• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

700bsession

Je gaat toch niet serieus weer alles afbreken eh ?
het ziet er zo mooi uit ! , nou en als al iemand het heeft als je zo wilt gaan zoeken naar iets wat iemand niet heeft moet je al heel lang naar gaan denken !:p
 
Hoi allemaal, tis alweer een kleine week geleden, dat ik een update heb geplaats.
Maar deze week best lekker uitgeleefd op m,n kassie
Hier dus de werkzaamheden van week 34, volgens planning, de voorkant ;)

gestript en ff goed nadenken, meeste zit al in het koppie, nu nog de uitvoering

au9gg8.jpg


Dit is iig. een kleine hoeveelheid plex wat gebruikt gaat worden (als het allemaal lukt, zonder tegenvallers)

2ivmzvr.jpg


Het front paneel wil ik uit 1 stuk maken van zwarte plex die aan beide kanten 5mm kleiner is dan de sparing van het orginele front. Met daarin zoals eerder vermeld:

1 x Aquaero
1 x Multiswitch
1 x BD-Rom drive
en 2 x drukknoppie

Dus eerst passen en meten, en nog een keer meten, en toen....... gaatjes boren, veel gaatjes

qqbih0.jpg


Sleuf voor het display en voor de drive

21lqu1l.jpg


Nu de beugeltjes voor alle spullen die erin komen, hiervoor heb ik de bijgeleverde beugels voor gebruikt, van het Aqua-computer spul, twas ff puzzelen , maar het is gelukt

70jm9k.jpg


Beugels worden nog zwart gespoten. voorkant alles symmetrisch, met MDPC boutjes vast gemaakt

sbtr3s.jpg


nog ff passen in het orginele front. de bedoeling is dat straks de de sleuf rondom verlicht gaat worden, maar ik laat nog ff niet te veel zien van de voorkant. ga niet alles al verklappen ;)

2nrk2hl.jpg


De volgende uitdaging is een bakkie te maken voor de BD-drive , welke ik van 5 mm plex ga maken, nu nog transparant, meten, zagen, vijlen en lijmen maar

1z6url5.jpg


en toen was ie zwart

1o1v79.jpg


voor de bevestiging heb ik een Aluminium hoek profielt gebruikt

19l7us.jpg


ay7ggj.jpg


Nog ff passen

90ujk1.jpg


En een sparing opgelaten vaar de sata+voeding aansluiting

153wmj6.jpg


Nu had ik nog 2 knoppies uit een mediacenter gesloopt, maar waren chroom, dus verfen maar weer en je raad het al, zwart, zwart, zwart

ra0o6e.jpg


voor de knopjes, heb ik 2 strookjes plex gebruikt, 2 x 5mm en 2 x 3mm

2jrwip.jpg


en plakken maar

2k4xsx.jpg


ff gaatjes tappen

2qi7bk9.jpg


En ook alweer klaar

9hq8mu.jpg


Ik vond het niet mooi om aan de voorkant boutjes te zien, die afwijken van de rechte lijn van de rest, dus heb de plexi blokjes gelijmd. Wordt nog verder afgewerkt (lijmresten enzo)

Front ziet er aardig strak uit zo

vfz8nl.jpg


En toen....................... :( :( :(

2mysok4.jpg


WTF........... productie foutje, werd helemaal gek, dit heb ik nog nooit gehad, witte streep en warmte bubbels
en precies het stukkie wat ik van een plaat van 500mm x 500mm gezaagdt heb
heb stront mazzel dat het de achterkant is _/-\o_

Dus zonder streep en bubbels......... de voorkant ;)

egd8ua.jpg


Alles ff geinstalleerd

9axzm1.jpg


Maar er komt nog een plex display voor de aquaero, zodat het allemaal vlak is

En nog even als afsluiter, een invasie van het eerste gedeelte Bitspower fittingen

28vq7og.jpg


Volgende week is de " machine kamer" met de loop aan de beurt

Grtzzz.
 
Thnx,

Klopt helemaal, de EK-Supreme HF Nickel op z'n koppie:icon_eyes:
Was alleen niet zo heel blij toen ik hem kreeg, zag er anders uit dan op het plaatje
van de shop, meer vierkanter en plex groter
Maar hij went snel, no hard feelings :icon_winkle:
Wat wel iets vervelender was, is dat ik gewoon een rond moertje miste, degene om de boel te spannen, wel kreeg ik van EK een ringetje extra
nog nooit gehad bij spullen van EK, maar de schoonheid van de spulletjes maakt een hoop goed
 
Kga er toch nog ff een kleine update uitpersen
slecht weer vandaag, dus mooie dag voor de kleinere werkzaamheden
deze week nog ff werken, en s,avonds de pomp met rads aansluiten met wat kabelmanagement en dan............ weekie vakantie, gewoon een week zonder computers, laptop vorige week overleden, dus zal afkicken worden.
Dit zal dus ff de laatste update zijn voor aankomende 2 weken

Midplate, gaatjes uitgemeten en hopen dat het goed is

10ymk2s.jpg


Zijkant nog een aftap punt gemaakt, wel zo makkelijk, bovenop de kast komt trouwens een vulpunt

97i7uv.jpg


Nog een ophanging gemaakt voor de midplate

2wfr507.jpg


96i8th.jpg


De bedoeling is dat er nog een Raptor-X inkomt, met nog 2 andere schijven, en in de toekomst een ssd,tje
als het budget het toelaat,
Maar voor nu de Raptor, sleuf voor de sata en voeding, het gat is btw. voor het kleine reservoir te onluchten

2eduvqv.jpg


2e0ok75.jpg


En me kleine raptor met koelribbelen, nog wel ff mooie beugeltjes maken

10hvmvr.jpg


Verder alles een beetje in elkaar gezet en folie verwijdert, dus nog ff een kleine foto traktatie

244nv2u.jpg


De perszijde

10cucs1.jpg


kabelmanagement moet nodig wat aan gebeuren

2m7zy42.jpg


Loop is bijna klaar

dcsspg.jpg


Kruising hoort erbij

jim34w.jpg


En van groot naar klein reservoir

9au9f4.jpg


Gpu ook ledje in

el5glv.jpg


en m,n hemelwater afvoer

nqteh5.jpg


En nog ff een shot van de binnenzijde

2md2jrp.jpg


De voorkant laat ik nog ff donker, zal niet alles verklappen

1z5nqiq.jpg


Dat was hem voorlopig ff, als het goed is, maar mischien kan ik het weer niet laten

Grtzz.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan