• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Battlefield 4

Ik zit nog te twijfelen om bf4 te kopen, heb gehoord dat het spel veel bugs heeft, of is dit verholpen door updates.

gr sander

Wat ik zo lees is het echt compleet willekeurig bij iedereen. De een heeft bijna geen last van crashes en connectie problemen sinds launch en andere kunnen maar amper een game joinen of uitspelen. Dit zullen wel de meest extreme situaties zijn en de meeste spelen wel gewoon, maar hebben van tijd tot tijd last van random problemen.

Voor mij persoonlijk ging het prima, ook de beta, tot 2-3 dagen voor de eerste patch. Zo maar uit het niets crashes en memory leaks. Zowel met windows 7 als 8 en van alles geprobeerd. Memory leaks komen schijnbaar vooral voor met de HD 5000/6000 serie kaarten, maar ook mensen met R9 en nVidia 700 serie hebben er last van. Al zie ik in die topics nVidia maar weinig voorkomen.

Maar voor hetzelfde geld heb je nergens last van en ook ik heb er een aantal goede weken tussen zitten met maar een paar crashes. Maar wel na iedere update onspeelbaar veel crashes, op dit moment 4 tot 6 op een avond waarvan de helft memory leaks zijn en je je pc opnieuw moet starten. Ook zit je dan net met je maten bij elkaar en kun je na een crash weer proberen bij elkaar te komen. Op sommige servers gaat dat snel, maar de meeste hebben irritante balancing regels.

De netcode, of waar ook je de brakke gameplay onder wil noemen, is nog niet verholpen in mijn opinie. De meeste zeggen dit trouwens, zelfs youtuber levelcap laatst nog na de patch update, terwijl die er altijd weinig over gezegd heeft (zijn kanaal is redelijk afhankelijk van de BF series).

Ik denk persoonlijk dat ze de game niet echt kunnen fixen qua netcode, omdat alle patches tot nu toe weinig effect daar op hebben gehad. Dit terwijl Dice/EA heeft gezegd dat ze alle andere projecten zouden staken en DLC uit zouden stellen om de core gameplay te fixen. Wat hebben we daarna gekregen... twee DLC's en balancing patches met minimale verbetering (if any) aan de netcode. OK de eerste DLC was al bijna klaar en hebben ze daarom toch uitgegeven. Ik denk daarom dat ze de game zowat moeten herschrijven om het te fixen. Puur speculatie aan mijn kant...dat dan weer wel.

Als je trouwens heel graag Attack heli vliegt krijg je het ook heel lastig. Little bird is goed te doen op de meer infanterie gerichte maps. Ook vind ik de Mobile artilery en gunships een pain in the ass.

Hier wat leesvoer als je wil. Mijn naam in battlelog is Dunkyoo. Ooh ja, had ergens gelezen dat Bad Company 3 er aan komt einde van het jaar, misschien dat je daar beter op kan wachten.

Zoooo, een heel verhaal ondertussen.....het zal me onderhand wel flink dwars zitten ;) en dat zit het ook wel. Ik ben er na 4-5 mnd wel ff klaar mee.

Groeten Bart

http://battlelog.battlefield.com/bf4/forum/threadview/2955065226246621366/1/
http://battlelog.battlefield.com/bf4/forum/threadview/2979150493861684842/
http://battlelog.battlefield.com/bf4/forum/threadview/2955065226069569205/2/
http://battlelog.battlefield.com/bf4/forum/threadview/2955065219072538297/
 
Dan ga ik hem niet kopen, met nog zo veel bugs is het geen 50 euro?waard.wacht wel af hoe bad company 3 is.

bedankt voor alle reacties.speel ghost wel voorlopig.

gr sander

Ik denk heel verstandig, maar ik zou eens bij onlinekeystore.com kijken voor games. Scheelt vaak een berg en ik en mijn vrienden bestellen er al jaren. BF4 al vanaf 26.45 en Premium voor 31.95. Maar pak geen Russische (RU) games. Dat scheelt een hoop gepruts na elke update voor 10tje korting. Je moet dan je game iedere keer weer handmatig omzetten naar Engels door bestanden te vervangen/toe te voegen e.d. Tenminste bij BF3 was dat zo bij degene die de RU versie hadden gekocht.
Pak alleen Steam en Origin games. Ze willen ook wel eens keys verkopen waarbij je zelf voor de game moet zorgen....daar heb ik me nooit aan gewaagd.

http://www.onlinekeystore.com/letters/b?page=2
 
Ik had in het begin van bf4 vaak dat hij crashte naar een paar minuten, maar sinds de uitbreidings packs heb ik totaal geen problemen meer, maar het was echt heel erg zo erg zelfs dat ik gewoon helemaal klaar was en alles scheldwoorden wel kon roepen die er zijn :p
ik heb ook premium maar dat is echt een hele fijne aanvulling want je kan gewoon een hoop meer en ook eerder dan andere.
 
Ik had in het begin van bf4 vaak dat hij crashte naar een paar minuten, maar sinds de uitbreidings packs heb ik totaal geen problemen meer, maar het was echt heel erg zo erg zelfs dat ik gewoon helemaal klaar was en alles scheldwoorden wel kon roepen die er zijn :p
ik heb ook premium maar dat is echt een hele fijne aanvulling want je kan gewoon een hoop meer en ook eerder dan andere.

Als het verholpen is met een patch dan is het duidelijk, maar bij mij dus niet. Het is niet begonnen met een patch en weer gestopt met de volgende. Het is bij mij volledig random, maar wel na elke patch de eerste week tot 2 weken drama. Zo heb ik 4 tot 6 (schat ik) weken geen last gehad van memory leaks en na de laatste patch om de haverklap....

Ook het terugkeren van dezelfde bugs zoals de sound loop in TDM geeft mij te denken. Ik lees ook veel dat mensen nooit ergens last van hebben gehad, maar na elke (grote) patch lees je wel dat er mensen zijn die ineens wel crashen of geen verbinding kunnen maken. Dus voor de een wordt het beter en de ander slechter. De conclusie die ik hieruit trek is dat ze echt niet weten waar het aan ligt, of wel en dat ze het niet kunnen of (financieel) niet willen patchen omdat het teveel werk is om de hele/halve game te herschrijven.
 
Als het verholpen is met een patch dan is het duidelijk, maar bij mij dus niet. Het is niet begonnen met een patch en weer gestopt met de volgende. Het is bij mij volledig random, maar wel na elke patch de eerste week tot 2 weken drama. Zo heb ik 4 tot 6 (schat ik) weken geen last gehad van memory leaks en na de laatste patch om de haverklap....

Ook het terugkeren van dezelfde bugs zoals de sound loop in TDM geeft mij te denken. Ik lees ook veel dat mensen nooit ergens last van hebben gehad, maar na elke (grote) patch lees je wel dat er mensen zijn die ineens wel crashen of geen verbinding kunnen maken. Dus voor de een wordt het beter en de ander slechter. De conclusie die ik hieruit trek is dat ze echt niet weten waar het aan ligt, of wel en dat ze het niet kunnen of (financieel) niet willen patchen omdat het teveel werk is om de hele/halve game te herschrijven.

Ik merk wel dat ik makkelijker de uitbreidings pakketen kan spellen en vaker last had van problemen met de normale maps.
 
Ik merk wel dat ik makkelijker de uitbreidings pakketen kan spellen en vaker last had van problemen met de normale maps.

Ja klopt, dat had ik ook na de 2e DLC. Paracel storm en Operation Dawnbreaker liepen zeker binnen 10 min vast. Ik heb zelfs een keer gehad dat ik daar het laadscherm nog niet uit was :012:.

Totdat opeens (na een week ofzo) ook Second Assault mappen begonnen te crashen :067::eusa_wall: Er was toen al even een nieuwe AMD GPU driver uit die ik nog niet had geinstaleerd omdat mijn game toen best goed liep onder het motto; don't try to fix it if it aint broke. Na driver update ging het sindsdien weer wat beter, maar had ik weer regelmatig wat crashes.

Enz....enz....enz....*zucht*
 
Ik ga maar weer lekker Payday 2 en Warframe spelen met vrienden :icon_winkle:

Voor degene die willen: Steam ID is ook DUNKYOO. Voeg me maar toe als je wil. Ook met de afbeelding "Bert & Ernie on coke":icon_winkle:
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan