• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

700bsession

Weer terug van weggeweest, ff lekker uitgerust en nog wat lopen spelen met het kassie
Heb niet heel veel kunnen doen, vanwege avondschool en andere verplichtingen maar toch ff een update-tje eruit persen.

De Bovenkant, niet geheel onbelangrijk, dus verdient wat extra aandacht
Ik was eerst van plan om het gewoon standaard te laten, maar ben toch van gedachte veranderd
Zou zonde zijn om dit ook niet aan te pakken, dussss

Nog een stuk zwarte plex op maar gezaagd, en afgetekend omdat er een schuine hoek moet komen om het te laten verzinken

1tly6p.jpg


tevens nog een rood stuk op maar gezaagdt, voor in de kast, ik wil het zwart/rood vanuit de mobo tray terug laten komen op de bovenkant

1i1x02.jpg


In het zwarte plex een gaatje gezaagd voor m,n vulpunt die in het grote reservoir uitkomt, en de gaatjes gemaakt voor de zwarte boutjes

2rw16v6.jpg


na veel dremel actie een schuine kant kunnen krijgen aan het zwarte plex

2r3j8tl.jpg


Het rode stuk plex, hetzelfde verhaal alleen iets kleiner, en het gat ook kleiner voor de bitspower fillport

11ucepe.jpg


En Het eindresultaat, goed geslaagdt, gelukkig maar, was m,n laatste stuk rode plex

2dkl4x3.jpg


Moet nog wel de gaatjes mooi schuren/polijsten

291zvyo.jpg


En de binnen zijde, wat best een leuk effect geeft

dhd8hz.jpg


Ook heb ik voor het pompie een geluidsdempend stukkie rubber op maat gemaakt, en ik had nog een aqua-computer flow sensor, nog niet helemaal uitgedacht, maar in grote lijnen hoe het wordt

2nvgkf7.jpg


En voor het regelen van de pomp met behulp van een aquaero, en een poweramp

s2el2q.jpg


en deze week nog wat mooie ledstrips binnen gekregen van een sponsor, bedankt Sammie

x0pvlt.jpg


cK leds

Dit was weer ff een kleine update, maar dit weekend de effecten van de ledstrips uitdenken en de setup weer in elkaar zetten, dus wordt snel vervolgd.

Groetjes........
 
Ff klein updatetje

Net als het mobo tray, het zwarte plex 5mm kleiner dan
het rode plex. voorzijde, links en rechts zijn dus 5mm kleiner, de achterzijde is dezelfde maat als het rode plex.
Dit vanwege een ledstripje welke ik aan de achterkant heb geplakt, de gehele rand van het rode plex is nu
verlicht

M,n laatste stuk zwarte plex 3mm,

25je0ko.jpg


Weer gat erin voor de filllport

6jhvdk.jpg


Gepolijst en afgewerkt en met dubbelzijdig tape vastgeplakt

2cnforo.jpg


2u9llxu.jpg


Kzal nog ff een mooie shot proberen te maken van de verlichte rand. gisterenavond geen tijd meer voor gehad
Wel ben ik nog met de verlichting en de "steunpilaren" in de weer geweest,
Maar ben er nog niet helemaal uit.

voor de pilaren van het grote reservoir heb ik de rode plex buisjes, 3/8 zwarte slang, 2 x stop en 2 x bitspower fitting. ook had ik nog 2 x een stuk 1/2" rode slang, en deze opgesneden om rond de plex buisjes te vouwen
en in het opgesneden gedeelte een ledstrip te plaatsen

25r0e9c.jpg


mvtf6v.jpg


30m1wlf.jpg


Wel leuk, maar ben er niet kapot van.

2epobuw.jpg


Met de ledstrip erin lijkt het te veel op een kermisattractie, en das niet de bedoeling, dus ff brainstormen nog

Zoals ik eerder in m,n log vermelde, dat ik de zwarte (welke donkerblauw waren bij daglicht) slangen zou vervangen voor rode slang.
foto is een beetje donker, excuus
kleur slang is echt precies hetzelfde als de rode plex die ik heb gebruikt

296kej6.jpg


laatste foto is ff om het effect te laten zien, van de smd strips achter de pilaren, zonder de 1/2" rode slang

ztg3tg.jpg


Wordt vervolgd!!!
 
Mooi werk man.. vind het steeds beter worden.. de plexi plaaten aan de boven kant maken het de binnenkant 1 geheel:023:...

Die 2 steunen onder het res ben ik niet zp gecharmeerd van...Maar daar ging je nog over brainstormen dus dat zal nog wel goed komen.
 
Bedankt,

Ben nog ff aan het spelen geweest met de rode plex buisjes die ik nog had
Omdat de "pilaren" met de rode slang toch echt niet mooi was in mijn ogen
Kheb nu iets beters gevonden, alle vaste/rechte buizen uitvoeren met mijn rode plex buisjes
Heb op deze regenachtige zondag toch niet zo veel meer te doen, dus zal het gelijk met jullie delen
maar dit is echt de laatste update van dit weekend, blijf bezig..... ;)

Dus zo........

2rzt6z4.jpg


Of zo...........

2dsa50.jpg


Beter denk ik

2zoyv7o.jpg


Zit allemaal nog een beetje los, dus schuin,

29f9qxi.jpg


Dit heb zo wel wat en is dezelfde kleur rood als m,n EK mobo blok

En als laatste, ja echt als laatste, heb ik het front paneel ook nog voorzien van ledjes

Lights please.......

1564jd3.jpg


Geprobeerd om dit effect op foto vast te leggen, maar ziet er in het echie mooier uit

1535ikh.jpg


dit was echt ff de laatste updat van dit weekend, komende week al het kleine prutswerk doen, sleeven kleine kabeltjes, beugeltjes verfen enz.
Niet geheel onbelangrijk en moet toch gebeuren.

Laterzzz.
 
Goedenavond mede-modders en lezers,

Het is weer update tijd

Deze week is mijn grote vriend, soldeerbout en striptang aardig op de proef gesteld
Het merendeel moest ik oplengen, ivm de kabelloop die ik wil.
Mooi..... maar best tijdrovend, en daar komt het sleeven ook nog bij.
Ik zal jullie niet helemaal doodgooien met draadjes, maar zo maar een greep uit de collectie

Voorlopig plaats ik 3x150GB Raptor schijven, totdat er weer wat geld op mijn rug gegroeid is, dan komt er een leuk ssd schijfje in

De gewone rode huis,tuin en keuken sata,s. Gelukkig heb ik diverse maten, en nog net 3 kunnen vinden met de goede lengte en haakse hoek
DSC04915.jpg


Nog rooier gemaakt, alsdat ze al waren
DSC04919.jpg


En de sata schijven hebben uiteraard een voeding nodig, also red. deze ook weer verlengd en gesleeved
DSC04923.jpg


Afgepast op de afstand tussen de schijven.
DSC04924.jpg


De schijven komen toch maar niet in het zicht, maar een kwartslag gedraait in de bays. Kheb nog genoeg ruimte achter m,n spulletjes in het front paneel

Ongeveer zo, maar dan overlappen de sata,s elkaar
DSC04921.jpg


Voedingskabels er ook bij........
DSC04926.jpg


En nog de voedingen voor de meuk in het frontpaneel
DSC04928.jpg


De fans voed/regel ik met behulp van de aquaero, hier heb ik 4x een fan aansluitingen op zitten, waarvan ik 1 gebruik voor m,n pomp te regelen(mbv. een poweramp)
en de overige 3 zijn voor de fans, daarom heb ik steeds de 2 fans die tegenover elkaar staan, 1 voeding gegeven
DSC04930.jpg


De laatste kabel die ik laat zien, is voor de waterblokken. In het cpu blok en het mobo blok heb ik in totaal 4x 3mm gaatjes voor ledjes. Deze wil ik voeden via m,n mobo, en de aansluiting gebruiken die voor de orginele ledjes waren met fade effect.
DSC04950.jpg


verder heb ik nog veel meer kabeltjes gemaakt en gesleeved, maar is verder niet zo spectaculair.
Dit alles geperst, gevormd en getrokken in het kassie, volgens de gewenste kabelloop
DSC04943.jpg


De mobo tray had ik zo gemaakt dat ik een kleine opening heb tussen het rad en het mobo
DSC04944.jpg

Kabeltjes van de led strips zijn als volgende aan de beurt, welke naar de multiswitch gaan.
En het moeilijkste komt nog, het rangschikken van alles

Ook heb ik het pompie nog verder uitgedacht. Na een beetje puzzelen, heb ik toch alles op een oppervlakte van 150mm x 70mm gekregen. De pomp, de flowmeter en de poweramp
DSC04936.jpg


Stukje rode plex op een trillingsmatje(toevallig kwam ik rooie tegen op m,n werk) alles getapt en afgewerkt met de bolkoppies
DSC04935.jpg


Om te voorkomen dat de flow meter gaat "hangen", heb ik aan de achterkant een zwart stukje plex gemaakt
DSC04937.jpg


En ja hoor, hij doet het weer, maar nu voor de laatste keer, black is back. M,n zwarte Tygon slang, deze keer is het echt zwart.....
DSC04922.jpg


Zo wordt het en zo blijft het.....
DSC04947.jpg


Fijn weekend allemaal.
 
Terug
Bovenaan