Ik ga hier ook ff op inpikken ivm koeriersdiensten. Ik bestel al jaren mijn 'gerief' online en het laten bezorgen door verschillende koeriersdiensten. DHL, DPD, TnT, GLS, De Post (België), Ups, FedEx.
Echte 'aanraders' blijven, in mijn mening toch, GLS en FedEx. Allebei zeer uitgebreide track & trace, goede klantenondersteuning en snelle leveringstijden.
Ik heb al een paar pakketten van highflow tot bij mij thuis laten bezorgen door GLS en ben er tevreden om. Binnen de 12 uur is het pakket van highflow tot bij mij thuis (ik woon in de omgeving van Brussel).
FedEx is van een ander soort kaliber koeriersdienst, en de prijzen vallen goed mee als je iets bestelt vanuit Amerika.
DPD is de slechtste koeriersdienst naar mijn mening. Had een paar jaar geleden een kiss multi speler besteld. Pakket was ongeveer een week in hun depot in bezit. Na heel wat bellen (een interne fout zo blijkt) gingen ze het pakket bij mij leveren. Ik was toen die dag thuis, niks gezien/gehoord. Nog maar es gebeld, bleek dat hij het verkeerd had geleverd. Bij die persoon langsgeweest, niemand thuis. Pas savonds laat kwam die persoon thuis van zijn werk en hij vond een doos aan zijn achterdeur. Wat bleek nu, die koerier had zelf een handtekening nagemaakt van mij (heb dat kunnen krijgen via mail van klantenservice), en simpelweg die doos aan die persoon zijn achterdeur gezet. Ik heb dan ff zwaar kwaad geweest hoe dit wel eigenlijk kan. Antwoord was dat ze koerier daarover gingen aanspreken, sindsdien niks meer van gehoord.