• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

[2010 Juli 02] Agent geeft stoepfietser knietje

jullie snappen het denk ik niet ;)

Die man fietste een PAAR! meter over de stop omdat hij bij zijn stamkroeg aankwam.

Zie het als inparkeren met een auto ;)

De man wordt zel zowat hyperactief, effe afkoelen dus.
 
@visje66 je praat alsof je zelf 1 van die agenten bent die altijd maar ermee weglopen als ze wat fout hebben gedaan

ik vind t heerlijk dat t op beeld staat :) weer een reden dat er 1 agent aftreed .... tenminste dat hoop ik :)
 
Ik begrijp Visje66 volkomen. Denk niet dat hij praat als een van die agenten, maar als voorbijganger.

Als ik daar bijvoorbeeld met mijn (toekomstige) dochtertje/zoontje relax over de stoep loop, wil ik niet lastig gevallen worden door zo'n halve zool die over dezelfde stoep fietst en daarna heisa gaat maken tegen de politie.
Dan heb ik ook liever dat hij snel bedaard of anders snel meegenomen wordt door de agenten.
 
Ik snap dus niet wat hier nou aan de hand is. Ik interesseer me niet echt in wat hiervoor gebeurd is, want die man flipt gewoon helemaal. Zijn gedrag is abnormaal voor elke situatie. Als je zo tekeer gaat tegen de politie hoor je gewoon een stoot te krijgen. Ik snap echt niet waar dat respectloze gedrag vandaan komt. Als je zo'n hekel heb aan de politie hier, ga je lekker naar het buitenland (vrijwel elk land is goed), waar je na zo'n mooie borstcrawl beweging zeker tegen de grond getikt wordt om dan gearresteerd te worden. Ik vind alleen wel dat deze agenten het te ver hebben laten escaleren. Ze hadden na de eerste minuut al moeten beseffen dat deze man niet aanspreekbaar is, en het gewoon op het bureau afgehandeld had moeten worden.
 
Tja... Wat de man dus gedaan heeft kan ik niet over oordelen want dat staat niet op het filmpje... Ik kan dus alleen wat zeggen over wat ik hier zie.

De stadswachten hebben de boel eigenlijk redelijk onder controle en als de man losgelaten is door bubba wil de man zijn fiets oppakken en zo te zien is hij "redelijk"' tot rust gekomen.

Tot die agente aankomt en niet eerst de situatie opneemt maar ziet die man zijn fiets oprapen en begint direct druk te doen en handtasttelijk te worden. De man wordt weer door het dolle heen door die truus....als ze even de man normaal benaderd had de situatie heel anders kunnen zijn..
Op dat moment escaleerd de situatie en moet er ingegrepen worden voor het nog verder escaleerd..
De agent die het knietje geeft doet in mijn ogen het goed... één handeling en de sutuatie is opgelost en verdere escalatie is voorkomen...

In mijn ogen is degene die hier fout handeld de agente die direct druk begon te doen.. waarschijnlijk wilde de kip zich bewijzen tegen over haar collega's ofzo..
 
Wat ik echter aan het verhaal hoor dat tussen die man en toezichthouder aan de gang is, is dat die vent zich schijnbaar al fysiek heeft verzet toen hij werd aangesproken. Daarbij durf ik die man nauwelijks bedaard te noemen. Ik denk dat die vent 'ape crazy' was gegaan, ongeacht of die agent druk uitoefende of niet.
 
Ik vind het in ieder geval terecht.

Als de man zelf al zo aggresief doet en 20x scheldwoorden roept door de straat moet er op een gegeven moment een handeling worden ondernomen dat hij ermee stopt.
Lief praten gaat dus blijkbaar niet, dan maar op een andere manier.
De hele tijd netjes proberen te doen heeft dus geen zin, alsof hij dan opeens naar het bureau wilt gaan.
Bij zulke mensen moet er gewoon meteen ingegrepen worden, en niet steeds gaan uitstellen en 5 man erbij gaan halen.

Eerst netjes vragen, eventueel nog verdere uitleg, als hij het voor de politiemannen/toezichthouders dan nog moeilijker maakt moet je hem gewoon hard aanpakken.
 
A. Kijk eens goed naar het filmpje.. vooral de slowmotions. Het knietje is niet op zijn zak, maar iets hoger. Een plek die wel vaker gebruikt wordt door agenten en kan je zeggen.. dat doet echt goed zeer (kan je hem beter op je zak hebben).

B. Ik vind het persoonlijk zeer terecht dat hij zo aangepakt wordt. Je hoeft niet altijd ja en amen te zeggen tegen politie-agenten of stadswachten, maar reageer je normaal dan is er niets aan de hand.

C. In Amerika heb je gelijk een paar puntjes in je lijf van de taser. Dat apparaat mogen ze van mijn part zo invoeren in Nederland als vervanging of toevoeging van de wapenstok.
 
Hmm die politieagent heeft gewoon zijn geduld verloren, hij had zich eigenlijk in moeten houden en hem gewoon in boeien moeten slaan.

Hij heeft die knie wel goed uitgevoerd, kwam volgens mij precies op zijn solar plexus aan zijn geschreeuw te horen :p
 
ACAB_KUVA.jpg


:065:
 
beetje overdreven om zo iemand te arresteren en een knietje te geven , ze hadden t ook met zn 4en kunnen doen die arrestatie maar dan zonder geweld ipv zo te staan niksen en toekijken

Een knietje of 4 man op je rug beide is niet fijn.

Ik vind dit een goede handeling. De agenten mogen van mij meer geweld gebruiken op straat. Hij is fout dus het is zijn eigen domme schuld. Als die normaal had gereageerd had hij alleen maar een waarschuwing gekregen en meer ook niet.

Ja en als je zo dom gaat doen dan weet je gewoon meteen dat je gezeik krijgt.

Dus hij vraagt er zelf om.

Agenten ga zo door ! :)
 
Ik ben het ook totaal niet eens met de personen die vinden dat de politie hier te hard of met ongepast geweld heeft opgetreden.
De politie wordt door mensen zoals jullie gevormd naar een mietjes club die niets mogen doen, ga eens in Spanje wonen of in Duitsland!
Als je daar een grote bek hebt tegen politie leer je dat wel heel snel af, helemáál als je om je heen gaat staan slaan met je armen.

Stel je niet zo aan mensen, als die kerel gewoon had meegewerkt was er niets aan de hand, maar nee, hij moest moeilijk doen en aggressief. Dan verdien je het ook om zodanig behandeld te worden en niet als een meisje die heel voorzichtig behandeld moet worden.

Ik word er niet goed van gewoon, de politie, de mensen die jou en mij beschermen wanneer dat echt nodig is, die ervoor zorgen dat we veilig over straat kunnen lopen, die mogen zometeen helemaal niets meer omdat ze dan in grotere problemen komen dan de overtreders!

En hoelang moet de politie er dan rustig bij blijven wachten tot de man bedaard (of nuchter) is?
Een uur? 2 uur? langer? Hoelang moet hij de openbare orde verstoren met zijn barbaars gedrag voordat de politie iets mag doen?
 
Hij komt er nog goed vanaf. Als die tegen mij zo had beginnen doen als ik hem erover aansprak (want dat doe ik ook), dan had 'ie wel horizontaal zijn reis voortgezet, in een brancard.

Ma goed, agent zijn is geen lachertje. Je wordt op het minste gepakt. Je moet altijd trachten het hoofd koel te houden maar dat lukt niet altijd.
Mss een mogelijke verbetering tav het verhaal zou zijn dat de agenten aankondigen dat ze op die moment bij deze geauthoriseerd zijn geweld te gebruiken om de situatie meester te blijven. Nooit geen gedoe meer dan. 1. wordt duidelijk aangekondigd, 2. heeft zelfs mogelijk afschrikkend effect en doet de gemoederen sowieso bedaren, 3. geen gerotzooi meer met media want het wordt duidelijk voor de handelingen zelf aangekondigd.

Ik zou alleszins 2x gaan nadenken als zo'n gewapende agent gewoon heel droog zegt "mijnheer, bij deze ben ik nu geauthoriseerd geweld te gebruiken teneinde de situatie meester te blijven" en daarbij knoeihard in me ogen staart.
 
Ik ben het eens met Azzkicker.

Agent zijn in nederland in deze tijden is geen lachterje, je word respectloos behandeld en dan moet je nog eens zien de orde te handhaven wat daardoor dus niet werkt.

Van mij mogen ze wel harder optreden in sommige gevallen.
Kijk eens naar de verschillen tussen agenten die in een dorp werken of in de stad.
In de stad heb je meer probleem gevallen dus daar treden ze harder op.
Als je deze agenten naar de dorpen stuurt dan heb je ook vaak een botsing omdat de ze deze aanpak daar ook willen gebruiken.

Waarom zou zo'n jonge proberen te ontsnappen als die niks heeft gedaan?? denk daar ook eens over na.
Als een politie overgaat tot "geweld" dan zal dat vast wel een reden hebben denkik zo.
 
Laatst bewerkt:
ik ben wel is keer aangehouden door een agent toen ik bij ons op dorp over de stoep reed voor me krantenwijk, hij zei dat het niet mocht (wijkagent, platteland)

ik zei dus, zullen we samen is stukje wat ik op de stoep doe is op de weg fietsen. hij zei, dat doen we (kende hem beetje is aardige man)

hij werd dus bijna van sn sloffen gereden (had geen uniform aan) en toen zei die, ik vind dat je gelijk hebt dat je hier over de stoep gaat, het is gewoon te link met 2 brede tassen achterop.

zo kan het dus ook :)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
DieHard [2010] Unthinkable Films / Movies 0
The_Saviour# [2010] Tucker and Dale vs Evil Films / Movies 1
D Hulp gezocht Outlook expres 2010 Hardware & Software 5
coolfris Essential Killing (2010) Films / Movies 1
HighSpeed^ [2010] Agents of Secret Stuff - (Starring NigaHiga) Films / Movies 0
coolfris [2010] Black Swan Films / Movies 5
dark viper zwolle Koolance order Maart 2010: RP-452X2, CPU-370 etc. HighFlow Product Suggesties en Nieuws 19
Johnny [2010] Due Date Films / Movies 2
Freddy [2010] Scott Pilgrim vs. the World Films / Movies 1
HighSpeed^ [2010] Yamada (Starring Buakaw) Films / Movies 4
Fuwa Fuwa List of Hardware Failure Rates (2009-2010) Hardware & Software 2
MASTERBLASTER [2010] Monsters Films / Movies 0
L Een gelukkig jaareinde 2010 HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
chinx [2010] 13 met Jason Statham, Mickey Rourke, 50 Cent Films / Movies 6
HighSpeed^ [2010] Megamind Films / Movies 1
Sw333t [2010] Despicable Me Films / Movies 13
Freddy [2010] The Other Guys Films / Movies 2
E Eternity-LAN 18 december 2010 Lan Party 8
Johnny [Serie-2010] The Walking Dead Films / Movies 3
Das Experiment Stem op HighFlow: HWI Awards 2010 HighFlow Testimonials / Shopreviews 21
HighSpeed^ [2010] The Social Network Films / Movies 7
Das Experiment [2010] Tron Legacy Films / Movies 12
Johnny [2010] Born to raise hell - Steven seagal Films / Movies 0
Johnny [2010] Grown Ups Films / Movies 2
HighSpeed^ [2010] Sint (zorgt voor ophef en klachten) Films / Movies 2
HighSpeed^ [2010] New Kids: Turbo! Films / Movies 12
M Medal Of Honor 2010 Gaming 8
Freddy [2010] RED (Retired, Extremely Dangerous :D) Films / Movies 11
Vannos [2010] Machete Films / Movies 20
Freddy [2010] Skyline Films / Movies 13
Freddy [2010] Splice Films / Movies 8
Freddy [2010] Resident Evil: Afterlife Films / Movies 3
HighSpeed^ [2010] Devil Films / Movies 2
A [2010] Tekken Films / Movies 5
chinx [2010] King Of Fighters Films / Movies 4
Fedmas F1 2010 - Codemasters Gaming 35
chinx [2010] The Legend is Born - Ip Man Films / Movies 13
Freddy [2010] Hot Tub Time Machine Films / Movies 3
Freddy [2010] The Last Airbender Films / Movies 22
Freddy Pro Evolution Soccer 2010 Gaming 11
xTOX [2010] The Sorcerer's Apprentice Films / Movies 0
chinx [2010] Abandoned Films / Movies 2
MrGiorgio [2010] Salt Films / Movies 4
Freddy [2010] Predators Films / Movies 15
Fuwa Fuwa [2010] City Under Siege new Trailer 2010 [HD] (全城戒備) Films / Movies 4
MrGiorgio [2010] Inception Films / Movies 14
Freddy [2010] Repoman Films / Movies 6
HighSpeed^ [2010] The Karate Kid! Films / Movies 12
Freddy [2010] Knight and Day (Tom Cruise / Cameron Diaz) Films / Movies 3
Freddy [2008-2009-2010] Twilight Saga Films / Movies 6

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan