• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

ColdBug / Powerplant

kleine updatje ik ga een rood acryl paneel gebruiken op mijn moederbordtray omdat deze transparant is zal je de originele gaten van de corsair 800d zien daarom ga ik ook zwarte paneel onder de acryl plaatsten :).

zoals ik altijd zeg meten is weten :)

531oj5.jpg

met lijmklemmen stevig bevestigt aan de tafel

2iktd1d.jpg

en dan de dremel trio doorheen halen hehhe

2dlrm0g.jpg

2v9t2eu.jpg

echt een prachtig gereedschap

311n98w.jpg

zo gaat hij dan komen
1550vpy.jpg

344t9c0.jpg

2ynkra0.jpg

35lfbyg.jpg

Special thank to Remco de Wit (klasgenoot) voor het etsten van de PCB

Omdat ik nog op mijn zwarte sleeve kon ik helaas de 2e rad niet afmaken, daarom ben ik alvast simpele PCB gemaakt voor mijn fancontroller deze zullen via PCB gesplit worden ipv losse kabels.

heb de PCB ontworpen op Ultiboard

j62avt.jpg

3D view

warmtj.jpg

De PCB moet nog worden geetst

Lamptron fancontroller 60W per kanaal

15zioms.jpg

mijn kabels van de controller naar de PCB heb ik ook gesleeved ook al zul je het niet zien :). De kabels zijn extra dik 0,75 mm².

zna1jq.jpg

dit is dan de voeding die ga gebruiken omdat ik toch mijn 24V tec wil gebruiken moest ik helaas andere voeding halen de Thermaltake's zijn btw te koop :D

20A @24V
jjbiv8.jpg

De voeding zal ik schakelen via mijn main PSU d.m.v. relais

hwfyu8.jpg

Ik zal gebruiken maken van kabelschoenen ik zal zowel de L1 als N schakelen uiteraard zal de aardedraad direct aangesloten worden

2mdo5sk.jpg

de uitgang spanning is niet precies 24V dus deze netjes bijgesteld

a5g3f8.jpg

En nu is het precies 24V

b88jde.jpg

Ik weet paar posten terug zei ik nog dat mean well voedingen niet mooi zijn ik vind ze nog steeds niet mooi ook al heb ik ze zelf ook :D
maar daar gaan we wat aan doen toch

before pics

rhsbnp.jpg

5wwdq9.jpg

2hej9fl.jpg

eerst netjes geschuurd

ra6o1l.jpg

daarna rood primer erop aangezien ik de voeding rood ga spuiten

257oz8m.jpg

zxuywp.jpg

117qxdf.jpg

voor vandaag zit erop moet werken :)

update:

heb net mijn voeding gespoten met RAL3020 rood :)

264khoo.jpg

daarna lichtjes opgeschuurd en 2e laagje erop :)

2rfsnmc.jpg

heb vandaag helaas niks binnen gekregen om verder te gaan dus dan maar de zolder opruimen :) en wat kom ik daar tegen mijn oude 2 kanaals codeslot. Deze heeft 2 relais om te schakelen deze ga ik dan gebruiken om mijn pc aan te zetten :).

Code 1: 2 sec relais gesloten om de pc aan te zetten
Code 2: 10-15 sec om de pc te resetten wanneer nodig is :)

De codeslot is niet bepaald mooi vooral de blauwe ledjes past niet bij mijn build dus aan de slag dan maar :).

before

2sbtn2a.jpg

f1wdat.jpg

1zokcol.jpg

After

wat is het kloten om SMD te solderen vooral 0805 footprint :S maar het is me uit eindelijk gelukt hehehe

10mrndk.jpg

de codeslot komt in de kleine deurtje waar de ssd erin gaan.

2yl01vn.jpg

netjes afgeplakt :)

14kxzxl.jpg

precies gecentreerd waar de codeslot gaat komen

28i6o3l.jpg

heb netjes de behuizing van de codeslot uitgezaagd :) btw de hoeken zijn 90 graden door de lichtval lijkt het niet loodrecht maar dat is tie wel.

2q0m0iw.jpg

Deze ligt nu onder laagje primer ga zo dadelijk rood spuiten

En zo komt hij dan eruit te zien.

2rq147t.jpg

zowel boven als onder de keypad gaan 2 lcd komen 2x16 red deze is in bestelling. Hier zal ik dan de temps aflezen.

heb de eerste laag verf al gespoten :)

21cihld.jpg

2n6ya28.jpg

Heb ook gelijk de codeslot voorzien van de benodigde bedrading

nnsmrc.jpg

20qfiwn.jpg

De uitgangen van de 2 relais zijn parallel aan elkaar gekoppeld de power kabel naar de mobo heb ik ook gelijk aangesloten alsmede de power kabel van de codeslot deze heb ik ook gelijk gesleeved :). Mobo kabel ga ik ook nog sleeve maar wacht nog steeds op mijn zwarte sleeve :(

2lllzyc.jpg

ik heb gelijk een plek gekozen voor mijn TEC psu de keuze was snel gemaakt deze komt helemaal onderaan voor/achter hoe je het bekijkt main psu.

dwrof8.jpg

34xi3wy.jpg

15z49x1.jpg

2qjvxh0.jpg

MDPC-X schroeven :) deze ga ik gebruiken om mijn PSU vast te maken op de onderkant van de case

160q2h3.jpg

2zhhyjt.jpg

2v2tjqw.jpg

jphjk6.jpg

op de schroeven zijn er zwarte snaps bevestigt :) ben vergeten om foto te maken :)

dit is de onderkant van de case ook zal de onderkant nooit meer zien toch is daar ook mooi afgewerkt met zwarte MDPC-X schroeven.
15jedg.jpg

Terug
Bovenaan