• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

hjongste

New member
Ik heb in het verleden nogal wat testbenches gehad, zoals de Antec Skeleton (niet echt een testbench), de CoolerMaster Test lab en de HSPC Techstation. Deze laatste was de simpelste en voldeed het beste. Todat ik de Banchetto K tegenkwan van MicroCool. Deze komt erg dichtbij wat ik de ideale testbench zou noemen. Alles in één vlak, dus niet een twee-dekker. Maximale toegang tot alle componenten. Ik echter wat (in mijn ogen) verbeteringen aangebracht.

1) Op een gladde ondergrond verschuift de hele bench als je een sata kabel of video kabel of USB stick inplugd. Eerst wilde ik een complete rubber rand aan de onderkant maken, maar deze simpele oplossing met plakrubbertjes werkt ook.
IMG_0309 (Small).JPG

2) Jammer dat er alleen maar een start knop op zit. Ik heb een reset knop toegevoegd. Die is toch wel heel handig als het zaakje een keertje vastloopt. Natuurlijk kan je ook gewoon de power eraf halen, maar een reset mogelijkheid zit toch niets voor niets op je mobo. Het materiaal is makkelijk te boren. Het is niet hard en splintert niet.
IMG_0310 (Small).JPG

3) Toen ook maar twee LED-jes geinstalleerd voor de power en de HDD activiteit. Ik weet dat als de fans draaien je ook kan zien dat er power gaat naar je board, maar de HDD activiteit vind ik wel interessante info vooral als er problemen zijn. Is de PC vastgelopen of is ie druk met iets bezig?
IMG_0311 (Small).JPG

4) De bijgeleverde thumbscrews zijn mooi maar niet erg handig om je mobo mee vast te zetten. De meeste plekken zijn slecht te bereiken met je vingers. Andere testbanken gebruiken plastic afstandsbusjes. Dus ik heb M3 nylon boutjes gekocht en daar kan je makkelijk het mobo overheen leggen. Die ligt dan vast en als het nodig is kan je één hoek (die wel makkelijk te bereiken is) vastzetten met een thumbscrew.
IMG_0319 (Small).JPG

Elders post ik nog wel een review en een probleempje met de Banchetto K.
 
Banchetto K probleempje

De Banchetto K heeft verchroomde stangen om insteekkaarten te ondersteunen. Ik ontdekte bij toeval dat het erop lijkt als of die stangetjes een milimeter of twee te kort zijn. Dat betekent dat als je de zaak vastzet de insteekkaart enigszins uit de sleuf gekanteld wordt. Ik heb een standaard ATX (Gigabyte) mobo. Kent iemand dit probleem?

IMG_0313 (Small).JPG
Support zit correct geschroefd op een standoff

IMG_0315 (Small).JPG
Een 2mm opening tussen de stang en de insteekkaart

IMG_0316 (Small).JPG
De insteekkaart wordt na vastzetten een beetje 'gelift' uit zijn socket.
 
Nee, dat was niet het enige criterium. Ik ben niet helemaal tevreden met mijn huidige testbench. De HSPC tech station. Ik heb de versie waarbij het mobo op het onderste dek ligt. Er is een versie waarbij het mobo op het bovenste dek ligt. De HSPC is alleen maar in de US te krijgen en de transportkosten verdubbelen zowat de prijs van het tech station. Dus het feit dat de Banchetto K betaalbaar is en uit Europa komt is ook een reden. Niettemin is meer dan 100€ wel behoorlijk aan de prijs, maar ja de oplage zal wel klein zijn. Overigens heb ik een (engelstalige) video op youtube gezet met mijn bevindingen. Een belangrijke reden is inderdaad wel dat alles makkelijk te bereiken is.

 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan