Goedenavond mede-modders en lezers,
Het is weer update tijd
Deze week is mijn grote vriend, soldeerbout en striptang aardig op de proef gesteld
Het merendeel moest ik oplengen, ivm de kabelloop die ik wil.
Mooi..... maar best tijdrovend, en daar komt het sleeven ook nog bij.
Ik zal jullie niet helemaal doodgooien met draadjes, maar zo maar een greep uit de collectie
Voorlopig plaats ik 3x150GB Raptor schijven, totdat er weer wat geld op mijn rug gegroeid is, dan komt er een leuk ssd schijfje in
De gewone rode huis,tuin en keuken sata,s. Gelukkig heb ik diverse maten, en nog net 3 kunnen vinden met de goede lengte en haakse hoek
Nog rooier gemaakt, alsdat ze al waren
En de sata schijven hebben uiteraard een voeding nodig, also red. deze ook weer verlengd en gesleeved
Afgepast op de afstand tussen de schijven.
De schijven komen toch maar niet in het zicht, maar een kwartslag gedraait in de bays. Kheb nog genoeg ruimte achter m,n spulletjes in het front paneel
Ongeveer zo, maar dan overlappen de sata,s elkaar
Voedingskabels er ook bij........
En nog de voedingen voor de meuk in het frontpaneel
De
fans voed/regel ik met behulp van de aquaero, hier heb ik 4x een fan aansluitingen op zitten, waarvan ik 1 gebruik voor m,n
pomp te regelen(mbv. een poweramp)
en de overige 3 zijn voor de
fans, daarom heb ik steeds de 2
fans die tegenover elkaar staan, 1 voeding gegeven
De laatste kabel die ik laat zien, is voor de waterblokken. In het cpu blok en het mobo blok heb ik in totaal 4x 3mm gaatjes voor ledjes. Deze wil ik voeden via m,n mobo, en de aansluiting gebruiken die voor de orginele ledjes waren met fade effect.
verder heb ik nog veel meer kabeltjes gemaakt en gesleeved, maar is verder niet zo spectaculair.
Dit alles geperst, gevormd en getrokken in het kassie, volgens de gewenste kabelloop
De mobo tray had ik zo gemaakt dat ik een kleine opening heb tussen het rad en het mobo
Kabeltjes van de
led strips zijn als volgende aan de beurt, welke naar de multiswitch gaan.
En het moeilijkste komt nog, het rangschikken van alles
Ook heb ik het pompie nog verder uitgedacht. Na een beetje puzzelen, heb ik toch alles op een oppervlakte van 150mm x 70mm gekregen. De
pomp, de flowmeter en de poweramp
Stukje rode plex op een trillingsmatje(toevallig kwam ik rooie tegen op m,n werk) alles getapt en afgewerkt met de bolkoppies
Om te voorkomen dat de flow meter gaat "hangen", heb ik aan de achterkant een zwart stukje plex gemaakt
En ja hoor, hij doet het weer, maar nu voor de laatste keer, black is back. M,n zwarte Tygon
slang, deze keer is het echt zwart.....
Zo wordt het en zo blijft het.....
Fijn weekend allemaal.