• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Diverse vragen....

cool daddy

Junior Member
Hallo

Ik zit met het volgende 'probleem' , ik wil GPU rendering gaan gebruiken bij m'n videomontage en Photoshop/after effects werkzaamheden.
Op dit moment zit ik me blind te staren op het aantal CUDA core's , want voor zover ik begrijp is dat dé sleutel tot snel renderen, m'n huidige Quadro kaart is te oud om uberhaupt CUDA ondersteuning te hebben, maar een nieuwe FX kaart kost bijzonder veel geld..... (zeker als je veel core's wilt, de FX6000 kost 4500 euro en heeft slechts 448 core's)
Het leuke is dat Adobe ook prima zonder dure Quadro kaart kan werken, en dus ben ik nu aan het dubben welke dat gaat worden, dit zijn mijn gedachten:

GTX 470 , koste vorige week nog 162 euro bij alternate, is nu opeens NERGENS meer nieuw te koop .......WTF........ dit was voor mij de beste keus met 1280 MB en 480 Cuda cores zou die gaan als de brandweer maaaar jaaaaa wordt gewoon niet meer verkocht......

Verder kijken dan maar, kom ik bij de 570 met ook 1280 MB en 480 core's , alleen dan kost ie even het dubbele nu rond de 325 euro..... pfffffff had ik maar gelijk die 470 besteld oh oh oh hoeveel spijt kan je hebben....

Maar goed, nu zit ik net een beetje rond te kijken op de site van EVGA staat daar een 2win versie van de 460 met een dikke 768 core's en ruim 2 gig geheugen , maar uiteraard ook weer niet of heel moeilijk te vinden in online shops......

Wat ik mij ook heel erg aansprak aan die dual GPU kaart is dat je er DRIE schermen op kan aansluiten, dat zou wel erg
handig zijn!!

Ik weet het ik ben een beetje langdradig, maar hier komen de vragen:

Kan ik met die drie uitgangen het volgende doen, 1 scherm voor de tijdlijn en source+preview , 1 scherm voor alle tools en dan 1 scherm voor full screen afkijk ?? (dat zouden dan twee 24 inch PC schermen worden plus een 42 inch LCD "tv" scherm)
Dat afkijk scherm moet dan wel in sync mee lopen met de tijdlijn, dus niet nog even 12 frames door lopen als ik een edit wil maken hahahaha

Kan dit bijvoorbeeld ook met twee GTX 560 kaarten in SLI , hoe werkt dat ??? kan je dan maar de uitgang van 1 kaart gebruiken, of zouden daar zelfs vier schermen aan kunnen hangen?? (ze hebben beide 2x DVI toch?!)

Kortom, of op zoek naar een redelijk dure dual 460 kaart , of twee keer een 560 in SLI , maar hoe zit dat dan met de cuda core's heb je die dan ook dubbel? en 'ziet' adobe die dan ook?

Sorry voor het lange verhaal, ik was even 'hardop' aan het denken / wakker liggen hahahahhaha

Wie oh wie weet raad (of heeft misschien zelfs een leuke 470 kaart in de aanbieding?!)


Martijn
 
De 470 is niet meer te koop omdat de 4** serie niet meer gemaakt wordt => vervangen door de 5**serie.
Als je een 470 wilt zul je die 2de hands op de kop moeten tikken (tussen de 100/125 euro)

Als je een Graka in SLI zet tellen de cuda's op.
Houd er wel rekening mee dat het geheugen niet optelt.
Dus bv 2 maal 1GB in SLI is geen 2GB geheugen => gewoon 1GB. In SLI gaan de kaarten draaien op de snelheid en geheugen van de "sloomste".

SLI with CUDA

Ik heb geen ervaring kwa SLI en Adobe, maar aangezien je SLI gewoon in je OS instelt, zou Adobe deze gewoon moeten herkennen.
Volgens mij kun je met 2 way sli maar 2 monitoren gebruiken, maar ook hier heb ik bij nvidia geen ervaring.


Maar misschien kan iemand het aanvullen / corrigeren
 
Hoi

Bedankt voor de link mukkel, nu weet ik al wat meer over SLI en voor zover ik het begrijp is SLI toch niet geschikt voor wat ik er mee wil.....
3 schermen bijvoorbeeld kan wel, maar dan gaat het derde scherm via de onboard video chip en ik ben bang dat dat niet sync genoeg loopt voor videobewerking, maar goed ik wacht nog even af of iemand praktijk ervaring heeft met dit 'probleem' en mij de gouden tip kan geven voordat ik weer van alles ga kopen :hmm
 
Ik weet niet precies wat je er mee wilt (ik gebruik cuda nooit), maar dit is wat ik denk:

Op 1 scherm wordt het rekenwerk gedaan en op de andere 2 soort van mee gekeken ofzo iets toch...
neem 1 sterke kaart met veel cuda cores voor het reken werk (bv de gtx560 die aangeeft) en een goedkopere kaart met 2 aansluitingen voor het mee kijken voor de 2 andere schermen.
2 kaarten in een systeem hoeven niet in sli te staan.
 
Ik heb zojuist de knoop door gehakt en heb een "new old stock" (oud model maar nieuw in doos) EVGA GTX 460 2win gekocht ! :c,o,o,l,:

Deze kaart kan tegelijkertijd drie schermen aansturen en via mini HDMI ook nog een vierde LCD tv , dus ik denk dat ik wel goed zit......

Wat ik er mee ga doen is het volgende, voor video montage heb je op je beeldscherm een tijdlijn met daar boven twee vensters waar in het linker venster je ruwe ongemonteerde beeld staat, en rechts komt het beeld wat je ziet als je de tijdlijn afspeeld , dus de eindmontage.
Verder heb je heeeeeeel veeeel overgangen en effect editor schermpjes die een 1920x1080 scherm helemaal kunnen vullen, maar dan worden de twee monitor vensters erg klein en kan je moeilijk zien wat je doet....
Dus met een tweede monitor ernaast kan je al die 'gereedschap vensters' daar heen slepen en heb je een lekkere grote tijdlijn van links naar rechts met alleen de preview vensters erboven.
Maar zelfs dat is nog niet echt handig, want als een klant/regisseur komt mee kijken met de montage dan zien ze nog te weinig, en dus wil ik een lekkere grote LCD monitor hebben waarop de eindmontage full screen mee loopt.
Zij kunnen dan vanaf de bank mij opdracht geven om dingen in te korten of wat dan ook, zonder dat ze in m'n nek moeten hangen om wat te zien.


De CUDA core's rekenen de overgangen of de beeld effecten die ik op een clip zet uit,ze doen dat samen met de CPU maar de GPU is gemaakt om beeld te berekenen dus die is gewoon veel sneller daarin , en deze kaart heeft zelfs TWEE GPU's en maar liefst 768 core's dus hoppaaaa renderen kreng !! :icon_biggrin:
(De duurste Quadro kaart komt niet verder dan 448 core's)

Er zitten natuurlijk ook nadelen aan, ik moet een dikke 800 tot 1000 watt voeding hebben en dual GPU is dan ook twee keer een GPU water koelblok, maar goed, dat komt er echt allemaal wel hoor hahaaha de spaarloon regeling komt binnenkort vrij dusssss........

Als alles hier lekker laat ik wel wat foto's zien



PS sorry voor het lange verhaal
 
Het gaat niet alleen puur om het aantal cuda cores voor renderen.
Quadro kaarten zijn zowel hardware matig als software matig geoptimaliseerd voor deze professionele doeleinden.
Een dergelijke kaart levert je dan alsnog winst op in het renderen.
Dat wil niet zeggen dat een normale GFX kaart dit werk niet kan doen. Er zijn ook driver hacks die je kaart software matig ombouwen naar een Quadro. Dan mis je alleen nog de hardware optimalisatie.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
cool daddy Diverse vragen over PC samenstellen Hardware & Software 6
ShockRaver [VERKOCHT] Diverse Soft Tube Feser koppelingen 1/2 ID 3/4 OD Verkocht 2
foxbuster [TKA-BITPOWER] Diverse bitspowerfittingen en koppelingen Verkocht 1
R [VERKOCHT] Diverse WC Onderdelen XSPC/Bitspower/Thermaltake Verkocht 8
ForresT Diverse HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
C Diverse H20 & Noctua fans te koop Verkocht 3
88Gamer88 [VERKOCHT] Diverse Spullen: 775 CPU, MOBO, DDR 2 Verkocht 2
Viepert [TKA-Diverse] Uitverkoop diverse hardware Mobo's / GPU / CPU's / PSU Verkocht 11
tomasvanderpijl [TKA] Diverse WC onderdelen Verkocht 8
Aequitis [TKA] Diverse WC hardware Verkocht 4
the_cyberspace Diverse onderdeeltjes / mod spul HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
S [IN-ACTIVE] Diverse Bitspower Fittingen aangeboden! Verkocht 1
CDA441 [Gezocht] Diverse onderdelen Gevonden 0
S [IN-ACTIVE] Diverse Bitspower fittingen Verkocht 0
S [IN-ACTIVE] Diverse Bitspower fittingen Verkocht 0
S [IN-ACTIVE] Diverse Bitspower fittingen Verkocht 2
Sw333t [CANCELLED] Cooler Master Elite 120 Advanced White met diverse extra's Verkocht 8
l3p [VERKOCHT] Diverse EKWB - XT en XTX Radiatoren (240-360-480) Verkocht 2
E [VERKOCHT] diverse Verkocht 3
K0G3L [REFUSED] Heatkiller 3.0 en EK HD4890 special edition en diverse koppelingen Verkocht 9
E [IN-ACTIVE] Diverse Verkocht 2
S [IN-ACTIVE] Diverse Verkocht 5
M [VERKOCHT] Bitspower reservoir en diverse 120mm fans te koop! Verkocht 2
sir serial [VERKOCHT] Diverse Fittingen! Verkocht 16
brinkdinges [VERKOCHT] Inbusbouten en moeren, diverse maten Verkocht 5
Dustyrick [IN-ACTIVE] Diverse koeling spullen Verkocht 3
l3p [VERKOCHT] Diverse EKWB CoolStream XT Radiator Verkocht 1
l3p [IN-ACTIVE] Diverse Bitspower 120mm & 140mm Fan & Rad Guards Verkocht 3
Besje [IN-ACTIVE] Diverse koeling Verkocht 10
Mobomonster [VERKOCHT] Diverse hardware oa. E8400 Verkocht 24
N [VERKOCHT] Diverse hardware Verkocht 0
N [VERKOCHT] Diverse WC onderdelen Verkocht 21
boefmans [IN-ACTIVE] Diverse diensten/bedrijven Gevonden 5
iSP [IN-ACTIVE] Diverse onderdelen en/of complete Lian Li PC-6X onderdelen Gevonden 0
thiesggb [GEVONDEN] Diverse waterkoelings-benodigdheden Gevonden 5
Sw333t [VERKOCHT] Diverse fittingen te koop Verkocht 17
Besje [IN-ACTIVE] Diverse koeling Verkocht 13
vincent [TKA] diverse waterkoelings onderdelen aquacomputer koolance ek. Verkocht 7
z999 [VERKOCHT] Diverse fittingen Verkocht 7
C [VERKOCHT] Diverse Hardware Verkocht 13
Sw333t Diverse hardware HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
F [IN-ACTIVE] Diverse Hardware Verkocht 3
Sw333t [VERKOCHT] Diverse hardware Verkocht 20
Aequitis [VERKOCHT] Diverse Hardware Verkocht 35
starsky Diverse onderdelen Gesloten 3
A [IN-ACTIVE] Diverse waterkoeling: blokken, fittings, radiators, pomp en nog wat Verkocht 31
l3p [VERKOCHT] Diverse Bitspower Silver Shiny Verkocht 8
l3p [VERKOCHT] Diverse Bitspower Matt Black Verkocht 10
P [VERKOCHT] Diverse Hardware Verkocht 16
R [VERKOCHT] Diverse 120MM fans Verkocht 7

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan