• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Banchetto MbK

kier

Member


Hoi beste forum vrienden,

Het is een aardige tijd geleden maar hier is weer een build van MbK.
Uiteraard heb ik niet stil gezeten en ben heel druk geweest met diverse opdrachten en andere mod stuff

Maar nu eindelijk weer eens een goeie ouderwetse forum mod.

Als eerste wil ik een aantal personen bedanken die mogelijk maken dat deze build weer zal schitteren.

Grote dankbaarheid gaat uit naar Bernice van Gigabyte



Ook respect en dank gaat uit naar Vincent en Lily van Bitspower



Freddy bedankt voor sponsoring... Highflow: my favorite pc cooling and mod shop



En voor deze build heb ik beschikking tot een aantal test benches van Microcool. Ferderico van het Italiaanse Microcool heeft dit mogelijk gemaakt, dus dank hiervoor Frederico.



Microcool heeft een 3-tal mooie benches op de markt gebracht met de namen Banchetto K, Banchetto 101 en de Banchetto 103. Welke een zeer mooi Italiaans design hebben zoals hieronder in de foto's te zien is.

De Banchetto K











Voor de Test benches heb ik ook nog wat unboxing vids gemaakt voor de liefhebber.


En voor deze build ga ik ook de test bench Banchetto 101 gebruiken. Ook hier wat foto's van:









En ook hier een unboxing vid van:


Na wat brainstormen om te kijken hoe ik deze benches kan samenvoegen was het idee snel gevonden om dit alles in verschillende lagen op te bouwen.
Hier heb ik dus wat plex op maat gezaagd met de vormen van de originele K en 101.





Omdat Gigabyte onder andere een hele mooie Gigabyte G1.Sniper 3 ter beschikking heeft gesteld ( hier later meer over) wordt de kleuren combo zwart en groen in deze build.







Om de hoogte in te gaan en de lagen toe te passen heb ik de onderdelen van de 101 gebruikt om dit voor elkaar te krijgen.







Straks wil ik overal goed zicht op hebben en leuke ideeën toepassen met weer rechte acryl buizen. Daarom heb ik de mobo tray onder een hoek geplaatst.







Dit was hem even voor deze update, maar meer volgt heel snel ;)
 
Laatst bewerkt:




Update!!!










Bedankt voor de berichten, erg fijn om te zien en te horen dat jullie graag het vervolg van deze MbK build willen volgen.

Ik heb nog aardig wat foto's op de plank liggen met diverse vorderingen en zal dan ook in deze update een mooie selectie laten zien.

In deze build ga ik (minimaal) 2x een 240 rad toepassen met Nanoxia fans. Om dit mooi weg te werken heb ik bedacht om deze tussen de lagen weg te werken.

Op één Acryl laag heb ik dus het één en ander afgetekend en ben met de figuurzaag aan de slag gegaan.



En na wat meer gaten ed. zagen, en dit is het resultaat



De rads + fans geplaatst.







Alles weer terug geplaatst om te kijken hoe het staat.







Genoeg ruimte voor de lucht in en out



Nu dit er aardig goed uitziet, de schilder tape verwijdert en schoongemaakt.



Zwart gemaakt (vinyl).





En het geheel.



Om alles een mooi geheel te geven en de combo kleuren groen en zwart goed uit te laten komen heb ik een aantal 6mm UV groen strips op maat gemaakt en gebogen. Deze komen tussen de lagen in geplaatst.





Het mooiste vind ik nog altijd om dit soort groen te frosten wat ook heel mooi overeenkomt met het groen van het Gigabyte moederbord, waar ik dus dan ook ijverig mee begonnen ben met een schuurpapiertje.



Maar dit gaat mij te langzaam ;)



Nog niet mooi gefrost dus





Gelukkig heb ik op mijn werk beschikking tot wat mooie machines (in ruil voor een pak gevulde koeken)
Twee geweldige glas stralers wat het frosten een stuk makkelijker maakt.





En na wat straal werk....



De strips geheel gefrost



Hier later meer over.

Dankzij Gigabyte word deze Bench een aardig monster wat grafisch geweld betreft.
2x Gigabyte Titan Black: de GV-NTITANBLKD5-6GD-B was iets wat ik niet verwacht had en een moment van stilte en bewondering veroorzaakte.



Even tentoongesteld en getest op een andere setup







En als laatste nog een plaatje met het groen gefroste acryl



More coming up!!!
 
Laatst bewerkt:



Update!!!









Nog even een kleine update voordat voor dat ik weer verder kan, en het wachten begint op het waterkoel gedoe.
Ik was gebleven bij de frosted strips, welke er nu mooi egaal uitzien.







Ik heb een plate wat ik nog over had van de Banchetto 101 gebruikt om de back cover te maken. Met wat strategisch tekenen en zagen is het toch nog een mooie vorm geworden.









en nog wat kleine details aanbrengen, zoals een cover voor de I/O meuk. De blauwe VGA valt mooi op... maar niet in deze build ;)

Dus een cover met wat sleuven en zwart groene details:











Het zal even duren voor de volgende update komt ivm de waterkoel produkten. Maar zodra binnen, zijn jullie de eerste die het zien ;)
 
Laatst bewerkt:



Update!!!









Tijd voor een update!!! En wat voor één :) Super mooie spullen van Bitspower en Highflow binnen gekregen wat als geroepen komt.

Als eerste een berg Bitspower producten.



Na een uurtje zakjes open maken....



Kwamen de beauty's tevoorschijn



Maar eerst het mooie Bitspower Titan blok showen en installeren... De VG-NGTXTITAN





Even gevuld met wat liquid om te zien hoe het staat





Ook heb ik hier een mooie Backplate voor besteld... De NGTXTI780 Carbon Black



Alles aanwezig :)





Na wat knutselen allemaal mooi gelukt





En zie hier de Gigabyte GV-NTITANBLKGHZ-6GD-B met de VG-NGTXTITAN

Mooi of.... mooi!!!





Kijken hoe dit zal gaan staan







Gelijk even wat fittingen en stops in gedraaid, de Bitspower Matt Black Enhance Rotary





En een twee x een G1/4" Matt Black Stop Fitting



Voor het verhaal van de pompen en reservoirs had ik bedacht om deze met behulp van de D5 modkit, D5 top en res updrage kit naast de testbench te plaatsen.







Om deze setup te krijgen heb ik gebruikt: Een D5/MCP655 MOD KIT



Een Bitspower D5 MOD TOP





En een Dual / Single D5 Top Upgrade Kit 250



En last but not least... twee geweldige pompen van Highflow: De Alphacool D5-VPP655







Om dit iets te laten zaken in verband met de looks en verdere maatvoeringen heb ik wat sparingen gemaakt in de onder plaat.



Deze ook zwart gemaakt



En de modkit/ top/ res/ pomp gemonteerd







Hierna de bench ook weer gemonteerd voor de looks





Begint al mooi vorm te krijgen zo



Meer updates soon ;)
 
ziet er echt goed uit en die vga blokken zijn echt de mooiste in mijn ogen.
waar haal je toch iedere keer de inspiratie vandaan voor je builds :gek
echt veel bewondering voor je builds en kwaliteit.
 



Update!!!









Vorige keer heb ik de reservoirs gemonteerd met de modkits. Het vervolg hiervan is dat ik een acryl plaatje gemaakt waar de flowsensor en input van de reservoirs doorheen lopen.

Ik heb voor deze Bitspower flow indicators gekozen (BP-FI-CLBKMBK)





En gemonteerd like this:







Ook in deze build gaan we niet buigen.... daarom heb ik een groot aantal van de Bitspower Enhance 90-Degree Dual Multi-Link Adapter gekozen.





Waarmee ik alles aangesloten heb



Ik heb voor het CPU block een Bitspower CPU Block Summit EF (BP-WBCPUIAC-CUMBKCL) gekozen.





En hier heb ik een acryl plaatje voor gemaakt met doorvoeren voor de GPUs en de CPU.





Welke dan zo komt te zitten





De 2e GPU ook geplaatst









Aan de achterkant komt het er dan zo uit te zien



Ook hier heb ik de 90 graden adapters gebruikt, maar ook 30 graden adapters (BP-MBE30DML) om de goede hoek te krijgen.







Om dit goed aan te sluiten heb ik nog een plate gemaakt



met fillports (BP-MBWP-C04)



en Multi links ( BP-MBEML)





Eenmaal aales aangesloten komt het er zo uit te zien.









Word weer vervolgd!!!
 



Another Update!!!

Het is vakantie tijd dus gelukkig veel kunnen doen aan de Banchetto mod, en zo ook veel foto's kunnen maken. Daarom nog een update erachteraan voor de liefhebbers :)

Na wat puzzel werk en overmatig gebruik van adapters ben ik er mooi uitgekomen wat betreft het afronden van de loops.



De diverse adapters die ik heb gebruikt zijn onder andere:

2x een mooie Multi-F Block (BP-MBMTFMB)



En mini afsluiters (BP-MVV-MBK)





Klein spul om alles op goede hoogtes aan te sluiten





Hetgene wat ik gebruikt heb van adapters zijn:

Extenders BP-MBWP-C40, BP-MBWP-C60, BP-MBWP-C62 en een aantal Mini Dual G1/4" Extenders









Om toch wat meer groene details te krijgen heb ik nog een plaatje UV groen besteld



Volgende stap was een achterplaat op maat gezaagd met wat sparingen





De vierkante gaten rechts zijn voor de verlengkabel en de aan en uit knop van de PSU





Tape eraf





En voor het bovenste gedeelte ook een plaatje op maat gezaagd





Ook deze geplaatst





Ondertussen nog wat meer kleine details aanbrengen... zo ook wat leuke UV groen staven welke ik in de shop vond van de UV groene plaat. Even buigen met een heat gun



Deze gemonteerd met behulp van acryl lijm



Nu is het geheel aardig groen maar dit zal ik nog aanpassen met zwarte accenten. Hier later meer over.



Het was even zoeken naar de perfecte kleur UV groen liquid, maar dankzij Highflow is het weer gelukt :)

Voor deze build is de keuze gevallen op Mayhems X1 UV Green











Hier alvast een kleine preview van het fill filmpje... full movie coming your way this summer ;)

 



Final Update!!!....For today

Heb nog aardig wat in te halen wat updates betreft. dus nog ééntje dan ;) Deze met weinig tekst en veel foto's van de filled Banchetto mod.

Hier de back side. Nu heel veel groen, maar zoals eerder gezegd... Hier komt nog verandering in.





















En front





















Dat was hem voor vandaag :)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
H Banchetto K aanpassingen Cases en Modding 1
H Banchetto K modificatie HighFlow Product Reviews 4
john rampage IV / 3930k / Microcool Banchetto 101 / XSPC RX480 / MCP35X hulp is welkom aub Advies Waterkoeling Setup 8
john Microcool Banchetto 101 Modular Case HighFlow Product Suggesties en Nieuws 9
bundymania [Bundymania User Review] Microcool Benchtable Banchetto 101 Modular - ENGLISH VERSION HighFlow Product Reviews 0
bundymania [Bundymania User Review] Microcool Benchtable Banchetto 101 Modular im Test ! HighFlow Product Reviews 0
Thierry Microcool Banchetto 101 black acrylic HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
Hayato Banchetto 101 Classified Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 27
nootje Mijn Banchetto 101 Gallery & Build Logs 18
N Microcool Banchetto HighFlow Product Suggesties en Nieuws 31
kier NVIDIA MbK Gallery & Build Logs 0
Freddy Bitspower Mandrels Kits (acryl/pet-g bender/buiger): BP-CMMK12-MBK en BP-CMMK16-MBK HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
kier CORSAIR 600C MbK Gallery & Build Logs 5
kier INWIN 909 MbK Gallery & Build Logs 6
kier Corsair 800Dutch MbK Gallery & Build Logs 31
kier Minecraft Creeper MbK Gallery & Build Logs 28
kier Cooler Master HAF Stacker MbK Gallery & Build Logs 36
kier [CiP] Corsair Carbide MbK Gallery & Build Logs 35
kier Maximus VI Formula Show Casemod MbK Gallery & Build Logs 15
kier Parvum Extreme MbK Gallery & Build Logs 59
kier Cooler Master Blue flame MbK Gallery & Build Logs 27
kier [CiP] MCE MbK Gallery & Build Logs 23
kier [CiP] Silencio 550 MbK Gallery & Build Logs 24
kier Cooler Master Cosmos II MbK Gallery & Build Logs 226
C Scythe Kama Cabinet PRO Black Mesh KC02-MBK-5 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
kier Corsair Graphite 600T MbK Gallery & Build Logs 132
arwin74 Bitspower BP-VGNGTX470-MBK Black Freezer POM-Matte Black Panel HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan