Het bekijken van dit forum als gast is beperkt
  • Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

ColdBug / Powerplant

heb alvast mijn WC block geplaatst op mijn Classified3

EK waterblock

5p3d5g.jpg

xmog1d.jpg

257k2gm.jpg


netjes schoon gemaakt met artic :) echt een top spul

11aal9x.jpg


2ztg2a8.jpg


Cermamic pasta erop (niet geleidend:))

2gy9hsm.jpg


en dan de WC block erop :) echt een juweeltje

2hs7lmo.jpg


Heb vandaag ook mijn plexi mobotray bewerkt voor de cablemanagment :) wat was dit tijd rovend heel de avond aan gewerkt om het zo netjes mogelijk af te werken ik vind het wel netjes uitzien :)

benodigde spullen:

* Werkbank
* Figuurzaag
* verschillende soorten vijlen
* boortje
* HEEL VEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL GEDULD

eerst aftekenen waar de kabels uit gaan komen
34djrpe.jpg


2hezgr8.jpg


na zagen ziet het zo uit niet mooi he :p
wko4z9.jpg


hier gaan we natuurlijk wat aan doen.
verschillende soorten/maten vijl

bfrpcl.jpg


en dit is de eind resultaat :) aan jullie om te beoordelen

16jrmfc.jpg


2v9ujjc.jpg


Omdat de rechterkant van de mobo ongebruikt niet mooi uitziet heb ik besloten om mijn opslag ssd's (3x 120GB Vertex turbo's) hier ze monteren.

eerst afstandbussen + plastic spacers tussen de bus en de plexiplaat :)

z4xfd.jpg

2rop79h.jpg


en nu de ssd's op hun nieuwe plaats (H)

358qhop.jpg

anegd1.jpg

21mt1kz.jpg

madsgo.jpg


de spacers onder de ssd's
2h64msi.jpg

c15x4.jpg


voor vandaag zit het op ben doodmoe kan me arm niet eens bewegen door al dat gevijl :)
 
Erg netjes bedacht en slim gebruik gemaakt van de "loze" ruimte. En ziet er nog eens bere geil uit imo.

Wat ik eigenlijk niet snap zijn de uitsparingen bij de sata poorten, ik zie maar 1 uitsparing maar je hebt wel 3x ssd. Of komen de ssd's op een raidcontroller?

Verder, flinke voorraad met rode en zwarte draad zo te zien :D.
 
De uitsparingen zijn voor de optical drives de ssd's ga i op mijn areca arc raid kaart hangen zie de uitsparingen links onder.

edit:
de rode/zwarte kabels zijn is vershillende diktes omdat ik al mijn kabels heb veranderd en dan vervolgens gesleeved is het beter om bij de rode sleeve rode kabel te gebruiken en bij de zwarte sleeve zwarte kabel.
 
Laatst bewerkt:
omdat ik 'stekkerdoos' voor mijn fan aansluitingen heb gemaakt moest ik nog een plek hiervoor vinden. Gelukkig had mijn neefje nog 'donor' optical drives liggen.

Ik heb alleen de behuizing nodig hierop zal de PCB gemonteerd worden, hoop dat ik de pcb snel binnen krijg.
6rizr4.jpg

25gsy7r.jpg

qx01f8.jpg

2is7dwx.jpg


nu meten/zagen/drmelen voor mijn lamptron fancontroller :) btw de behuizing word zwart/rood gespoten.

33zfwo5.jpg

r7p4br.jpg

28003l0.jpg


Heb gelijk laagje primer gespoten op de behuizingen van mijn optical drives
20rqnaw.jpg

osy1ci.jpg

ei2xxv.jpg


Omdat mijn TEC voeding voor mijn behuizing komt, heb ik outake rooster gemaakt om de warme lucht naar buiten te laten blazen. Het corsair logotje wil ik behouden dus daar komen geen gaten :).

20hnha9.jpg


next update:
in de avond na mijn werk :)
 
updatje:

Eerst wil ik mijn klasgenoot (Remco de Wit) bedanken voor het etsen van mijn PCB

PCB
9gkaw6.jpg


gelijk de gaatjes geboord met 1,2mm boor en de fan aansluiten gesoldeerd. Heb 1 rijtje extra laten etsen om voor eventuele uitbreiding maybe nog 480 RAD met 8 fans who knows :p

30dl3xy.jpg


heb ook bevestigingbussen gemaakt voor de pcb.

2hejxg2.jpg

654rcx.jpg


en zo komt het eruit te zien, ik ga nog de behuizing zwart/rood spuiten :)
dh8y92.jpg

jg7529.jpg

30nghuq.jpg


next update:
morgen
 
Updatje

Mijn drives met nieuwe kleurtje :)

De eerste laagje lichtjes opgeschuurd

50ocbs.jpg


2e laagje finishing touch :)

2qsxvzm.jpg

w829tl.jpg

33pacjl.jpg

11klhfl.jpg


heb ook mijn fancontroller kleurtje gegeven
14n0c9w.jpg

atpshs.jpg


Omdat ik mijn ssd's op mijn mobotray ga bevestigen heb ik de drive bays niet nodig dus eruit die handel en ja daar komen mijn pompen :)

2zzjj80.jpg

10craf4.jpg

35ba4h3.jpg
 
Terug
Bovenaan