• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

FF voorstellen: Sophie, en kompjoeter

Wat ik zou doen is je loop er even uithalen, de stubby fittingen aansluiten, en kijken of je de slangen (voorzichtig) kan buigen zonder dat ze los schieten (niet wrikken uiteraard). Als ze tegen dat buigen kunnen terwijl de pomp aanstaat, dan denk ik niet dat je in je loop problemen zal hebben.
 
Haha, mooi werk Coolfris!
Merk je nog verschil in de stevigheid bij opwarmen van 't water?
Ik had ook nog die zilver en zwart 5/8OD liggen van DD, en zwart van Tygon.. merk wel dat die slangen een stuk stugger zijn dan de clear! die zitten dan ook strakker om de stubby's :)
 
PC staat al vanaf 15:00 aan, dus het water zal wel op temp zijn. De slang zal ongetwijfeld ietsje soepeler worden als het water een paar graden stijgt. Denk alleen dat het niet gek veel soepeler wordt. Ik voel het verschil in ieder geval niet. Ook niet na een nacht prime draaien, wat ik gelijk na het installeren gedaan heb.
Iets soeleler wordende slang heeft natuurlijk als voordeel dat de spanning op de fittingen ook minder wordt. Dus eigenlijk is dat weer nog veiliger. Dus met die stuggere slang zit de slang wel iets strakker om de fitting, maar met die soepelere clear slang is de spanning op de bochtjes weer minder. :)

Maar beiden zitten zeer goed vast. Dat bewijst het filmpje al een beetje. En als ik niet zeker ervan was had ik het ook nooit geïnstalleerd. Ook ik heb liever droge dure hardware. ;)

Het is een 99.9% veilige verbindig, net als ik een schroeffitting dat ook vind in diezelfde waarde. Wanneer je de slangen met zorg aansluit, de fittingen goed aandraait ect ect, dan kan er weinig mis gaan.

Alle lekkages die ik tot nu toe gehad heb zijn door haastig of onzorvuldig installeren. Dit valt dan gelijk al op na het vullen. En oh ja, ook een paar keer doordat er door een brakke voeding een pomp uitviel en het water een zo warm werd dat de slang uit de schroeffitting viel. Die videokaart bleef ook maar doorpruttelen, want kortsluiting heb je ook niet direct als de boel een beetje schoon is. :p
 
Ik denk dat de slang wel vaster op een langere fitting zit dan op de kortere stubby. Maar beiden zitten vast genoeg voor een waterkoelset.

Een langere fitting is ook weer lastiger om de slang eraf te krijgen als je de boel later weer gaat deïnstalleren. Alhoewel, als je niet al te zuinig met slang bent, kan je ze dan natuurlijk ook gewoon doorknippen en de fitting losdraaien met het stukje slang er nog aan en dan de fitting vrij snijden. :p (in dat geval wel oppassen dat je het mes niet te hard drukt, anders kan je de fitting behoorlijk krassen.Beter een incaping maken en de slang kapot trekken.)
 
inkeping maken...

Gewoon de slang er schuin aftrekken beschadig je niks en het gaat gewoon het gemakkelijkst.

Thnx! Het is idd vrij simpel, alleen zal het wat lastiger zijn. Mijn oog is gevallen op de Bp Diamond dingen.. omg die dingen zijn shiny :033:
Nu nog een het bedenken wat de slang/fitting kleuren gaan worden.

Zwart slang - silver fitting
Zwart slang - zwart fitting
Clear slang - silver fitting
clear slang - zwart fitting

Of door elkaar :p

Oh btw, de GLT Turbo rijd hoor Zwerver!
 
@ Zwerver:
Ik heb er nog nieteens in gezeten :'(

Ontopic:
Hahahaha, die vogel.. zoiets idd :p Het zijn gewoon teveel keuzes en mogelijkheden, en zeker voor een vrouw :D het is gewoon net als dwaze dagen bij de bijenkorf, je weet gewoon niet waar je moet beginnen :041:

Heb al een beetje gespiekt bij Quad's black ed, maar dat wordt me iets té zwart.. en ik wil gewoon demi+ptnuke+anto corrossie, dat gedoe met Feser black daar ben ik wel klaar mee :p er zitten nu allemaal blauwe spikkeltjes in m'n tapijt ;)

Clear fluid FTW dus, maarja, nu de rest nog.. anyone? :icon_twisted:
 
Ik denk dat zwarte slangen met bling bling fittingen het mooiste staan.

Dan zijn de fittingen de diamantjes op de strakke cocktailjurk zeg maar. :033:

Haha, nu bedenk ik me dat die cocktailjurk ook nog moet komen. (kerst, ed)
Dank je Mr. Gio ;)

Ik wil sowieso mijn rad's stealthen door die aan te sluiten op zwarte fittingen, dan vallen alleen de mooie WC blocks op :111:

Heb straks 3 interne rad's :p
TFC 120, 240 & 360

De WC blocks worden dan opgeblingd met veeeeeel Bp, ik vind het zo'n zonde als je er grote schroeffittingen op gaat zetten zodat je het hele blok niet meer ziet. De Bp premium diamonds zijn een grote kandidaat :055:

Een idee:

Alle slangen van/naar de rads zwart, met zwarte fittingen.. en dan alles naar de blokken, mobo, graka's etc clear :) dan krijg je een clear middelpunt wat uitloopt in zwarte slangen naar alle rads toe.
 
Laatst bewerkt:
Liikt me een erg mooi idee. :023: Wordt het een beetje schilderen met slangen. :)

In die V1000 ben ik ook een beetje aan het zoeken naar iets in die geest. De laatste keer eindigde het met het halveren van de set-up. De bovenste helft zwart en de onderste blauw.

1iipm9.jpg

Moet er nog een beetje verder mee spelen, maar ik ben in ieder geval al los geweekt van het idee dat elke loop een eigen kleur moet hebben of iets dergelijks.

Maar een pure black gedeelte en een shiny clear route erdoor lijkt me zeker een hele mooie. :p
Binnenkort ook maar eens wat van die Bp diamond serie bestellen. Daar wil ik ook wel even mee aan de slag. :)
 
Ja, ik zou oppassen als je die fans gaat spuiten. Ik heb al meerdere verhalen gehoord van mensen die ook de fins spoten, en dat daardoor de fan uit balans raakte en ging ratelen.

Edit: en coolfris, als ik al die BP fittingen zo zie, heb ik het gevoel dat al die fittingen bij elkaar meer kosten dan alle andere WC onderdelen :p.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
P Even voorstellen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 3
L LiniusV Pauwels Stijn Even voorstellen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
W Even voorstellen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 22
Silversurfer Even voorstellen: Project Silversurfer Evo Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
T thatprosteal- troy - voorstellen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
K Even beleefd voorstellen: Jarno Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 3
Flexi-Cook Hi guys, Ik wil mij graag even voorstellen, Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
Rammstation Even voorstellen : Rammstation project: Rammstation Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
brepoels peter Mezelf even voorstellen peter brepoels Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
J Even voorstellen - JeroenNietDoen79 Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
Mandem Ook maar eens voorstellen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
J Even voorstellen: Joossens Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 3
foxbuster Even voorstellen : Foxbuster Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
MDLs Even voorstellen MDLs Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
R even voorstellen rubicon Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 2
S Even voorstellen :Septimvs Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 27
L Voorstellen Lampenkap Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
A FF Voorstellen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
S Even voorstellen dan maar. Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
C Zal Mezelf & Hotline even voorstellen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
B Mezelf even voorstellen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 3
R even voorstellen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 2
R Even voorstellen - Dennis Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
J Voorstellen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 3
H Even Voorstellen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 3
retrorick Opnieuw weer even voorstellen denk ik... Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
H Voorstellen.. Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
MRHelmond Even voorstellen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
M Even voorstellen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 2
S Sparks.nl - Even voorstellen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 0
A Even voorstellen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
R Even voorstellen.... Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 3
R Ook even voorstellen.... Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 3
H Even voorstellen.. Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
S Even voorstellen, Timo Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
Q Even Voorstellen, Barry Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
R Even voorstellen, Hallo Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
Bas9466 Wil mij even voorstellen. Bas Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 16
M even mezelf voorstellen. Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
F Voorstellen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 3
A Even voorstellen Alex Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
B Voorstellen Brutus83 / Raymon Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
R Voorstellen Ramonnie Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 13
Michel Nog ff voorstellen: Michel Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
A even voorstellen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
AQuAKiNG Even voorstellen.. Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
V even voorstellen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
G even voorstellen wim/gorky Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
tijgervarken voorstellen Xander/ Tijgervarken Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
Grav3D1gger Even voorstellen Grav3D1gger / Johnny Meerveld / PC heeft geen naam. Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan