• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

[CIP] The Quaternion Project

Gisteren helaas tot na middernacht op restaurant gezeten met een klant en daarna mag je echt niet meer liggen dremelen, zagen, boren of wat dan ook MAAR ... vandaag toch weer een en ander gedaan gekregen! Het is geen super-update want bezig geweest met enkele detailstukjes maar zegt men niet altijd "God is in details"? :)

Eerst nog even een gaatje maken voor de 140mm fan van de voeding (wat is zo'n boorsnijder toch makkelijk he, gewoon even verstellen en klaar):

image049.jpg


De binnenkant begint stilaan wat zicht te krijgen:

image050.jpg


Eindelijk even wat anders ... lang leven popnagels!

image051.jpg


Niet meteen duidelijk? Wel, ik heb op de 2 alu fronthoekprofielen een L-profiel gemonteerd om de plaat vast te kunnen zetten. Geeft dus dit:

image052.jpg


So far the easy stuff; time for a little detail :)

Door enkel het stuk tussen de fronthoeken op de top te verlengen, zie je natuurlijk de holle bovenkant van de hoekprofielen. Deze moeten op een wat deftige manier afgetopt worden. Uit een plaat vrij dunne plaat naturel aluminium ben ik dan ook beginnen zagen en heel fijntjes bijvijlen, tot de plaatjes het geheel mooi afdekken. Tot slot de plaatjes ook nog even geschuurd zodat ze hetzelfde patroon hebben als de hoekprofielen.

image053.jpg


Eens op de kast gemonteerd lijkt het alsof het profiel gemaakt is uit een veel massiever blok doordat het afdekplaatje de voor-en achterkant schuin verbindt, of beter:

image054.jpg


Met de buitenplaat weer gemonteerd (nog even met wat tape want de bouten worden iets voor morgen), begin je stilaan een idee te krijgen van het uiterlijk ...

image055.jpg


image056.jpg


Zo, dat was het voor vandaag! Morgen weer meer :)
 
Oew... die hoekprofielen maken het echt mooi af zo. Lijkt me een priegelwerk om alles precies passend te krijgen.

Afwerkingsniveau ligt ook weer heel hoog. En verdomd makkelijk die boorsnijder :D.
 
je pakt het profi aan! Zo'n boorsnijder lijkt me inderdaad geweldig! In 1 handeling een perfect gat. Ga er ook n's naar kijken als ik m'n kast nog een keer aan ga passen. Wil nog n's over op waterkoeling en een 360 rad past precies in de bodem.

Ben erg benieuwd naar het totale plaatje als het af is!
 
Weer maar eens tijd voor m'n dagelijkse (of beter: nachtelijke) update!

Vandaag was het boortjestijd! Het buitenpaneel wordt voorzien van alle nodige gaten om alles te kunnen monteren. Meten, meten en ... oh je, meten dus!

Allereerst de gaten geboord voor de bevestiging van de platen (boven 8, vooraan 10 gaatjes). Vervolgens alle gaatjes voor de fans (20 gaatjes in het totaal dus) én de gaatjes voor het reservoir: slechts 5 gaatjes maar wel van een ander moeilijkheidsniveau omdat deze ten eerste echt perfect moeten staan (zit geen speling tov de binnendop), en ten tweede een iets minder voor de hand patroon hebben (tov de 4 gaatjes van een fan).

Concreet ziet mijn top er nu wat uit als kaas met gaatjes :)

image057.jpg


De front is al zeker niet veel beter:

image058.jpg


Om de plaat te bevestigen, heb ik gekozen voor vijzen met een erg platte, grote kop:

image059.jpg


Even een detail van het reservoir (meten, meten, meten en meten ... om vervolgens nog even na te meten natuurlijk):

image060.jpg


Vervolgens alles van de top gemonteerd zodat je nu toch wel echt een idee begint te krijgen van het uiterlijk:

image061.jpg


Smooth!

image062.jpg



Tot zo ver mijn dagelijks stukje met foto's opgekleurde proza. Eindelijk weekend dus hoop nu toch echt wel heel ver te geraken. Probleem is dat er natuurlijk ook weer heel wat sociale (verplichte) activiteiten in zitten ... oh well, I'll survive :)
 
De rest van de vijzen zijn ook inox, de roosters ook ... had liefst uiteraard alle (zichtbare) vijzen in hetzelfde materiaal ... ben vandaag wel andere inox vijzen gaan halen voor de fans. Meer daarover later in de update (vandaag echt heel veel te weinig kunnen doen want feestje gehad deze namiddag). Anyway, behalve tijd was ook het geluk vandaag wat afwezig. Heb echt wat liggen sukkelen met de radiator ...
 
Ik heb vanochtend een belangrijke beslissing genomen: ik stop deze build ... for now :) :icon_hang:

Gezien het schitterende weer terwijl ik de laatste week enkel de binnenkant van mijn garage heb gezien, hierdoor ik het daglicht begin te schuwen en mijn hoektandjes stilaan erg lang beginnen worden, heb ik besloten het even ietwat rustiger aan te pakken en komende woensdag gewoon even THG II te gebruiken voor het evenement.

Bovendien zijn er sommige zaken die toch wat trager lopen dan verhoopt (de "kleine" details, weet je wel), waardoor de timing sowieso haast niet meer haalbaar is. Dus bedacht ik vanochtend, onder het moto "failing is not an option, it's an attitude" (zelfs al zou de build nu 100% de mist in gaan, ik zal er tenminste een dijk van een uitspraak aan overhouden:icon_fU:), dat het beter zou zijn mezelf iets meer tijd te gunnen zodat ik de dingen beter kan afwerken. Streefdoel is nu het (wat realistischer) volgend evenement eind mei.

Ik heb ook alvast beslist minstens één kleine wijziging aan te brengen ten opzichte van het originele concept: een deel van de binnenkant van de bays-wanden moet er zeker uitgeslepen worden want anders is het haast niet werkbaar daarbinnen (kast is dus toch nog te klein :071:). Dat geeft me dan wel weer de mogelijkheid om in het zijpaneel rechts bovenaan een extra venstertje te maken zodat je het reservoir en de pomp zal kunnen zien. Maar dat vraagt dus ook weer wat extra stealthing, dus extra werk, dus extra tijd.

Verder ben ik gisteren natuurlijk wel al een beetje verder geraakt: Om te beginnen heb ik de radiator even onder handen genomen. Zoals gewoonlijk had deze een soort M3 vijzen (niet helemaal want draad is echt wel anders) waarvan je dan uiteraard geen langere versies vindt. Even uitboren die handel en standaard M4 draad trekken dus. In het verleden had ik hier wel eens problemen mee, maar sinds één van die mannen van MetaLeuven mij heeft uitgelegd dat je echt wel een 3.3mm-boortje moet gebruiken, loopt dit echt prima! Na het boren even tappen ...

image063.jpg


... en klaar is kees ... of beter, Bart :)

Op onderstaande foto kan je trouwens zien dat ook het omhulsel volledig in koper is.

image064.jpg


De radiator zit er ondertussen dus in (daarvoor moest ook 1 van de zijsteunen er opnieuw af) en zit zelfs al aan insert 2: eerste keer enorm gesukkeld wegens problemen met de rubbers (gaat dus niet goed op een rad he, dus beginnen bijsnijden en vloeken, dan uiteindelijk alles in elkaar ... bleken die rubbers dan weer in de weg te zitten van de bevestigingsprofielen!)

image065.jpg


Zo zie je maar, meten, meten en nogmaals meten is alsnog geen garantie als je aan sommige zaken niet gedacht hebt he :razz:
Dus versie 2 met de rubberen ringetjes:

image066.jpg


Doordat anderzijds de radiator echt de hele ruimte inpalmt, bleek het dan weer bijna onmogelijk de moertjes nog vast te houden (zelfs met plakband) om het geheel vast te schroeven. Die heb ik dan maar vastgeplakt op de profielen ... veel makkelijker nu!

image067.jpg


Het resultaat "As Is" vandaag vind ik best bevredigend ...

... dat wil ik ook graag zo houden
... dat zal dus een beetje extra tijd vergen
... dat vraagt dus iets langer geduld van jullie
... dat vraagt nog meer geduld van mezelf :)

image068.jpg


Tot de volgende update maar weer (zij het dan niet vanavond)!
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
S [CIP] ----- Parvum Toxic ----- Gallery & Build Logs 14
k.3nny [CIP]Aciddreams Gallery & Build Logs 11
tijgervarken [CIP] "Night Shades" mod by Tijgervarken Gallery & Build Logs 46
S [CiP] DeskMod by Solidseal Gallery & Build Logs 11
vincent [CIP] Frits Gallery & Build Logs 43
vincent [CIP] gemene machine Gallery & Build Logs 38
PasLis [CIP] Merlin SM8 Gallery & Build Logs 7
alain-s [CIP] Eden Gallery & Build Logs 55
Zwelgje [CIP] Kweet niet Gallery & Build Logs 90
ProAce [CiP]Nice Soil Gallery & Build Logs 23
Sw333t [CIP] Nebula RGB Gallery & Build Logs 20
toosgrandioos [CIP] TG Mods - Powermac G5 Gallery & Build Logs 4
ProAce [CiP] Server Case 2.0 Gallery & Build Logs 12
S [CIP] Reactor Meltdown Gallery & Build Logs 99
kier [CiP] Corsair Carbide MbK Gallery & Build Logs 35
Ianovski [CIP] the Cube Gallery & Build Logs 40
S [CIP] Pro-Bit Gallery & Build Logs 0
S [CIP] The eYe Gallery & Build Logs 26
N [CiP] Coolermaster E-Lite Mini Itx Gallery & Build Logs 2
M [CIP] FraG Gallery & Build Logs 12
88Gamer88 [CiP] The Black Mozart Restyle Gallery & Build Logs 68
E [CIP]The Hardest Ever Gallery & Build Logs 8
Timmeh [CIP] Billyboekenkastmod Gallery & Build Logs 11
kier [CiP] MCE MbK Gallery & Build Logs 23
Ianovski [CIP] Shirokuro Gallery & Build Logs 38
alain-s [CIP] Bel Air Gallery & Build Logs 112
DieHard [CiP] The Devil's Den Gallery & Build Logs 33
kier [CiP] Caselabs Magnum M8K Gallery & Build Logs 120
Meelobee [CiP] Project pǝʇɹǝʌuı Gallery & Build Logs 310
alain-s [CIP] CM Silencio Limited Edition Gallery & Build Logs 56
kier [CiP] Silencio 550 MbK Gallery & Build Logs 24
T [CIP] Storm Trooper Gallery & Build Logs 24
Mexel Gezocht voor een CIP Advies Waterkoeling Setup 1
wâldpyk [CIP] wâldcase antec 900 Gallery & Build Logs 31
R [CiP] The Black Panther Gallery & Build Logs 13
wâldpyk (CIP) antec p180 rasta style Gallery & Build Logs 14
ChrisdeW [CIP] Chrubus Gallery & Build Logs 105
G [CIP] Black Mythical TJ07 Gallery & Build Logs 62
wâldpyk [CIP] think pink Cases en Modding 23
tomcatt [CIP] Little HD Gallery & Build Logs 6
R [CiP] green antec 1200 Gallery & Build Logs 19
iSP Project muziekstreamer Gallery & Build Logs 11
ThomasJS Project SteelOak Gallery & Build Logs 23
Bl4ckj4ck666 Project Antec P120 crystal Gallery & Build Logs 22
Mannekino Custom loop kerstvakantie project in O11 Dynamic XL voltooid met Direct Die cooling voor een 9900K Gallery & Build Logs 9
Tath Project D Gallery & Build Logs 91
tijgervarken Project Ti[ger]tanium Gallery & Build Logs 1
Silversurfer Even voorstellen: Project Silversurfer Evo Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
M mindwarper - Chris - AMD Ryzen 3000/5000 Project Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
iSP Geschikte waterkoeling cpu bracket gezocht voor project Overige Koeling 7

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan