+ Plaats een Reactie
Pagina 27 van de 27 EersteEerste ... 17252627
Resultaten 521 tot 530 van de 530

Onderwerp: TATH Deskbuild "Lost"

Senior Member Tath has a reputation beyond reputeTath has a reputation beyond reputeTath has a reputation beyond reputeTath has a reputation beyond reputeTath has a reputation beyond reputeTath has a reputation beyond reputeTath has a reputation beyond reputeTath has a reputation beyond reputeTath has a reputation beyond reputeTath has a reputation beyond reputeTath has a reputation beyond repute Tath's Avatar
    Ingeschreven
    Mon 14-Feb-11
    Credits
    4.593
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    47
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the_cyberspace Bekijk Berichten
    Pffff wat ben je toch een een man van de details zeg. Zit hier weer met verbazing naar te kijken. Je bent weer goed bezig!
    Ha ha "dank je", Het is eigenlijk "je bent nog steeds bezig".
    Details "ja" een foto zonder verhaal is niks.
    Maar de desk moet een keer af. Want ik kijk nu steeds meer naar andere moederborden en processoren. De basis is er dan maar de rest is dan verouderd.

We komen er wel.

Senior Member Tath has a reputation beyond reputeTath has a reputation beyond reputeTath has a reputation beyond reputeTath has a reputation beyond reputeTath has a reputation beyond reputeTath has a reputation beyond reputeTath has a reputation beyond reputeTath has a reputation beyond reputeTath has a reputation beyond reputeTath has a reputation beyond reputeTath has a reputation beyond repute Tath's Avatar
    Ingeschreven
    Mon 14-Feb-11
    Credits
    4.593
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    47
    Soms komt het er niet van om de buildlog te updaten.
    Te druk met andere dingen.
    Gelukkig heb ik nu wat meer zin en tijd om aan de desk te werken.
    De updates zullen niet in de juiste volgorde staan omdat ik de grootte nog moet aanpassen.

In ieder geval schiet het nu op . De loop tussen de reservoirs zit erin. En ik ben nu bezig met het leidingwerk aan de achterkant.

Niet alle leidingen lopen recht dus we moeten ook wat buigen.
    Gelukkig heb ik de Monsoon buigsets voor 12 en 16mm.
    Dit scheelt weer.

Ik heb een mdf plaat op mijn cnc machine liggen als werkplatform.
    De koffie is op dus we kunnen aan de gang.
    P1. Ready to start bending.jpg

De skills om in een keer de juiste lengte te buigen heb ik nog niet maar beter iets te lang dan tekort.
    P2. Monsoon bending tool 16mm.jpg

Ook te lang is geen probleem. Wel uitkijken dat er geen zaagsel van de vorige cut in de geleider achter blijft.
    Anders heb je krassen op je tube.
    P3. To long is not a problem.jpg

Fittingen van EK-EKWB HDC 16mm. Eigenlijk wilde ik de Bitspower fittingen gebruiken maar in de test waarbij deze gebruikte samen met de Mayhem borosillicate Glass Tubing kwam deze er iets minder uit. Ku..... piep "heb ik weer".
    De bitspower fittingen ga ik wel gebruiken maar niet in deze build. Tenminste de fittingen voor de buis bedoel ik daarmee. De rest gebruik ik wel "in veelvoud".
    2 x o-ringen zorgen ervoor dat de boel goed afgedicht zit.
    P4. EK_EKWB HDC 16mm 2- o rings.jpg

Om de leidingen beter op elkaar aan te laten sluiten maak ik gebruik van vele soorten bitspower fittingen.
    Gelukkig heb ik er nog een paar. LOL
    P5. Bitspower Black Sparckle Fittings.jpg

Nog een tube te maken en dan is het achtergedeelte van de game kant klaar.
    P6. Just one last tube to make on this side of the build..jpg

Zo terug naar boven voor nog wat meer werk.

Ingeschreven
    Mon 14-Feb-11
    Credits
    4.593
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    47
    De laatste 2 leidingen zitter er in.
    Voor het afmaken van de andere kant heb ik nog voor een 250 euro aan fittingen nodig dus ik denk dat dit volgende maand zal worden.
    Verder de voorraad bitspower fittingen even onder handen genomen. En ze zijn weer als nieuw.

Even spoelen met schoonmaak azijn. Na een tijdje blinkt alles weer als nieuw.

Bitspower cleaning..jpg

Voor deze kant van de loop had ik nog wat fittingen nodig en die heb ik net binnen gekregen van Highflow.
    4 doosjes EK-EKWB HDC fittingen voor 16mm hard tubing en Borosillicate Glass.

image.jpg

De laatste 2 bochten zitten erin en afgesloten met de HDC fittingen.
    P1. Aquacomputer High Flow Censor build in.jpg

P2. High Flow Censor in..jpg

Nog even de modcave opruimen en een ikea ledpaneel aanbrengen op de muur.
    We kunnen nu ook s'avonds foto's maken.

P3 Modcave Clean up..jpg

P4. Workspace..jpg

De cnc frees is gedraaid en de gereedschappen zitten nu netjes weggewerkt in de lades.
    Voor deze actie nog even een 3 meter vga kabel gehaald omdat ik vanaf de plaats waar mijjn Eizo scherm staat de kabel niet aangesloten kreeg. De 2,1 mr was net te kort.
    En een andere scherm aanschaffen voor de cnc systeem is niet nodig.

P5. CNC Area.jpg

Morgen weer verder met de Aquasuite software en mogelijk nog wat ander werk.

Administrator Freddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond repute Freddy's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 22-Jan-08
    Credits
    6.970.089
    Mentioned
    234 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    123
    Je houdt jezelf goed bezig
    Fijne zolder zo om in te hobbyen!

chef prutser Hightower has a reputation beyond reputeHightower has a reputation beyond reputeHightower has a reputation beyond reputeHightower has a reputation beyond reputeHightower has a reputation beyond reputeHightower has a reputation beyond reputeHightower has a reputation beyond reputeHightower has a reputation beyond reputeHightower has a reputation beyond reputeHightower has a reputation beyond reputeHightower has a reputation beyond repute Hightower's Avatar
    Ingeschreven
    Sat 30-Mar-13
    Credits
    15.590
    Mentioned
    23 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    42
    Mooi,man.
    Word wel tijd dat ie een keer af is he,haha.
    chef prutsert

Ingeschreven
    Mon 14-Feb-11
    Credits
    4.593
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    47
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hightower Bekijk Berichten
    Mooi,man.
    Word wel tijd dat ie een keer af is he,haha.
    Ja ik ben er ook een beetje ziek van dat het zolang geduurd heeft, Soms wil je teveel dingen te gelijk, De bouw van mijn cnc machine. Het zijn nu hopelijk de laatste lootjes voordat de desk af is.

Ha ik zou haast zeggen dat ik ook aan een nieuwe setup toe ben maar deze heeft nog nul uren op de teller.
    Laatst gewijzigd door Tath; 09-03-19 om 20:29.

Ingeschreven
    Mon 14-Feb-11
    Credits
    4.593
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    47
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Freddy Bekijk Berichten
    Je houdt jezelf goed bezig
    Fijne zolder zo om in te hobbyen!
    Ja dat is het zeker. Eigenlijk te klein want er moet ook nog een laser cnc komen.

