+ Plaats een Reactie
Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: PMP 450/450s aansluiten op lamptron FC5

Senior Member AQuAKiNG has a spectacular aura aboutAQuAKiNG has a spectacular aura about AQuAKiNG's Avatar
    Ingeschreven
    Sun 03-Aug-14
    Credits
    726
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    7

PMP 450/450s aansluiten op lamptron FC5

Hoi mensen, weet iemand of ik een Koolance pmp 450/450S kan aansluiten op een lamptron FC5? zijn daar verloopjes voor of moet ik solderen?

alvast bedankt,

I Love my NUC Sw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond repute Sw333t's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 16-Jun-09
    Credits
    222
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    123
    Als het goed is heeft die 450 2 aansluitkabels, eentje molex met 2 draden voor de spanning en eentje met een enkele draad met fan aansluiting voor het monitoren van de rpm.

Wat je nodig hebt is deze adapter: 4-Pin Molex naar 3-Pin Fan Adapter

De molex van de pomp klik je op de adapter. En de adapter op de FC5. Zo kun je de pomp al bedienen. Wil je ook de rpm kunnen monitoren via de fc5, dan moet je de draad uit de originele fanconnector halen (met paperclip, nietje of sateprikkertje) en deze in de lege ruimte steken van de adapter (de kant die bij de FC5 komt).
    Haikus are easy.
    But sometimes they don't make sense.
    Refrigerator.

perfectly imperfect Thierry has a reputation beyond reputeThierry has a reputation beyond reputeThierry has a reputation beyond reputeThierry has a reputation beyond reputeThierry has a reputation beyond reputeThierry has a reputation beyond reputeThierry has a reputation beyond reputeThierry has a reputation beyond reputeThierry has a reputation beyond reputeThierry has a reputation beyond reputeThierry has a reputation beyond repute Thierry's Avatar
    Ingeschreven
    Wed 21-Jan-09
    Credits
    2.953
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    59
    de Koolance PMP-450s is een pomp waarbij je voltage niet niet zo goed naar naar beneden te regelen is, de pomp valt al snel stil als je onder de 10v komt.
    Van de PMP-450 weet ik het niet of deze met een fan controller goed te regelen is.

I Love my NUC Sw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond repute Sw333t's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 16-Jun-09
    Credits
    222
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    123
    De 450 zonder S heeft een startvoltage van 9V. Veel ruimte qua instellen is er niet helaas.
    Haikus are easy.
    Refrigerator.

perfectly imperfect Thierry has a reputation beyond reputeThierry has a reputation beyond reputeThierry has a reputation beyond reputeThierry has a reputation beyond reputeThierry has a reputation beyond reputeThierry has a reputation beyond reputeThierry has a reputation beyond reputeThierry has a reputation beyond reputeThierry has a reputation beyond reputeThierry has a reputation beyond reputeThierry has a reputation beyond repute Thierry's Avatar
    Ingeschreven
    Wed 21-Jan-09
    Credits
    2.953
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    59
    Ik gebruikte deze Koolance controller bij mijn PMP-450sén en als ik ze op 10v zetten wilden ze vaak al niet starten of stopten ze tijdens hij draaien.
    http://koolance.com/ctr-spd24x2-dual...ump-controller

Deze pompjes zijn voor 12v en meer.

Ingeschreven
    Tue 16-Jun-09
    Credits
    222
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    123
    Die 9V heb ik uit de specs gehaald.

Startup Voltage: 9 to 13.2 VDC

De 450S zou dit conform de specificaties ook moeten doen, maar is al vaker naar voren gekomen dat deze zich niet echt laat regelen onder de 12V.
    Haikus are easy.
    Refrigerator.

Senior Member AQuAKiNG has a spectacular aura aboutAQuAKiNG has a spectacular aura about AQuAKiNG's Avatar
    Ingeschreven
    Sun 03-Aug-14
    Credits
    726
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    7
    bedankt mensen, ik ga binnenkort de connector bestellen en dan zien we wel of het werkt

+ Plaats een Reactie

User Tag List

Forum Rechten