• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

TNT vs GLS

Welke bezorger heeft jouw voorkeur?


  • Totaal aantal stemmers
    161
Jullie Nederlanders hebben nog het geluk dat de koeriers nog nederlands spreken.
Hier in Belgie spreken ze gegarandeerd alleen frans...
Dan komen ze daar aan met hun buske om deze dan nonchalant recht op de oprit te parkeren...
 
En woppetee, ik zeg: GLS, jullie zijn goed bezig zeg:

ttgls2.png


Morgen eens bellen en forceren dat ze het pakket voor 12.00 uur komen leveren.
 
Heb je iets besteld met een drakenkop wat ook nog eens rare geluiden maakt of zo ? :S

Je mag toch verwachten dat je pakket als (1 van de) eerste(n) wordt afgehandeld als
ja al eens "route niet afgemaakt" gehad hebt ?

Ik zou nog wat typen, maar dan zakt m'n taalgebruik beneden peil ....
 
Werd vandaag pas rond half 12 wakker, dus voor 12 uur konden ze iig al niet meer leveren.

Heb ze gebeld rond half 1, maar kreeg te horen dat het niet mogelijk is om een tijd af te spreken. Op de vraag voor compensatie kreeg ik de melding dat ik dit moest regelen met de afzender.

Deze "vriendelijke" (NOT) meneer belde nog wel even met de chauffeur om te vragen waar hij zat. De chauffeur dacht wel voor 15.00 uur aanwezig te zijn.

Heb het pakketje net na 2-en ontvangen.
 
Had ook een PM gestuurd naar Freddy, ook gevraagd om compensatie.

Freddy volgt dit wel perfect op (zouden vele shops iets van kunnen leren) en is met GLS gaan mailen.

Van Freddy naar GLS:

Beste GLS,

Onze klant “Mark van Willigenburg” heeft zijn pakket na 2 dagen nog niet ontvangen, omdat de bezorger telkens de route niet kon afmaken. Pakketnummer: 3024xxxxxxxxxx.

Het betreft een belangrijk pakket, waardoor de heer van Willigenburg nu ook vertraging heeft met zijn handel.

De heer van Willigenburg verzocht daarom begrijpelijk GLS tot coulance/creditering van de verzendkosten, de telefonische medewerker (Txxxxx van GLS depot Wijchen) vertelde dat heer van Willigenburg moest wenden tot de afzender.

Wat is er mogelijk om de heer van Willigenburg toch nog tegemoet te komen ter compensatie van de vertragingen (en ook nog met de hoop dat het vandaag wel wordt bezorgd)?

In afwachting op uw reactie.


De reactie van GLS:

Goedemiddag,

Zojuist heb ik gesproken met het uitleverdepot,en die geven aan dat het pakket voor 15;00 wordt geleverd.

Helaas kunnen wij niets doen aan de kosten. U heeft als verzender altijd de keus om een pakket per express te versturen(gegarandeerde levering voor een bepaalde tijd). Dat is in dit geval niet gebeurd. Bij een reguliere levering kunnen er altijd excessen ontstaan,zoals een chauffeur die zijn route niet heeft afgemaakt.

Uiteraard is de doelstelling het pakket de volgende dag te leveren,maar zoals gezegd kunnen er bij een 'normale' zending nu eenmaal excessen ontstaan.

Hopende u voldoende te hebben geinformeerd,
 
Ja, het bedrijf waar ik werkte deed ook dingen met GLS (totdat ik er kwam). Ze garanderen ook helemaal niets. DHL geeft tenminste nog een garantie van 2 werkdagen (waarmee ik niet wil zeggen dat jullie dat moeten gebruiken, al zou ik dat wel fijn vinden). Het enige van GLS is dat het erg goedkoop is en dat je voor pakketjes van 60x60x60 kan onderhandelen tot 3.50 of iets minder zelfs, afhankelijk van uiteraard volume.
 
Van wat ik hier in deze thread hoor, heeft het het meest te maken met waar je woont. Ik merk dat in de grote steden zowel TNT als GLS prima zijn, maar dat GLS vooral buiten de grote steden nogal eens wat minder is.
 
Ik denk dat je een punt hebt Alex !!

En daarbij vind ik het dan gelijk beschamend als een vervoerder de buitengebieden
niet gelijk behandelt.
Het netwerk van TNT heeft een veel betere landelijke dekking met veel meer depot's.
 
Het netwerk van TNT heeft een veel betere landelijke dekking met veel meer depot's.
Wat ik wel vreemd vindt is dat de TNT Heijen "uitrijdt" vanaf het distributiecentrum in Zwolle (wat hier ruim 100 km vandaan is). Er zit ook een distributiecentrum in Venlo wat hier 40 km vanaf zit. Het zal er wel mee te maken hebben dat ze "naar beneden en niet omhoog" uitrijden.

Maar de TNT weet de routes vanuit Zwolle wel helemaal af te maken, goed ze zijn soms erg laat op de dag maar ze rijden de route wel af. Het GLS depot hier zit nu tegenwoordig in Wijchen, wat hier 28 km vandaan ligt. Zal denk ik ook wel te maken hebben met de ruime tijdspanne waarin TNT levert (op werkdagen tussen 9.00 uur en 21.30 uur). GLS levert tot maximaal 17.30 uur, dus hebben ze minder tijd per pakket. Met dit soort zaken als gevolg.

Maar blijf erbij, dat een goede planning dit had kunnen voorkomen. TNT zet hier in deze regio ook niet voor niets extra charters neer om pakketten te rijden.
 
Ik denk persoonlijk dat dat niets uitmaakt. Ik woon In Badhoevedorp, net naast Amsterdam. En heb al jaren een gevecht met GLS zijnde dat ze niet of nauwelijks leveren binnen de normaal aangenomen termijnen.
Zij het express of standaard verzending. Als ik van de 10 zendingen via GLS 3 pakketen geleverd heb gekregen is het veel, denk dat ik er 5 zelf heb moeten ophalen en 2 werden de 2e levering gebracht. En om alle discussie uit de weg te gaan, ik en/of mijn vriendin waren thuis op de dagen dat ze zouden leveren.

TNT, DHL, UPS hebben bij mij altijd zonder problemen snel geleverd, zelfs toen er hier begin december 20+cm sneeuw lag werd er door TNT binnen 2 dagen geleverd. DPD heb ik te weinig ervaring mee.

Dus nee denk niet dat het met stad of dorp te maken heeft, denk meer de discipline en klantgerichtheid per depote.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan