• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Beste Deal?

Robin

Member
Wat is de beste deal? Ik zoek namelijk DDR2 OC geheugen wat 600Mhz zoiezo kan halen, wat ie de rest extra haalt is mooi meegenomen:

67266 G.Skill 4GB (2x2048MB) DDR2 PC2 8800 CL5 4 GB, PC8800, 1111 MHz (doet ongeveer 590mhz volgens een review op xts.org) Kost 111,95 en dan hou ik nog geld over voor die CM HAF932 behuizing

of

66046 OCZ Memory Flex II 4 GB, PC9200, 1150 MHz, 5, Kit Of 2 voor 119,95 en dan maar hopen op 600Mhz)
En dan hou ik geld over voor de CM HAF932 behuizing

of

2 setjes 73249 OCZ OCZ2RPR12002GK 2 GB, PC9600, 1200 MHz, 5-5-5-15 (51,95 euro per set)nemen en hou ik nog geld over voor de CM HAF932 behuizing (Weet alleen niet of deze werken in een Rampage formula of maximus formula en of ze naast elkaar passen)

of
70321 Mushkin DDR2 XP2-8500 + Far Cry 2 4 GB, PC8500, 1066 MHz, 5, Kit Of 2(129,95) (volgens mij wel iets minder geheugen en geld over voor de CM HAF932.

Waarom kijk je niet is naar A merken zoals Corsair, Cellshock of Team ? Want G-Skill is een beetje budget en OCZ vind ik ook niet je van het.

Ik zal nu echt eerder gaan voor de Mushkin aangezien een ouder setje van mij ook aardig clockte, over dit setje kan ik echter weinig vertellen. Ga anders ff googelen op verschillende setjes misschien vind je wel wat goede reviews die wat aanbevelen.

Het liefste wil je natuurlijk geheugen met de Micron D9 chipjes, ik heb hier een lijstje met types en de chips erop ;)

Heb OCZ flexx gehad. de eerste versie. deden bij mij 634 mhz. dit wel op zen max met watergekoeld.
heb van ocz ook nog SLI ready ram gehad. welke (naar mijn doen) heel goed deden. 600 mhz op 2.1 volt.
Heb nu Crucial Ballistix 4 gb dual sided. met G-skill of andere setjes.
en wat betreft die Ramlist, daar klopt geen bal meer van. Die lijst is al tijd niet meer geupdated, en er zijn daarom ook nieuwe versies van kitjes uitgekomen.:D

Met de goeie crucials gaat het inderdaad snel..........:033:
Heb hier nog 2 tracers liggen dual sided met microns erop maar daar is was mis mee veel BSOD,S??
Kapot mischien, getest op Striker 2 Formula -maximus formula

Laatst bewerkt:
ja idd , ik wilde nog van die oude serie dominators vinden was te laat :( :( ben dan maar overgestapt naar crucial, die vliegen in mijn server pc :) en worden vervangen door cellshock als ik nog eens geld vindt :(

vraagje : ik heb dus deze rams :

http://www.crucial.com/store/partspecs.aspx?IMODULE=BL2KIT25664AL80A

dit heb ik in CPU-z

Dram Freq. = 425.1mhz Dual channel ( ja ik snap dat dual channel je snelheid verminderd of wat het ook doet dus 800:2 )

FSB:DRAM 1:1

timings : 4-4-4-12 2T

hoe kan ik ze nu beter gaan zetten? Door mijn freq op 666 te zetten? Asus P5e bordje( maximus formula) Ik kon manueel mijn timings enzo verlagen geen enkel probleem.

edit : ik wil je topic niet kapen hoor ofzo , gewoon vraagje tussen leek me te passen en jij kan er ook conclusie enzo van nemen.

aangezien jij een fsb heb van 425. lijkt het mij dat je (met enige voltage verhogingen) wel op 3-3-3-10 2T kan laten lopen. maar als jij het op 667 zet, loopt het naar mijn idee niet meer 1:1. of is jou fsb niet 425?:D

het is nu 425.. ga vanavond prime stable testen, dan verhoog ik naar 440 limiet van X38 chipset normaal :) dan NB voltage naar max denk ergens 1.6v ofzo en probeer ik nog 460-470FSB te halen. Maar als ik minder dan 1:1 loop is dat toch niet erg of wel?

Je zult het alleen terug zien in de cijfertjes van 3Dmark:033: haha. met opstarten, of spelletjes laden merk je der amper wat van. tenzij je het gaat opmeten hoe lang alles duurt enzo ( en zo ben jij toch niet he? ).
maar ik dacht dat de X38 veeel hoger kon. of koel je nog met lucht?

Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
sir serial Wat is je beste aankoop/deal op pc gebied ooit? Algemene Discussies 34
Freddy [2023] Gelukkig nieuwjaar en de beste wensen allemaal! HighFlow Computer Cooling Shop 4
Freddy [2022] Gelukkig nieuwjaar en de beste wensen allemaal! HighFlow Computer Cooling Shop 2
R Ik ben op zoek naar de beste koeling voor mijn CPU Waterkoeling 1
Freddy [2021] Gelukkig nieuwjaar en de beste wensen allemaal! HighFlow Computer Cooling Shop 3
Freddy Fijne feestdagen en de beste wensen 2020-2021! HighFlow Computer Cooling Shop 3
HighFlow Fijne feestdagen en de beste wensen! HighFlow Computer Cooling Shop 5
I 1e keer Waterkoeling, maar wat zijn de beste/handigste onderdelen??? Advies Waterkoeling Setup 2
Freddy [2019] Gelukkig nieuwjaar en de beste wensen allemaal! HighFlow Computer Cooling Shop 8
Freddy Fijne feestdagen en beste wensen 2018!!! Let op, gewijzigde openingstijden HighFlow HighFlow Computer Cooling Shop 7
Deathchant Nieuwe PC: radiator positionering en welke fans voor beste koeling en airflow? Hardware & Software 17
Freddy [2018] Gelukkig nieuw jaar en de beste wensen! HighFlow Computer Cooling Shop 7
Enola beste fan 140 mm voor een rad en airflow? Waterkoeling 11
Freddy [2017] Gelukkig nieuw jaar en de beste wensen! HighFlow Computer Cooling Shop 10
T Advies beste waterloop setup Lian-Li PC08 budget tot 1000 euro Advies Waterkoeling Setup 3
Freddy [2016] Gelukkig nieuw jaar en de beste wensen!!! HighFlow Computer Cooling Shop 8
Freddy Fijne feestdagen en de beste wensen. Check onze Kerst Actie :) HighFlow Computer Cooling Shop 10
P Beste fans voor push/pull combi Waterkoeling 6
AQuAKiNG beste lak voor radiatoren Cases en Modding 5
R s2011 ... goede/beste blokken voor dual proc Waterkoeling 0
D beste voeding voor gtx 770 sli Handleidingen en Installatie Tips 4
volcom beste 120mm rad voor cpu only koeling? Advies Waterkoeling Setup 5
S Welke pomp + top is het beste? Waterkoeling 3
P wat kan ik het beste pakken??? Advies Waterkoeling Setup 13
S Beste optie voor fitting op EK-D5 Vario X Waterkoeling 4
V Wat voor videokaart kan ik het beste aanschaffen voor 4 monitoren ? Hardware & Software 0
olympus Beste (budget) headset Hardware & Software 11
J Beste verlichting voor in m'n case? Cases en Modding 6
stigma Beste Thermal pads Overige Koeling 1
alain-s Beste Case Mod van een Silverstone FT-02 dat ik ooit heb gezien Cases en Modding 3
DeKentering Beste setup met de producten die ik heb?? Waterkoeling 3
arwin74 Welke pomp is nu het beste ? Waterkoeling 3
J Beste plek voor mijn radiator Waterkoeling 2
F Welke laptop is de beste keus voor mij :S Hardware & Software 9
A Beste fans voor op H100. Waterkoeling 2
S Water Koeling voor mijn computer Wat is het beste. Advies Waterkoeling Setup 28
jev09 Beste CPU Block (performance) Waterkoeling 11
jev09 Beste Koelvloeistof Waterkoeling 45
Vissa Highflow, zonder twijfel de beste! HighFlow Testimonials / Shopreviews 1
Freddy HighFlow Beste Webshop: Hardware.info Awards 2011, stem op HighFlow! HighFlow Computer Cooling Shop 17
Freddy HighFlow Beste Webshop: Tweakers Gouden Steeksleutel, stem op HighFlow! HighFlow Computer Cooling Shop 36
K Goeiemiddag beste mensen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 18
P hoe kan je het beste letters uit een pc paneel halen? Cases en Modding 6
D3T0X Wat is de beste keuze voor oc 2500k? Overclocking 13
J Is deze setup geschikt en welke fan zijn het beste voor een stil systeem ? Advies Waterkoeling Setup 3
F wat zijn jouw beste wensen voor 2011 Algemene Discussies 8
maomanna Beste 32" LED TV? Hardware & Software 1
R Welke sleeve is de beste ? Cases en Modding 11
Katsie beste ram keuze? Hardware & Software 11
E Waar kun je het beste fijn schuurpapier kopen Cases en Modding 9

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan