• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

[dienst] animo Krimptang verhuur.

Joren

New member
Oke mensen, ik had even een leuke ingeving gisteravond en maar besloten het met jullie te delen.

Het idee is op een speciale ATX krimptang te gaan verhuren, aangezien hier best wel wat animo voor is vermoed ik.
Niet iedereen wil of kan een krimptang betalen, zeker niet als je bijvoorbeeld maar 1 atx kabel hoeft te doen.

Het werkt alsvolgt:

Er is één hoofdbeheerder/eigenaar van de tang. Wanneer je de tang nodig bent spreek je deze persoon aan maak je 50 euro borg + verzendkosten over. De tang zal dan jouw kant opkomen en het is de bedoeling dat je zo snel mogelijk je kabeltjes doet en de tang naar de volgende doorstuurt. In verband met verzendkosten is het niet redelijk om de tang elke keer terug te sturen naar de eigenaar. In dit topic zal worden bijgehouden we de tang op dat moment bezit, ben je de tang nodig maak je 50 euro + verzendkosten over en komt dit jouw kant op.
Tenslotte als tijdelijk niemand de tang meer nodig is, en jij graag je 50 euro weer wilt gaan uitgeven, kun je hem retour sturen naar de eigenaar, enkel betaal je nu zelf de verzendkosten zijn kant op, dit ivm jij je 50 euro terugwil. De eigenaar van de tang maakt dan de 50 euro borg weer over naar jou en zo is de cirkel weer compleet.

Enkele kantekeningen zijn er natuurlijk wel:
- Dit hele gebeuren is een kwestie van vertrouwen. Omdat de kans bestaat dat jij je borg niet terug krijgt wanneer je de tang al wél hebt opgestuurd, is het belangrijk dat we de tang uiterlijk aan bekende leden van dit forum uitlenen. Het is jouw eigen verantwoordelijkheid naar wie je de tang opstuurt, kies dus zorgvuldig!
-Laten we een vaste tijdsperiode voor het gebruik van de tang vastellen, indien er meerdere geintresseerden zijn. 1 week is redelijk lijkt me.
Wanneer er geen geintresseerden zijn gaat dit verhaal natuurlijk niet op, en kun je indien je dat wenst, de tang in bezit houden tot de volgende zich meld.
- De eigenaar zal dus nooit de dupe zijn, hij krijgt in het begin al zijn 50 euro en wanneer de krimptang weer naar hem retour komt zal hij geen verzendkosten hoeven te betalen. Dit geld alleen als de bezitter op dat moment zijn 50 euro terug wil. Wil de eigenaar de tang zelf gebruiken, zal hij ook zelf de verzendkosten moeten betalen.

Ik hoop dat het idee een beetje duidelijk is. Vragen kun je hieronder kwijt, negatieve comments over hoe onbetrouwbaar iedereen kan zijn etc niet. Koop dan maar een eigen tang.

Edit; ik heb op het moment geen mogelijkheden om tot aanschaf van zo'n tang over te gaan. Misschien dat er al iemand is met een krimptang die hem beschikbaar wil stellen? Misschien Freddy ook wel? :)
 
Krimptang is een beetje afhankelijk wat voor een je neemt, ik geloof bij mdpc-x +- 50 euro ook.
Maar er zijn zeker andere, goedkopere te vinden.

Wat betreft de verzendkosten, als jij de tang nodig bent, betaal je de borg+verzendkosten. Is iemand anders te tang nodig dan betaald hij jóu borg+ verzendkosten. Zo is het gebruik van de tang dus gratis.
De enige persoon die de verzendkosten niet terug zal krijgen is degene die zijn 50 euro eerder terug wil, en de tang dus naar de 1e eigenaar zal sturen.
 
- De eigenaar zal dus nooit de dupe zijn, hij krijgt in het begin al zijn 50 euro en wanneer de krimptang weer naar hem retour komt zal hij geen verzendkosten hoeven te betalen. Dit geld alleen als de bezitter op dat moment zijn 50 euro terug wil. Wil de eigenaar de tang zelf gebruiken, zal hij ook zelf de verzendkosten moeten betalen.

Maar de vraag is, wanneer komt de tang dan weer retour bij de eigenaar. De eigenaar betaald altijd de laatste rit naar hem toe, hoe je het ook wendt of keert.
Stel de tang is bij iemand en die persoon heeft hem niet meer nodig en er zijn voor weken geen gegadigden meer, deze persoon zal echt niet de tang terug sturen naar de eigenaar en de verzendkosten uit eigen zak betalen, dus blijft de tang bij deze persoon.
Dan zou je als groep een tang moeten kopen en iedereen als "eigenaar" bestempelen, koop je in voor een bedrag als zeg maar 2 euro, om mee te mogen doen in deze roulatie 9cq voor gebruik/slijtage). Willen meer mensen mee doen, dan betalen ze naast de borg en de verzendkosten ook inleg geld (1 malig). Hoe meer mensen zich inkopen, hoe goedkoper en misschien voordeliger als op het eind de tang stuk is, dat er door de inleg geld genoeg is voor een nieuwe tang.
Een idee is dan ook om bvb voor verzenden een foto mee te sturen via email om te laten zien hoe de tang bij de persoon vertrekt, zodat er niet met een vinger kan worden gewezen wie de tang heeft gesloopt.

Idee is opzich goed, nu alleen nog een goed werkende uitvoering :). En misschien dat Freddy wel wil sponsoren met een beginnende tang :)
 
De eerste eigenaar zal nooit de dupe zijn hoor. Hij heeft óf de 50 euro borg waarvan hij evt een nieuwe tang kan halen, óf de tang word naar hem terug gestuurd omdat iemand zijn 50 euro wil besteden, of hij laat hem zélf terugsturen omdat hij hem nodig is.
De eigenaar betaald dus alleen de laatste rit naar hem toe als hij de tang perse weer terug wil.

Jouw idee kan inderdaad ook, maar ik denk dat dat heel omslachtig word om iedereen binnen bepaalde tijd een klein bedrag te laten voldoen. Maar het zou kunnen hoor :)

Het was zomaar een random idee, hopen dat het tot uitvoering gebracht kon worden en dat veel mensen er profijt van mogen hebben :D
 
Hij heeft misschien wel de 50 euro borg, maar de laatste rit naar hem kost hem ALTIJD geld. Als de laatste persoon zijn 50 euro wil besteden, dan kost het hem een extra 6.75 (verzendkosten), dat wil toch niemand? De laatste persoon wil dan altijd dat de tang naar een ander gaat, anders dan de eigenaar, aangezien je dan 1x minder de verzendkosten hoeft te betalen. Dus wanneer de eigenaar de tang terug wil, het zij omdat de tang te lang bij iemand is, of het zij dat hij hem zelf nodig is, de verzendkosten worden dan door hem betaald.
Ik weet niet waarom 2 euro betalen omslachtig is? Misschien dat Freddy dit idee wel wil sponsoren. Dan kan je per 2 euro extra zelf sparen voor een tang.

Nopoit geschoten is altijd mis toch?
 
Tja, we kunnen het nou niet eenmaal 100% gratis maken.
Als jij een betere oplossing denkt te hebben, prima. Als we maar een goedkope manier kunnen bedenken :D

Enkel kanttekening bij jouw plan; daar betaal je bijvoorbeeld 2 euro + verzendkosten
Mijn plan: enkel verzendkosten en 50 euro borg.

Maar beide plannen vind ik prima uitvoerbaar, afhankelijk van of Freddy bijvoorbeeld een tang beschikbaar wil stellen is het ene plan een betere keus dan de andere.
Daarvoor hebben we wel intresse nodig voor de tang.

Dus mensen meld het hier a.u.b. als je intresse hebt!
 
het wordt idd allemaal wel ingewikkeld. mss makkelijk om in regio's te denken, straal van 30-40 km, wie woont in de buurt, wie heeft welk gereedschap, en dan lekker poolen.
doe ik ook met vrienden in de buurt, ik koop de sloophamer, hij de bandschuurmachine... die spullen hebben we zo weinig nodig, zonde om allemaal dubbel te kopen.
 
ik vind niet zozeer dat zij een probleem hebben tbh, eerder jij (niet dat ik daar een probleem mee heb). Zo'n tang kost ten eerste zeker geen 50 euro, het ander materiaal wat je er nodig hebt zal 9/10 keer duurder uitvallen. Voor de gemiddelde modder is de tijd/moeite die nodig is om de tang zo jouw richting te laten komen en later terug op te sturen (geld overmaken, inpakken en verzenden wanneer iemand het vraagt, in ontvangst nemen als de koerierdienst je huis weer eens gepasseerd is, etc) al groot genoeg om zelf een tang aan te schaffen. Zeker als je die later nog een tweede keer nodig hebt omdat dit of dat gebeurd is, toch een kabel losgekomen bijv. dan sta je daar zonder tang. Ten tweede is zo'n tang strikt gezien niet eens echt nodig, wie weet wat het doet en zelf wat handig is kan het met een fijn tangetje zelf doen. En dan spreek ik nog niet van wat er gebeurt als er ergens schade aan komt, tang ineens verdwijnt tijdens transport oid. Dus mijn inziens hebben ze zeker een punt.

Daar wil ik niet mee zeggen dat kijken waar je wat kan besparen een slecht idee, verre van, maar als er nu eenmaal niemand in je buurt een heeft en je echt geen andere optie hebt dan zijn dit soort dingen ook niet echt een oplossing.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan