Hoi allemaal, tis alweer een kleine week geleden, dat ik een update heb geplaats.
Maar deze week best lekker uitgeleefd op m,n kassie
Hier dus de werkzaamheden van week 34, volgens planning, de voorkant
gestript en ff goed nadenken, meeste zit al in het koppie, nu nog de uitvoering
Dit is iig. een kleine hoeveelheid plex wat gebruikt gaat worden (als het allemaal lukt, zonder tegenvallers)
Het front paneel wil ik uit 1 stuk maken van zwarte plex die aan beide kanten 5mm kleiner is dan de sparing van het orginele front. Met daarin zoals eerder vermeld:
1 x Aquaero
1 x Multiswitch
1 x BD-Rom drive
en 2 x drukknoppie
Dus eerst passen en meten, en nog een keer meten, en toen....... gaatjes boren, veel gaatjes
Sleuf voor het display en voor de drive
Nu de beugeltjes voor alle spullen die erin komen, hiervoor heb ik de bijgeleverde beugels voor gebruikt, van het
Aqua-computer spul, twas ff puzzelen , maar het is gelukt
Beugels worden nog zwart gespoten. voorkant alles symmetrisch, met
MDPC boutjes vast gemaakt
nog ff passen in het orginele front. de bedoeling is dat straks de de sleuf rondom verlicht gaat worden, maar ik laat nog ff niet te veel zien van de voorkant. ga niet alles al verklappen
De volgende uitdaging is een bakkie te maken voor de BD-drive , welke ik van 5 mm plex ga maken, nu nog transparant, meten, zagen, vijlen en lijmen maar
en toen was ie zwart
voor de bevestiging heb ik een Aluminium hoek profielt gebruikt
Nog ff passen
En een sparing opgelaten vaar de sata+voeding aansluiting
Nu had ik nog 2 knoppies uit een mediacenter gesloopt, maar waren chroom, dus verfen maar weer en je raad het al, zwart, zwart, zwart
voor de knopjes, heb ik 2 strookjes plex gebruikt, 2 x 5mm en 2 x 3mm
en plakken maar
ff gaatjes tappen
En ook alweer klaar
Ik vond het niet mooi om aan de voorkant boutjes te zien, die afwijken van de rechte lijn van de rest, dus heb de plexi blokjes gelijmd. Wordt nog verder afgewerkt (lijmresten enzo)
Front ziet er aardig strak uit zo
En toen.......................
WTF........... productie foutje, werd helemaal gek, dit heb ik nog nooit gehad, witte streep en warmte bubbels
en precies het stukkie wat ik van een plaat van 500mm x 500mm gezaagdt heb
heb stront mazzel dat het de achterkant is _/-\o_
Dus zonder streep en bubbels......... de voorkant
Alles ff geinstalleerd
Maar er komt nog een plex display voor de aquaero, zodat het allemaal vlak is
En nog even als afsluiter, een invasie van het eerste gedeelte
Bitspower fittingen
Volgende week is de " machine kamer" met de loop aan de beurt
Grtzzz.