Senior Member XenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant future XenoMorpH's Avatar
    Ingeschreven
    Thu 14-Aug-08
    Credits
    8.183
    Mentioned
    20 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    30
    Ziet er goed uit! Maar waarom ga je eigenlijk met koppelingen vanuit je radiator weer omhoog, om uiteindelijk weer omlaag te gaan.....
    Lijkt me dat bij het drainen hier vloeisof in blijft zitten.
    INTEL 8700K
    ASUS ROG Strix Z370-F Gaming
    16GB Corsair Vengeance 3200MHzC16
    ASUS NVidia 1080TI STRIX
    Samsung 840 SSD 250GB
    Crucial BX200 SSD 960GB

Ingeschreven
    Mon 14-Feb-11
    Credits
    4.593
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    47
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door XenoMorpH Bekijk Berichten
    Ziet er goed uit! Maar waarom ga je eigenlijk met koppelingen vanuit je radiator weer omhoog, om uiteindelijk weer omlaag te gaan.....
    Lijkt me dat bij het drainen hier vloeisof in blijft zitten.
    Beneden de desk zitten nog 2 x 560 radiatoren.

Volgens mij heb ik eigenlijk geen andere mogelijkheid.
    Het drainen gaat vanuit de onderkant van de desk. Daarop zit alles aangesloten.
    Maar ik kan als verbetering bovenin de radiator een quick disconnectplaatsen waarop ik een slang kan aankoppel voor beluchting dan stroomt het ook beter leeg naar beneden.
    De 3 x 560 radiatoren zitten achter elkaar, 2 beneden en diegene achterin de desk.

Omdat ik in eerste instantie de in en uitgang van de cpu verkeert in de tekening had staan moest ik de boel omgooien. daarom heb ik vlug de linker gedeelte van de tekening aangepast.

Maar ik ben wel blij met je opmerking nu ga ik er nog even naar kijken of ik er iets aan ga wijzigen.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

Ingeschreven
    Mon 14-Feb-11
    Credits
    4.593
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    47
    13-03

Het is leuk om wat feedback te krijgen over je werk. Ik lees alles en soms komt er iets uit waarvan ik zeg "ja misschien hebben ze wel gelijk". Als ik iets kan verbeteren dan zal ik het niet gauw na laten om iets te wijzigen. Ik zeg nu vaker een stap voorruit en 2 achteruit.

Ik ga zeker de loop nog even bekijken of ik er misschien wat extra aftappunten in ga aanbrengen. Het kan straks ook zo maar zijn dat het niet het gewenste resultaat oplevert dan veranderen we de boel.
    Nu ik mijn schoonouders voor 2 weken over heb uit frankrijk slapen wij nu even in de modcave. Dit wil niet zeggen dat we niks kunnen doen. Ik heb nog 4 upgrade sets liggen voor de Aquero's. Vandaag heb ik een reserve Aquero omgebouwd en voorzien van de Real Time Clock Module. Dit ging vrij vlot. Ik heb al besloten om 2 Aquero's in de achterwand te gaan plaatsen. Dit betekent meer zaagwerk. Waarschijnlijk de loop iets aanpassen. En een frontpaneel frezen om de Quero in te monteren. De tekening is al voor een deel klaar.

Ik zag net een bericht voorbij komen iets van 10mb of 10 foto's . Ik heb de foto's nog een keer aangepast.

De set kun je monteren op de 5 en de 6 serie. Aquacomputer nr : 53127

Ha er zit niet veel in het doosje.
    P2. installation guide.jpg

Er zitten maar 2 afstandbusjes bij de set. Als je deze op de passieve koelblok plaats dan komt de aansluiting van de module bijna los te staan op de high flow aansluiting. Ik ga de busjes wel inkorten.
    P7. Stadoff module to long.jpg

De uitstekende soldeerpunten wat afgeknipt boven de soldering en alles gemonteerd.
    P12. Standoff placed and module mounted.jpg

Zo deze is klaar nog 3 te gaan.
    P13. Ready for making the drawing for the frontpanel.jpg

Nog wat spul voor de andere kant van de desk.
    20190312_121350.jpg

We kunnen weer verder.

+ Plaats een Reactie
Pagina 27 van de 27 EersteEerste ... 17252627

User Tag List

Forum Rechten