PC staat al vanaf 15:00 aan, dus het water zal wel op temp zijn. De
slang zal ongetwijfeld ietsje soepeler worden als het water een paar graden stijgt. Denk alleen dat het niet gek veel soepeler wordt. Ik voel het verschil in ieder geval niet. Ook niet na een nacht prime draaien, wat ik gelijk na het installeren gedaan heb.
Iets soeleler wordende
slang heeft natuurlijk als voordeel dat de spanning op de
fittingen ook minder wordt. Dus eigenlijk is dat weer nog veiliger. Dus met die stuggere
slang zit de
slang wel iets strakker om de
fitting, maar met die soepelere clear
slang is de spanning op de bochtjes weer minder.
Maar beiden zitten zeer goed vast. Dat bewijst het filmpje al een beetje. En als ik niet zeker ervan was had ik het ook nooit geïnstalleerd. Ook ik heb liever droge dure hardware.
Het is een 99.9% veilige verbindig, net als ik een schroeffitting dat ook vind in diezelfde waarde. Wanneer je de slangen met zorg aansluit, de
fittingen goed aandraait ect ect, dan kan er weinig mis gaan.
Alle lekkages die ik tot nu toe gehad heb zijn door haastig of onzorvuldig installeren. Dit valt dan gelijk al op na het vullen. En oh ja, ook een paar keer doordat er door een brakke voeding een
pomp uitviel en het water een zo warm werd dat de
slang uit de schroeffitting viel. Die videokaart bleef ook maar doorpruttelen, want kortsluiting heb je ook niet direct als de boel een beetje schoon is.