• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Edwin's Stacker

Vandaag de kast al een stukje in elkaar gezet. Moederbord tray in elkaar gezet en weer in de kast gemonteerd wieltjes eronder gezet en de grill + fan bovenin gemonteerd.

DSC_0264.jpg

DSC_0262.jpg

DSC_0274.jpg


Gisteren mijn broer geholpen met zijn stacker en waterkoeling erin gezet.
http://members.upc.nl/r.benthem7/ronaldstack/DSC_0254.JPG
Setup: Fuzion 1, MCP355 + XSPC top, Swiftech micro-res rev1, PA120.2 + 2 Yate loon 120mm 1350rpm, Masterkleer 1/2 UV blue slang.
Hij gebruikt dezelfde slangen en cpu blok. Nog wel kabelzooi maar we zijn al blij dat het helemaal goed werkt en de temps een stuk beter zijn. Hij had eerst een boxed koeler, dus een grote vooruitgang.
 
Laatst bewerkt:
Ben vandaag verder gegaan met het in elkaar zetten van mijn kast.
Heb ook radiator voorin gemonteerd met bracket van highflow. Het past allemaal net zoals ik al had gedacht. Vind het er zelf wel goed uitzien. Nog paar kleine dingen en dat is de kast zelf af.

Hier zie je waar radiator zit en de fans. Foto beetje te donker, had flitser moeten gebruiken.

DSC_0283.jpg


Met de bezels ervoor.

DSC_0290.jpg


Ga nu eerst alle fans aansluiten op fancontroller en draden daarvan proberen goed weg te werken. Daarna kijken hoe ik het met waterkoeling precies ga aanpakken.
 
Laatst bewerkt:
ik heb eerst ook altijd coolermaster kasten gehad tot dat ik er waterkoeling in wilden.
moest ik zo veel aan doen om hem goed te krigen daar had ik geen zin in.

dus verkopen die handel niu heb ik een gigabyte 3d mercury is wel een vette kast met waterkoeling erin.
 
Heb weer wat dingen binnengehad
4x Sanyo Denki San Ace fans. Dat zijn echte superfans, wat een luchstroom.
Ik weet nog niet zeker of ik ze ga gebruiken, want mijn build is op stilte gericht. Maar op 5V geven deze fans nog veel airflow. Maar of ze stil genoeg zijn.. Ik ga in eerste instantie ze niet gebruiken. Maar ik ga ze later wel testen. Het is altijd handig als je deze fans hebt liggen, voor benchen ofzo :)

DSC_0308.jpg

Ja, ik weet op de kop :)
DSC_0309.jpg

DSC_0313.jpg


En ik wou toch ander cpu blok, dus dan maar de EK Supreme LT.
DSC_0316.jpg


Foto's zijn met flits omdat het donker was helaas.
 
Laatst bewerkt:
zijn dat met die DELL aansluiting?

Zoja, Hoe wil je ze gebruiken. Want ik heb ook zulke fan's in gedachten.

Yup, ik denk dat ze ga gebruiken voor benchen enzo.
Op 12V zijn het echte monsters, op 5V normale fan.
Gewoon dell connector eraf kroonsteentje ertussen, waar je meer fans op kan aansluiten en dan molex eraan. Zo heb ik op dit moment ff 2 fans aangesloten.
 
Nou ik heb hem zowat af, nog paar kleine dingen en kijken of ik kabels wat beter kan wegwerken. Kan niet zo mooi mijn sata kabels wegwerken omdat mijn bord geen haakse aanslutingen heeft.
Heb wat foto's gemaakt in het donker en geprobeerd het UV licht beetje goed te laten zien. Zal nog meer foto's maken binnenkort van binnenkant en in daglicht.

DSC_0373donk.jpg

DSC_0377donk.jpg

DSC_0380donk.jpg

kast_hnf_400.jpg


Vind het er zelf best goed uit zien.Het ziet er in het echt mooier uit. Maar het is best moeilijk om in het donker goed de uv licht vast te leggen voor iemand zonder fotografie ervaring.
 
Laatst bewerkt:
Als eerste, nette mod, ziet er goed uit :)

Ik heb wel een vraag, zelf wil ik namelijk binnenkort ook weer aan de slag.

Hoe tevreden ben je tot noch toe met de verf kwaliteit en is het redelijk krasbestendig? En hoeveel verf heb je uiteindelijk nodig gehad voor je kast?

Ik heb 2 stc-t01 stackers die ik ook van binnen wil spuiten, het liefst ook mat. Het zal nog wel even duren, aangezien het ondertussen te koud word om buiten te spuiten en binnen voor mij niet echt een optie is. Maar ik ben alvast een beetje aan het uitzoeken wat de beste aanpak is. Zo op de foto's vind ik het in ieder geval best netjes uit zien :)
Op zich lijkt mij een blanke laklaag wel beter voor de kras bestendigheid. Ik zag echter op de site van Motip ook matte zwarte lak, misschien dat dat wel iets voor me is. Hoewel ik misschien ook wel voor donkerblauw of iets dergelijks ga.

Van die grote san ace fans heb ik overigens ook een stapeltje liggen, best leuk speelgoed ;) Al gebruik ik ze niet serieus, met een fatsoenlijk PWM fan controller is het wel te doen maar die heb ik niet.

Wie weet open ik over een tijdje wel een eigen topic hier over mijn stackers. Een van de twee is al een beetje gemod, de andere is nog geheel origineel maar ik wil ze allebei nog onder handen gaan nemen :)
 
Als eerste, nette mod, ziet er goed uit :)

Ik heb wel een vraag, zelf wil ik namelijk binnenkort ook weer aan de slag.

Hoe tevreden ben je tot noch toe met de verf kwaliteit en is het redelijk krasbestendig? En hoeveel verf heb je uiteindelijk nodig gehad voor je kast?

Ik heb 2 stc-t01 stackers die ik ook van binnen wil spuiten, het liefst ook mat. Het zal nog wel even duren, aangezien het ondertussen te koud word om buiten te spuiten en binnen voor mij niet echt een optie is. Maar ik ben alvast een beetje aan het uitzoeken wat de beste aanpak is. Zo op de foto's vind ik het in ieder geval best netjes uit zien :)
Op zich lijkt mij een blanke laklaag wel beter voor de kras bestendigheid. Ik zag echter op de site van Motip ook matte zwarte lak, misschien dat dat wel iets voor me is. Hoewel ik misschien ook wel voor donkerblauw of iets dergelijks ga.

Van die grote san ace fans heb ik overigens ook een stapeltje liggen, best leuk speelgoed ;) Al gebruik ik ze niet serieus, met een fatsoenlijk PWM fan controller is het wel te doen maar die heb ik niet.

Wie weet open ik over een tijdje wel een eigen topic hier over mijn stackers. Een van de twee is al een beetje gemod, de andere is nog geheel origineel maar ik wil ze allebei nog onder handen gaan nemen :)

Bedankt voor het compliment.

De verf was redelijk, motip verf is ook goed. Ik had 3 bussen mat zwart nodig.
De verf was niet heel erg krasbestendig, maar het is sowieso moelijk om krasbestendige verf te krijgen met deze kast. Echt krasvrij moet je gaan poedercoaten.
 
Ik heb mijn kast met Motip hittebestendige verf gespoten en moet zeggen dat het erg kras bestendig is... ik ben de kast nu weer aan het verbouwen en ga best wel eens met en schroevendraaier langs de verf en ik krijg de verf er niet af gekrast...
Ook tijdens gewoon gebruik van de kast (dvd drives in/uit en degelijke) heb ik de verf niet kunnen krassen...
 
Mooi strak afgewerkt.

Vind persoonlijk die anti-knikveer niet zo geslaagd, steekt af tegen de andere slangen.
Zou eens een tijdje proberen zonder en dan kijken wat er gebeurd.
 
Ik heb weer wat foto's gemaakt. Stond vandaag mooie zon, dus daar heb ik gebruik van gemaakt om zonder flitser foto's te maken.

DSC_0395.jpg

DSC_0397.jpg

DSC_0398.jpg

Image00002.jpg

Hier kan je als je goed kijkt de zilvere killcoil zien. Ik draai puur gedestilleerd water met zilver. Is het meest duurzaam.
Image00003.jpg

DSC_0412.jpg

DSC_0414.jpg


DSC_0420.jpg



Mooi strak afgewerkt.

Vind persoonlijk die anti-knikveer niet zo geslaagd, steekt af tegen de andere slangen.
Zou eens een tijdje proberen zonder en dan kijken wat er gebeurd.

Bedankt.

Hij buigt een klein beetje de slang, ook met Tygon dus het kwam niet door de slang. Gewoon moeilijke bocht, en wou geen geld uitgeven aan mooie 45 graden fittingen. Dit was goedkoop, ziet er misschien niet het beste uit maar ik vind het wel ok. Het was trouwens een hel om die anti knikveer erop te krijgen.. Kwartier mee bezig geweest. Maar daardoor zat ie er wel echt goed om heen en was er geen beweging in te krijgen :)
 
Laatst bewerkt:
kblijf jouw kast toch wel mooi vinden hoor, hij ziet er ook nog goed uit voor z'n leeftijd, die van mij is ivgl met de jouwe een wrak op sommige plaatsen aan de buitenkant ...

'k ga misschien vandaag mijn stacker nog leegmaken of allessinds binnenkort en daar mijn hoofd setup in huisvesten, op 'n waarschijnlijk nogal ghetto manier :D
 
kblijf jouw kast toch wel mooi vinden hoor, hij ziet er ook nog goed uit voor z'n leeftijd, die van mij is ivgl met de jouwe een wrak op sommige plaatsen aan de buitenkant ...

'k ga misschien vandaag mijn stacker nog leegmaken of allessinds binnenkort en daar mijn hoofd setup in huisvesten, op 'n waarschijnlijk nogal ghetto manier :D

Dankjewel, ben er ook zuinig op geweest.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan