• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

CleanLi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Allen bedankt voor het aanbod, het is niet echt perse nodig. Zit momenteel niet zonder gpu, heb nog een HD5570 en anders altijd nog mn onboardje (dan maar niet gamen ;)).

Weet je nog dat ik het via MSN over een verjaardag had? Kortom, ben niets met de case aan het doen :p.

Eerst de verjaardag van mijn vrouw achter de rug hebben, dan kan ik weer verder met zagen, lijmen, schuren en nog meer schuren. Mijn "mod garage" is namelijk in huis of in de tuin. De dingen die mn vrouw nu even spik en span wil hebben.

Aangezien er nu al zoveel gedaan wordt met Carbon folie... heb ik besloten om het mobotray wel carbon te laten, maar voor de rest van de binnenkant iets anders te verzinnen. Het carbon begint nu wel erg te vervelen iig en niet uniek meer.

Spijtig, vond het wel mooi. Maar ga er zeker iets voor verzinnen in wwwicked stijl.

Idd, dat carbon is nu ook wel weer leuk geweest:D Is fineer niet wat voor jou zoals amerikaans walnotenhout, is ook makkelijk te verwerken..

Ik zit aan wat anders te denken, maar ga het niet aangeven. Stel je voor dat anderen me voor zijn om het massaal te gaan gebruiken ;). Zeker met mijn "mod-tempo" is dat niet uitgesloten.

In de bodem komt een plaat met 3 klap elementen. Hierin zitten de leds verstopt. Heb een kleine variant gemaakt met karton:

Motortje dat gebruikt wordt is er eentje uit een oude discman. Controller ervoor wordt custom gemaakt door MijnPrintplaat.

De uiteindelijke versie krijgt dus 3 van die klap elementen (elk element heeft 2x blauwe, 2x groene en 2x witte leds). Verder zullen de covers verzonken zijn en alles natuurlijk mooi bekleed.

Ook wil ik dat de leds pas aan gaan op het moment dat de elementen geopend zijn. Kan dat op 4 manieren doen:

1. Simpel, met een schakelaar,
2. Massapunt die geraakt wordt wanneer het klepje geopend is,
3. Breek/maak contact bij de printplaatjes,
4. Breek/maak contact bij de motor.

1 is gewoon te simpel. 2 is zeer gevoelig voor slecht contact en dus flikkeren van de leds. 3 is wel mogelijk, maar dan heb je dus ook 3x zo veel componenten nodig als bij optie 4. Daarbij aangekomen, het wordt dus optie 4.

Zojuist een printplaatje ontvangen van Lemonade.

Thanx mate!

01.jpg

Zelfs met mijn nickname en de naam van de build :D.

02.jpg

Simpel van opbouw en met handige schroefterminals.

03.jpg

De 2 schroefterminals zijn om het motortje op aan te sluiten.

04.jpg

Deze 5 zijn voor de stroomtoevoer (5V) en de aansluitingen voor deze 3-pins schakelaar.

05.jpg

De manier van aansluiten, gezien vanaf de achterzijde.

06.jpg

Plaatje ervoor op maat gemaakt van een oude fancontroller beugel (gaten waren op de juiste afstand geboord, maar moest nog een beetje gevijld worden).

07.jpg

Andere hoek van het plaatje.

Nu alles even tijdelijk opbouwen en testen.

Het motortje doet het in ieder geval wel als ik het handmatig aansluit. Moet ik alleen elke keer de draadjes omdraaien als ik hem de andere kant op wil laten draaien:

De led elementen die dus omhoog komen zien er zo uit:

Met printplaat niet, nog even met Lemonade overleggen waar het probleem kan zitten.

Edit: Wat een faalaap actie, plus en min naar het printje verkeerd om :S. Mag van mezelf nu na middernacht niet meer in de buurt komen van elektronica :p.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Vergelijkbare onderwerpen

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan