Voorstellen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
S Even voorstellen dan maar. Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
C Zal Mezelf & Hotline even voorstellen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
B Mezelf even voorstellen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 3
R even voorstellen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 2
R Even voorstellen - Dennis Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
J Voorstellen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 3
H Even Voorstellen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 3
retrorick Opnieuw weer even voorstellen denk ik... Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
H Voorstellen.. Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
MRHelmond Even voorstellen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
M Even voorstellen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 2
S Sparks.nl - Even voorstellen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 0
A Even voorstellen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
R Even voorstellen.... Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 3
R Ook even voorstellen.... Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 3
H Even voorstellen.. Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
S Even voorstellen, Timo Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
Q Even Voorstellen, Barry Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
R Even voorstellen, Hallo Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
Bas9466 Wil mij even voorstellen. Bas Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 16
M even mezelf voorstellen. Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
F Voorstellen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 3
A Even voorstellen Alex Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
B Voorstellen Brutus83 / Raymon Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
R Voorstellen Ramonnie Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 13
Michel Nog ff voorstellen: Michel Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
A even voorstellen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
AQuAKiNG Even voorstellen.. Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
V even voorstellen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
G even voorstellen wim/gorky Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
tijgervarken voorstellen Xander/ Tijgervarken Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
Grav3D1gger Even voorstellen Grav3D1gger / Johnny Meerveld / PC heeft geen naam. Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan