• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

[TKA-OVERIGE] Laser Graveren - Laser snijden

vincenttor

Highflow Clan Member
Ik heb een lasersnij/graveer machine aangeschaft voor mijn airbrush hobby zodat ik mooi en precies stencils kan snijden.
Nu kwam ik er achter dat graveren en plexiglas snijden bijv ok een leuke bezigheid is en aangezien aardig wat mensen graag plexiglas of delen laten graveren /snijden dacht ik misschien is het wat om hier aan te bieden.

Ik kan bijna alles snijden en graveren alleen snijden van ferro en non ferro materialen is helaas niet geschikt voor mijn laser ( deze machine kost gelijk 25.000 euro)

Het maximale materiaal formaat dat graveer of snijbaar is dat is 30x40 cm
Dit word uitgebreid naar 1000x1000cm maar ben nog spullen aan het verzamelen voor de ombouw.

Dit zijn enkele voorbeelden wat ik al heb gemaakt.
je kan zelf afbeeldingen aanleveren ik kan .ai en .cdr en vele andere bestanden openen
Alles moet wel in Vector lijnen zijn en ik kijk natuurlijk de afbeelding nog na voor dat er gesneden of gegraveerd word.

Graveren op metalen is wel mogelijk doormiddel van een speciale spray deze ga ik nog aanschaffen maar de kosten hier van zijn niet misselijk.
zodra dit mogelijk is laat ik dat gelijk weten



Foto-XJNMLPAW.jpg

skai leer

Foto-83RF8KP3.jpg

skai leer

Foto-3XC3H67N.jpg

skai leer

Foto-JHYDNQOD.jpg



Foto-UQYRNNFO.jpg



Foto-ZW3G6KDT.jpg


Dus als je een vraag of idee hebt laat maar weten misschien kan ik je helpen :039:
 
Laatst bewerkt:
ja ik wilde nog mn airbrush diensten ook aan gaan bieden maar goed ik ben nog niet echt super goed daarin vind ik
doe dit pas enkele maanden nou ja paar dagen in totaal
veel te veel hobby's en te weinig tijd om uit te oefenen

ik ben ook nog vrij vers met het laser snijden en graveren van materialen, lastige is dat elk materiaal zich anders gedraagt dus het is echt testen welk vermogen ik moet instellen en beweeg snelheid maar goed ben druk bezig met testen

ben ook blij dat het zo ontvangen word ook van jou kant freddy wist niet zeker of dit toegestaan was zo een dienst aan te bieden.

dit is wat ik heb geairbrushed niet veel bijzonders maar goed doe het ook nog erg kort

Foto-HJCYI7CV.jpg


Foto-NPOBIWXD.jpg


Foto-P48ZMSVC.jpg


Foto-GWT7FVK8.jpg


Foto-TESRSMCK.jpg


het plan is dus aangezien ik een cintiq 21ux ook heb aangeschaft waar ik nog steeds op zit te wachten (lekker leverings probleem al 1.5 week)
maar ik ga dus foto's afbeeldingen etc overtekenen naar vector toe zodat ik dan stappen stencils ga maken en misschien daar ook mensen blij mee kan maken om dat te airbrushen exact zoals het gevraagd word
maar goed loop weer te hard van stapel haha
 
Die Yoshi is echt vet :D.

Maar je kan ook cutouts maken in plexiglas? En tot hoeveel mm dik mag dit dan zijn?
Heb een plaat van 44 x 20 cm, kan je die verwerken met de machine? Het oppervlak waarin de cutout moet komen is maximaal 10 x 10 cm.
 
Die Yoshi is echt vet :D.

Maar je kan ook cutouts maken in plexiglas? En tot hoeveel mm dik mag dit dan zijn?
Heb een plaat van 44 x 20 cm, kan je die verwerken met de machine? Het oppervlak waarin de cutout moet komen is maximaal 10 x 10 cm.

44 bij 20 past ook helaas nog niet,
uitsnijden moet een probleem zijn al moet ik nog wel met de lucht toevoer testen en de dikte van het plexi glas
4-6 mm gaat zonder erg veel problemen als het dikker word moet er meer keer overheen gegaan worden en word het meer verhit
krijg je erg conische afrondingen dit omdat de laser maar 40watt is.

als je doelde op bijv uit een blauw stuk plexi een figuur halen en zelfde uit helder plexi dan dat blauwe daarin steken dat is mogelijk maar moet je wel rekening houden met iets materiaal verlies door het snijden van de laser zelf natuurlijk.

ik ga even meten of ik die 4 extra cm erin kan krijgen.

mijn volgende stap is wachten op een lens die ik besteld heb (250$) kassa maar goed nu is het brandpunt 5.5 cm
dan word het brandpunt 12.7cm ( werkt net als een vergrootglas in princiepe)
de hele kleine details worden iets minder op die afstand van de 0.01 mm precies gaat hij naar 0.1 mm precies heb ik me laten vertellen dus denk dat je hier weinig van ziet

wat mijn eerste stap dus is de onderkant van de laser eruit slijpen zodat ik dingen eronder kan leggen van welk formaat dan ook
dan zit ik niet meer aan de maten van het geleider frame geketend zoals ik nu heb.
heb de laser ook maar 1 week in het bezit nu vandaar dat het nog niet allemaal geregeld is.

@garret,

Dit moet mogelijk zijn alleen hij laat een soort van opdruk achter ,
hij kan helaas ferro/non ferro niet graveren zoals met een frees dat hij materiaal verwijdert.
heb vandaag contact opgenomen met een bedrijf die deze speciale spray verkoopt deze breng je aan en het word een soort poeder
zodra de laser er dan op brand brand hij het poeder erin en krijg je dit effect

mes.JPG


This is a stainless steel knife using thermark lmm14 spray at 10% speed, 100% power, 1000 dpi.

Bond is permanent and we cannot scratch it off at all even with another knife.

het is dus krasvast als je dat bedrijf moet geloven.
Wacht nog op reactie wanneer ik dit kan op komen halen en daarna laat ik je gelijk weten hoe het bevalt/uitgepakt is.
heb namelijk ook al een aanvraag van een bedrijf gekregen die informatie plaatjes voor grote watertanks wil laten maken en deze bestaan uit RVS.
 
dit is zeker vet, Airbrush ziet er trouwens ook goed uit.. alhoewel airbrush niet goedkoop zal zijn denk ik?

Tevens: Dat snijden is zeker wel leuk, misschien (later.. ooit.. als ik eventueel ideetjes heb die ik uit wil werken met bijvoorbeeld plexi.. dat ik dan wat vraag bij jouw.. als ik het niet vergeet dan xD)

btw: freddy vind dit wel goed hoor, anders had ie ook al meteen problemen gemaakt over het topic van wwwicked met zijn ledstrips..

en wij allemaal vinden het ook wel vet :D

Ben benieuwd hoe hoog de kosten eigenlijk gaan liggen :D
 
@dunedict,

ja de kosten , ik zou even niet weten wat plexi kost.
Toevallig weer sinds begin deze week werk gevonden en ga me inschrijven bij de kvk als zzp'er
ik kan dan plexi waarschijnlijk tegen inkoop halen dat zal wel aanzienlijk in kosten schelen.

Had voor de gein naar een bedrijf wat laser graveren ook aanbied op internet gemailed als klant voordoende:

lasergraveren van een afbeelding 15 cm x 15 cm op een plexiglas plaat:

- lasergraveren plexiglas plaat met afbeelding 15 cm x 15 cm: 65,- euro inclusief btw (exclusief plexiglas)

- levering: ex 's-Hertogenbosch

- levertijd: plm 1 a 2 weken na definitieve opdracht en aanlevering materiaal


ik doe het voor de helft :)

hangt er natuurlijk ook beetje vanaf wat.
kijk moet ik erg veel aan de afbeelding doen of helemaal omzetten etc ja dan ben ik er snel een uur of langer aan kwijt heb natuurlijk ok andere dingen te doen.
of dit moet zo gaan lopen dat ik hier mn werk van maak wat me opzich ook wel wat lijkt beetje special dingen doen airbrush/laser snijden/graveren etc.

beste is gewoon even pm sturen met het idee wat je in gedachten heb misschien heb ik wel een goed idee of weet ik wat en bedenken we een prijsje.

Het enige nadeel wat ik nu dus mee zit en al een aantal keer tegen de lamp gelopen ben is het formaat 30x40 maximaal :S
ben bezig met materiaal en onderdelen aanschaffen maar de kosten zijn ook geen geintje om hem om te bouwen naar 1000x1000cm
dat opent wel gelijk wat meer deuren als ware :)

@wwwicked,
sorry voor de vertraging ik wil je graag helpen maar groter dan 40 past gewoon echt niet :(
had een stuk karton op maat gesneden en dat paste totaal niet.

helaas voor de "valse" hoop haha
 
haha nou ja maakt mij niet erg uit :)

Ik ben vanaf aanstaande maandag als bedrijf ingeschreven voor onder andere airbrush / spuiten / kunststof lasser / laser snijder-graveren

verhuur me ondertussen ook 6 dagen per week als kunststof lasser dus heb het vrij druk, maar dat mag de pret niet drukken natuurlijk.
als er mensen zijn met een idee of iets moeten ze maar gewoon even emailen/pm sturen of hier reageren dan komen we er vast wel uit.

moet snel het max formaat uitbreiden want ik vind het zo jammer om nee te moeten verkopen , helaas vallen de meeste opdrachten/aanvragen uit grotere formaten dan 300x400.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Sanders [TKA] EK Velocity² Full Nickel 1700 RGB Verkocht 1
J [TKA-Case] Corsair Obsidian 900D | ColdZero modded edition Verkocht 2
G [TKA-RAD] EKWB PE240 Radiator Verkocht 1
foxbuster [TKA] EKWB Waterblock Verkocht 1
foxbuster [TKA-BITPOWER] Diverse bitspowerfittingen en koppelingen Verkocht 1
G [TKA-FANS] Scythe Gentle Typhoon AP-15(1850rpm) Verkocht 3
G [TKA-RAD] EKWB Coolstream PE240 Verkocht 1
Hightower Tka Teufel cage gaming headset Verkocht 1
arwin74 [TKA] Standalone waterkoeler Verkocht 2
Slader [TKA-Case] MATX Parvum case Verkocht 0
DuctTape [TKA] Bitspower D5 Mod Kit Matt black 3x Verkocht 0
D [TKA] Gigabyte GTX 980 G1 + NIEUW EKWB FC Waterblock & Backplate Verkocht 3
Sp33dFr34k [TKA] EVGA GTX780 Superclocked met EK WC block Verkocht 0
Sp33dFr34k [TKA] EK-FC1080 nieuw Verkocht 0
FactoryDefaults [TKA Diversen] Bitspower fittingen | waterblocks| res | en meer! Verkocht 4
X [TKA Diversen] fittings, CPU en gratis GPU blocks (GTX580) Verkocht 1
arwin74 [TKA] Me stand alone waterkoeler build Verkocht 0
dopestuff [TKA] Oldschool overclock hardware Verkocht 3
DBRichard [TKA-RAD] Coolgate G2 Radiator (10 FPI) 360mm Verkocht 2
Sw333t [TKA Diversen] Stroomkabel, rubber, MSI stickers, Silverstone MFP51 Verkocht 3
S [TKA Waterkoeling set OA Aquastream Aquaero] + Mobo Cpu + Geheugen Verkocht 1
Sw333t [TKA PC] Kleine AMD PC, zie omschrijving Verkocht 1
DBRichard [TKA] F-Secure (1 jaar, 5 apparaten) Verkocht 1
C [TKA GPU] 2x asus GTX 670 Direct CUII 2GB + koelblokken Verkocht 1
P [ TKA ] Watercooling materiaal ( EK, swifttech, bitspower , cpu , gpu blocks ... ) Verkocht 1
S TKA-Display Verkocht 0
Source [tka gpu] xfx 280x dd Verkocht 0
Sw333t [TKA] In Win Pro1 Headphone Stand, iSeat mini, iBite Verkocht 3
Sw333t [TKA] LG GGW-H20L Bluray brander Verkocht 1
Sw333t [TKA] RGB Ledcontroller met afstandbediening Verkocht 0
Freddy [TKA] Toshiba 42" LCD TV 42XV500P Verkocht 0
N [TKA RAD/Pomp/GPU block] Verkocht 0
iSP [TKA] Game Bundle; Just Cause 3 - Counter Strike: Global Defense - World of Warships Verkocht 1
FactoryDefaults [TKA-GPU]2X KFA2 GTX 980 HOF + waterblokken Verkocht 3
C [TKA] EK-RAM Dominator x4 Acetal + Nickel Verkocht 0
C [TKA] EK-Supreme HF Acetal + Nickel Verkocht 3
Bjorn@demichiel.nl [TKA] XSPC Memory Waterblock | XSPC X79 Rampage IV Waterblock set Verkocht 1
Meelobee [TKA-GPU] 2x Asus R9280X (DC2T-3GD5) Verkocht 0
ForresT [TKA-Led lampen] Verkocht 1
NAVYVIPER [TKA] - FG Monstertuck 4x4 Verkocht 0
stefan787 [TKA-PSU] coolermaster sph 1050w Verkocht 0
C [TKA] Bitspower X-Station Power-Extension II - Blue Verkocht 0
Viepert [TKA-Diverse] Uitverkoop diverse hardware Mobo's / GPU / CPU's / PSU Verkocht 11
l3p [TKA-RADGUARDS] Bitspower Rad / Fan Guards Aluminum/Acrylic 120/140/240/360/480 Verkocht 0
Pharlap [TKA] TPI 342C1 Dual Input K-Type Thermocouple Thermometer Verkocht 3
Pharlap [TKA] CPu Patchpot van Duniek Verkocht 2
gerjanlubbers [TKA] NZXT Pink Phantom Modded Verkocht 11
D3T0X [TKA Waterkoeling set compleet] zie post voor meer info Verkocht 5
tomasvanderpijl [TKA] Diverse WC onderdelen Verkocht 8
Aequitis [TKA] Diverse WC hardware Verkocht 4

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan