• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Asus dual bay total controller

Wat werkt er niet mee dan? Als het op max rpm blijft lopen, dan heb je iets niet goed aangesloten (zie opmerking van Freddy hieronder) zitten of goed ingesteld.

Of een alternatief (zoals die Phobya MaxGuide) gaat werken wil ik toch graag even een aantal zaken verduidelijkt hebben (alles op 1 plek).

Gebruikte Moederbord: Asus Maximus VIII Hero?
Fans aansturing (aantal): ___ stuks 4-pin PWM / ___ stuks 3-pins niet PWM (DC).
Ampere van de fans per stuk: (staat achterop het stickertje van de ventilator): __,__ A
Aantal pompen: ____ stuks
Aansturing pompen: PWM / DC

[MENTION=1]Freddy[/MENTION] Bedankt voor het verwijderen van die vieze link :sarc:.
 
Let ook op wanneer je een splitter gebruikt, een PWM fan/pomp op de eerste aansluiting zet (stekkertje met 4 draden, de andere hebben er maar 2 of 3).
Jouw moederbord kan maar van 1 fan of pomp de PWM lezen/regelen.
Als je daarop een non-PWM fan aansluit, zal PWM niet werken.

OvGekBA.jpg
 
Dat zijn ventilator kabels die een plus en een min hebben dat werkt prima een pwm controller heeft een hele andere werking de pompen draaien op volle toeren en zijn niet te regelen omdat dit met spanning via het moederbord gebeurd heb ze ook onafhankelijk aangesloten 4700 4800rpm je moet hiervoor een pwm controller hebben anders gaat dit niet werken geloof me nu maar zoek maar op het net naar pwm controller is heel iets anders dan een fan pwm controller mark ik heb alles geprobeerd een pwm controller kan het signaal sturen omdat de pompen onafhankelijk stroom krijgen en de pwm splitter staat in geheel met alle kabels ook al gebruik je de molex zit er nog een spanning in de stekker verwerkt bij pwm sigmaal is dit niet het geval heb je de pwm mannager in je pomp gebouwd Aqua Computer Webshop - Aqua Computer D5 pump motor with PWM input and speed signal 41105 ga nu maar even zoeken en lezen de pomp heeft apparte molex en een apparte 2 draads 4 pin aansluiting hoop dat ik iets verkeerd doe enkel heb ik ook alles geprobeert de enige die het signaal ziet is de pomp aansluiting enkel kan die niet signaal regeling geven pomp pwm signaal manager is heel iets anders aero 180 euro mark heb binnen geen ruimte meer
Bas
 
Alphacool D5 2x pwm als ik de pompen bijde op de kabel zie de foto,s ga nog aan me zelf twijfelen dit is niet mijn eerste build of de kabel is niet goed of dit bord kan niet overweg met de splitter omdat 1 pomp wel wordt gezien zet ik de ander op pwm zodat hij wel werkt niet uit te lezen als jij een andere kabel of oplossing weet laat maar horen niet te lang want dan kan de controller niet meer terug we hebben ook de Pasen nog

moet ik nog meer uit elkaar gaan halen ziet wel 1 pomp zonder kabel ?? zet ik de ander op pwm werkt die ook is niet te zien dan
hulp andere kabel of iets
 

Bijlagen

  • IMAG0968 (1).jpg
    IMAG0968 (1).jpg
    56,4 KB · Weergaven: 2
  • IMAG0969.jpg
    IMAG0969.jpg
    59,7 KB · Weergaven: 2
Je kan maar één pomp uitlezen als je de splitter kabel gebruikt.

De andere pompen of fans die op de splitter zijn aangesloten, worden wel gereguleerd door jouw moederbord, maar worden niet gelezen.

Maar dit is principe ook niet nodig, want alle pompen (of fans) op de splitter zullen dezelfde voltage krijgen als de eerste pomp/fan en dus op dezelfde toerental draaien.
 
zo deze kabel is niet goed heb nu de x4 pwm splitter die ik over had maar opengemaakt en nu zie ik de pomp wel enkel nu hulp om deze van smart mode af te krijgen wat ik niet voor elkaar krijg heb geen pwm pompen gekocht om ze op 4800rpm te laten draaien
wist dat er iets met deze kabel was heb ook foto,s van 1 pomp op de pomp aansluiting zal dadelijk gaan kijken hoe deze instelling te veranderen asus hulp vragen de water pomp is in de bios niet te veranderen zoals de pwm fans op ac en pwm gezet kunnen worden.
Ik gebruikte dus eerst deze werkt niet
http://www.highflow.nl/aansluitinge...litter-1x-pwm--3x-pwm-30cm-sleeved-black.html
echter heb ik nu deze gepakt
http://www.highflow.nl/aansluitingen/stroomkabels/ek-cable-splitter-4-fan-pwm-extended.html
moet de molex erop om de pwm te kunnen regelen zo ja waarom moet er spanning staan op de kabel om de pwm te kunnen regelen hoop dat dit gaat werken ga even kijken of ik nu de pwm functie aan de praat kan krijgen
 
EK-Cable Splitter 4-Fan PWM Extended
moet de molex erop om de pwm te kunnen regelen zo ja waarom moet er spanning staan op de kabel om de pwm te kunnen regelen hoop dat dit gaat werken ga even kijken of ik nu de pwm functie aan de praat kan krijgen

De molex hoeft er niet op.
Die zijn ervoor als je er fans op gaat aansluiten (dan worden de fans van stroom voorzien via de Molex, om niet het moederbord te overbelasten).

De pompen die je hebt, hebben al zijn eigen molex stekker voor de stroom en krijgen niet de stroom via de splitter kabel.
 
daar ben ik al achter weet jij ook hoe je de instelling van de software kan aanpassen in de bios staan alleen de pwm fans en geen waterpomp er staat dan wel in de software dat deze in smart mode staat en ernaast een rpm setting die ik voor geen mogelijkheid aankrijg de fan.s kan ik dit gelijk veranderen bij de pomp niet met 1 of 2 pompen ik heb er op zich geen last van dat ze op 4800rpm draaien is enkel niet nodig ook bij de fan tuning worden alleen de fan,s getuned naar max of minimale belasting lekker stil.
vind tot nu toe niks over de pomp ook al verander ik de setting naar 20% blijven ze 4800rpm draaien echter zijn ze muisstil????
ik kan dit geen pomp controller noemen want de pompen die je met de hand aan de achterkant stelt draaien ook op 4800rpm op stand 5 hoop uit te dokteren waarom ze op full speed blijven staan en hoe de pompen naar pwm te zetten is als dit echter mogelijk is
 
Ik heb geen idee hoe het met jouw moederbord ingesteld moet worden.

Met mijn ASUS X99 Deluxe heb ik via Q-fan control ingesteld dat het op 20% draait onder 40 graden.
Tussen 40-60 op 50% en boven 60 graden op 80%.
Mijn moederbord maakt geen onderscheid tussen fans of pompen (zien de pompen dus gewoon aan als fans).
 
het staat in de bios op disabel heb het net aan gezet en kan dan inderdaad de pwm functie daar inschakelen en een onder en boven temp en power setting veranderen.
dan draait de pomp wel echter als ik naar de pomp instellingen dan ga als ik hem in de bios aan heb gezet dan zet hij heel mijn pompen uit zal morgen dit verder uitzoeken want daar kan ik dan de instelling nog steeds niet op pwm zetten in q fan ik moet nu even stoppen heb in ieder geval gevonden waar het probleem zit echter zal ik de temp verkeerd hebben morgen of als mijn kids slapen ga ik verder bedankt voor je hulp hoop wel dat de pwm functie aan te zetten is omdat ik deze in de bios aan had gezet in q fan wil dit nog niet werken ???
 
Als het goed is moet het gewoon werken.
Het kan zijn dat je de percentage te laag hebt gezet, waardoor de pomp niet de start voltage krijgt en dus uitblijft.
In dat geval iets meer percentage geven.
 
Ik heb geen idee hoe het met jouw moederbord ingesteld moet worden.

Met mijn ASUS X99 Deluxe heb ik via Q-fan control ingesteld dat het op 20% draait onder 40 graden.
Tussen 40-60 op 50% en boven 60 graden op 80%.
Mijn moederbord maakt geen onderscheid tussen fans of pompen (zien de pompen dus gewoon aan als fans).

Ben er uit het werkt heb het op 40% nu staan en het werkt dus de asus controller gaat er gewoon in moet alleen even de juiste settings instellen werkt van uit de bios instellingen echt slechte info staat ook niet in het boek van het bord nou ja ben gaar van het zoeken de kabel die gewoon niet werkte gelukkig had ik nog een kabel zitten wel 4 aansluitingen op voor een echte grote setup voorlopig dit eerst even laten staan
 
Als het goed is moet het gewoon werken.
Het kan zijn dat je de percentage te laag hebt gezet, waardoor de pomp niet de start voltage krijgt en dus uitblijft.
In dat geval iets meer percentage geven.
Dat werkt anders bij PWM, als je een te laag signaal geeft zal de pomp altijd op zijn minimaalste setting starten. PWM heeft namelijk niets met voltage te doen ;). Als je een multimeter aansluit op de pwm kabel en je meet hem na op 10% instelling, dan krijg je nog steeds 12 volt ;).
 
de temperatuur stond van de fans en cpu en de pompen of misschien deden ze het wel omdat ik de enorme flow met bubbeltjes de hele dag heb gezien en nu is het een rustig stroming wat in de schemer niet zo goed te zien was en ik er gaar van ben stonden op 40 graden dan schakelt het systeem de pompen uit en de fans ik had ze op 50% staan ik weet wel hoe een pwm signaal werkt van een pomp anders zijn de molex en aparte pwm signaal niet van dienst de pomp is geen fan bedankt voor je advies enkel een niet werkende kabel kan een hoop shit veroorzaken als je pompen wel werken mark en ze hadden dit wel even mogen opschrijven heb dat hele boekwerk gelezen :013: waar dus geen ene moer instaat dat je de pwm in de bios aan moet zetten en dus niets met de software te maken heeft afijn ben blij dat het werkt morgen eerst weer heel de kabel bende opnieuw ordenen en vast zetten kloote is dat ik nu bepaalde kabels niet meer onder mijn bord door kan laten lopen door 1 niet werkende pwm splitter en daarom heet het ook een pwm pomp controller ze zeggen wel dat dit op iedere fan controller kan dat is niet waar ja het bord wat freddy heeft kost ook 400 euro mag je ook wel verwachten wat voor te krijgen vraag me af of hij het met software of vanuit de bios moet regelen zal ook wel prima slapen zoal freddy al schrijft een gewone pwm aansluiting heb je niets aan het moet pwm signaal zijn en daarom had ik het vermoeden een pwm signaal controller te moeten kopen heb namelijk dit al eerder op moederborden geplaatst loopt volgas en anders niet op 3 pin zullen ze altijd 2000rpm draaien
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
foxbuster Welke onderdelen nodig voor ASUS ROG Strix GeForce RTX 3080 Ti Gaming OC Waterkoeling 3
D Aansluiten asus 3080 TI (hoeveel PCIe 8-pin gebruiken) NVIDIA 1
M Waterblock for Asus ROG strix RTX 3090 TI OC edition LC Waterkoeling 2
TinusB CableMod RT-Series PRO ModFlex Cable Kit for ASUS and Seasonic – BLACK / SILVER HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
W [Watercooling] €250 - €350, Asus Turbo 3090 GPU Advies Waterkoeling Setup 1
Bl4ckj4ck666 Asus rog strix x570-e gaming monoblock Handleidingen en Installatie Tips 6
Hightower Asus aio 360 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
H Nvidea A6000 + Asus Pro WS WRX80E-SAGE SE WIFI + AMD Ryzen Threadripper PRO 3975WX Waterkoeling 1
I Advies waterkoeling asus strix rog 5700xt 300 euro Advies Waterkoeling Setup 1
Bl4ckj4ck666 NZXT Kraken Z73 AIO + ASUS ROG Strix X570-e gaming, pomp werkt niet Problemen & Oplossingen 7
vincent asus aio cooler HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
mixedup asus aura hulp Problemen & Oplossingen 4
M Asus M.2 standoff en screw HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Hightower Bios updaten Asus X99 E WS Hardware & Software 5
W Inbouw Water Cooling combinatie met Asus Maximus IX Extreme mboard Advies Waterkoeling Setup 2
D Past deze cpu koeler BP-WBCPUEFX-RGB op ASUS ROG Maximus X Formula Waterkoeling 13
Z Asus Aura RGB Led strips/hulp gezocht Cases en Modding 15
C XS-PC g1/4 rigid tube fitting past niet op asus maximus x HighFlow Forum 5
XenoMorpH Asus 970 Strix waterblock gezocht Gevonden 0
T Asus Zenith treadripper 1950X waterkoeling Gallery & Build Logs 7
P Welke flow meter is compatibel met Asus Formula X Mobo (onboard flow meter support) Waterkoeling 7
N Advies waterkoeling 3 á 400 euro i7-970 en asus nvidia gtx 970 Advies Waterkoeling Setup 10
A Asus Rampage II Extreme Waterkoeling. Waterkoeling 3
Freddy ASUS ROG Rampage VI Extreme / Apex Waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Win een Disco PC! van Power Unlimited / ASUS en een beetje van HighFlow :) HighFlow Computer Cooling Shop 0
Hightower EKWB monoblock voor de asus strix Z270 itx HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
Hightower cablemods ledstrip asus aura ready HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
U Asus Maximus IX Formula - Flow en Temp sensor Advies Waterkoeling Setup 1
P Advies Waterkoeling GTX1070 / Asus Ranger vii I5 4690K (4-500 euro) Waterkoeling 34
Freddy EK-FB ASUS R5-E10 Monoblock RGB Edition *pre-order* HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
C [TKA GPU] 2x asus GTX 670 Direct CUII 2GB + koelblokken Verkocht 1
M mosfet heatsinks van een Asus ROG Maximus VIII gene z170 moederbord gebroken Overige Koeling 5
Bas9466 asus radeon r 290 groene lijn bij film AMD / ATI 3
W Advies gezocht Asus matrix 980ti waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 5
Bas9466 Core xg asus hero 8 Gallery & Build Logs 4
Bas9466 2 x 3 pin fans op 1 x pwm aansluiting op moederbord asus rog hero viii Problemen & Oplossingen 6
DBRichard [VERKOCHT] ASUS 780 DCII SLI compleet watergekoeld (polished CSQ) Verkocht 1
R ASUS ROG MAXIMUS VIII EXTREME/ASSEMBLY Waterblok Hardware & Software 6
C ASUS ROG SLI-Bridge (2-way) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
Meelobee [TKA-GPU] 2x Asus R9280X (DC2T-3GD5) Verkocht 0
D Bitspower ASUS MAXIMUS VII IMPACT HighFlow Webshop 1
Tath Thermaltake VGA Water Block for ASUS STRIX-GTX 980 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 13
Bjorn@demichiel.nl [VERKOCHT] Asus GeForce GTX 690 Verkocht 4
Hightower [ gezocht] mosfetblok voor de asus maximus IVgene Gevonden 2
Hightower Bitspower BP-WBAIX79R4ENPAC-CL ASUS Rampage 4 x79 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
C internet snelheid op asus rampage2 extreme Problemen & Oplossingen 12
B Sli verbinding asus maximus ranger vii Waterkoeling 4
Tath Bitspower new Full cover block "Black and Clear" for Asus X99 Deluxe HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Slader [VERKOCHT] asus strix-gtx980-dc2oc-4gd5 Verkocht 1
Vissa [VERKOCHT] Asus Maximus V Gene Verkocht 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan