• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Build Log: Umbra

Zo ik heb even vanmiddag een fototje of 300 geschoten van alle onderdelen, en ook een paar filmpjes gemaakt, die ga ik wel posten op youtube, zwaar nederlands accept op mijn engels XD. Maargoed was ook mijn eerste keer dat ik het deed heb een hoop moeten dubbeldraaien.

User Advice needed:
Welke van de 2 GPU blokken vinden jullie het beste? Ik had eerst het idee een spiegel onder in de kast te maken zodat je de rode vloeistof door het block kunt zien lopen. maar Acetal ziet er ook echt chique uit.

Breng je stem uit zou ik zeggen

Nu weer even wat quality time voor de Waterkoel liefhebbers (fabfabfab)
Hier is wat meer Waterblock Pr0n:

IMG_0584.jpg

IMG_0593.jpg

IMG_0604.jpg

IMG_0612.jpg

IMG_0669.jpg

IMG_0672.jpg

IMG_0671.jpg

IMG_0678.jpg

IMG_0697.jpg

IMG_0688.jpg

IMG_0640.jpg

IMG_0627.jpg

IMG_0630.jpg

IMG_0632.jpg

IMG_0645.jpg

IMG_0655.jpg
 
zeker zou ik voor de acetal versie gaan !!

maar dat kan ook aan mij liggen want ik vind plexi echt helemaal niks :)

dus: strak en clean is acetal , plexi is kunst & kitch
 
Bedankt voor jullie input over het GPU block, hoop dat er nog meer komen. Gisteren ben ik alvast bij 4Launch geweest om weer wat Cool-stuff op te halen.

En wel het volgende:

IMG_0716.jpg


Een mooi GTX480, uit het zalige Eindhoven (point of view :023:)

IMG_0723.jpg

IMG_0726.jpg


Eventjes de EK backplate erop gelegd om een idee te krijgen hoe hij staat. (Kijk even naar mijn reviews van wat waterblocken en de backplate.)

IMG_0731.jpg


En verder het hart van de PC de Intel i7 920, (D0 stepping), kreeg tot mijn verbazing Napoleon total war gratis bij mijn Processor.

Als laatste heb ik het advies van andere toch ook nog maar even opgevolgd en mijn portomonnee nog wat verder opengedaan voor een X25-M 80Gb rev.2

IMG_0736.jpg


Dat was hem voor nu weer even, het is nog even wachten op het moederboard en het geheugen, en dan zijn we bijna zover voor de build itself.

Gegroet, en tot de volgende.
 
Echt super spul jonge!

Aleen waarom een dcp pomp :p

Zulke dure spullen en dan besparen op een dcp pomp :(

Ge zult genezen! mcp655 met BP modkit zult u kopen!

haha alle gekheid op een stokje, waneer begint dat modden nouw?
 
Hihi, tja met die pomp zien we vanzelf wel, en even kort, ik vind die modkit van BP echt lelijk :$. het modden, nou ik ga niet super veel modden, binnenkort eens kijken naar een spiegel, ik ga iets maken om de kast wat makkelijker te verplaatsen, drive bay stealth, en moet nog steeds achter een Sidepanel aan, nog sleeves bestellen bij MDPC.

Zit helaas ook nog met school :(, 7 Juni mijn eindpresentatie, en 2 weken later nog tentamens niet te vergeten nog enkele werkstukken daartussenin.

Doe het op mijn eigen tempo, helaas misschien wat langzamer dan mensen gewend zijn. maar het draait niet allemaal om de pc.
 
Maakt niet uit ik doe het ook rustig aan :)

Offtopic !
Ik ben zeker dat Kenny nog wel een post bij mijn build zal maken over hoe dom ik bep. zaken doe :) maar alle meningen zijn welkom. (no hard feelings :D zonder kenny had ik nu een hoop rommel gekocht :) thx)
Ontopic ! :)
Ik wens je veel geluk met je eindpresentatie enz... :)

Het eindresultaat is het belangrijkste als je maar gelukkig bent met wat je gedaan hebt :)

Groetjes !

Han
 
Maakt niet uit ik doe het ook rustig aan :)

Offtopic !
Ik ben zeker dat Kenny nog wel een post bij mijn build zal maken over hoe dom ik bep. zaken doe :) maar alle meningen zijn welkom. (no hard feelings :D zonder kenny had ik nu een hoop rommel gekocht :) thx)
Ontopic ! :)
Ik wens je veel geluk met je eindpresentatie enz... :)

Het eindresultaat is het belangrijkste als je maar gelukkig bent met wat je gedaan hebt :)

Groetjes !

Han

Dat zouw ik nooit zeggen! maar ik zal mijn woorden altijd klaar hebben. :016:
 
Rambambam, Daar is hij dan, mijn eerste bestelling bij Highflow, meteen maar goed uitgepakt. kleine 450 euro aan waterkoel onderdelen en accessoires en dan ook nog een Rampage 3 Extreme. moest een klein weekje wachten omdat niet alles direct op voorraad was maar toch ging het allemaal rap, gisteren verstuurd en vandaag al bij mij op de deurmat.

Zeer nette verpakking, grote doos met veel schuim en karton. je moet er niet mee gaan gooien maar het kan zeker een stootje hebben. Alles was aanwezig met nog wat extra highflow goodies :033:

Freddy je hebt er een vaste klant bij (ook al zal het niet iedere maand zijn). Ook nog super bedankt voor de Tubing Cutter.

(sorry voor de wat slechtere kwaliteit foto's, ik heb mezelf een beetje lopen haasten omdat ik het druk heb met school, er komen nog wel wat betere over een tijdje.)

Overview:
IMG_0747.jpg


Goodies: (HUP HOLLAND HUP)
IMG_0752.jpg


BP Army:

IMG_0761.jpg


Rest:
IMG_0753.jpg


IMG_0758.jpg


IMG_0760.jpg


IMG_0759.jpg


IMG_0764.jpg


Behalve deze shipment ben ik ook weer even bij 4Launch langs geweest voor de laatste 3 dingetjes die we nodig hadden. (nja nodig):

Setje geheugen was wel min of meer noodzakelijk, maar ik kon het niet laten om voor 65 euro die F3 1Tb te laten liggen en toen heb ik ook maar meteen een nieuwe SATA dvd brander van Lite-on meegepikt.

IMG_0776.jpg


Hoop dit weekend al het systeem op stock windows te kunnen laten draaien, zodat ik weet dat alles werkt en zodat ik wat temps kan krijgen, daarna rustig alles inbouwen en waterkoeling aanbrengen.

Tot die tijd kunnen jullie nog wat youtube videos verwachten:
zoals onderandere:

[ame=http://www.youtube.com/watch?v=BJbzFrb8vGo]YouTube - Highflow Watercooling products Unboxing[/ame]

Groeten Maarten
 
OMG is EK ook al begonnen met stickers langs hun blokken om het open maken te voorkomen :(

Erg mooie foto's, goed bezig en idd we willen een HD video :p

Btw: Ik heb slechte ervaringen met de koelvloeistoffen van Primochill, ze laten erg veel residu achter en de kleurstoffen blijven echt zitten op je res/plexi spul.
 
OMG is EK ook al begonnen met stickers langs hun blokken om het open maken te voorkomen :(

Erg mooie foto's, goed bezig en idd we willen een HD video :p

Btw: Ik heb slechte ervaringen met de koelvloeistoffen van Primochill, ze laten erg veel residu achter en de kleurstoffen blijven echt zitten op je res/plexi spul.

's niet echt om het openmaken te voorkomen hoor, 's eerder als een kwaliteitscertificaat en dat het blok zonder futselarijen is aangekomen ;), enfin zo beschouw ik dat stickertje toch
 
Zo, we hebben weer een update :D. gisteren na mijn colleges opschool begonnen met in elkaar steken van alle onderdelen. Moest helaas iets hebben om het moederboard op te maken, en ik vond het niets om de kast op mijn bureau te hebben liggen, dus kast gepakt, hamer, priem, en een tangetje erbij. Paar keer meppen, en wat wrikken en we hadden 3 popnagels in onze hand.

Nu vraag je jezelf natuurlijk af wat moet je in hemelsnaam met 3 popnagels, nou nu die eruit zijn kan ik door 3 schroefjes los te schroeven het gehele moederbord tray uit de kast halen. Zeer praktisch omdat we dan zonder de lompe kast alles rustig in elkaar kunnen schroeven. Al met al was het 15 minuten werk. Eerst had ik een boormachine klaargelegd maar dat ging niet zo lekker dus maar gewoon met de hand en wat subtiele brute kracht het klusje geklaard.

IMG_0832.jpg


IMG_0837.jpg


IMG_0844.jpg


Na alles in elkaar te hebben gezet, duurde ook maar een kwartiertje, allemaal lekker soepel, was het the moment of truth, will it work? En ja hoor meteen bij eerste boot kreeg ik de bios te zien, dat was een mooie mee valler, ik weet nog wel van mijn vorige build dat ik met een computer expert toch ruim een uur heb zitten klooien voordat alles werkte.

IMG_0842.jpg


IMG_0843.jpg


En jongens wat is die SSD rap, zeker geen spijt van, windows 7 was binnen no-time geĆÆnstalleerd. In de tussentijd heb ik even een pizza naar binnen geschoven, want hardwerken mag beloond worden. Office erachteraan en nog een wat nuttige drivers zoals die van de videokaart en moederboard. Toen dat klaar was even de rest van de harde schijven erbij gestopt. En werkt verder allemaal prima.

Later die avond alles in de kast zelf ingebouwd, en wat kleine dingen getest, om te zien of alles goed is. Snap niet waarom mensen het over oververhitting verschijnselen praten. Mijn videokaart is idle 38 graden, en onder load 81. CPU doet het ook netjes met 30 graden op idle.

We gaan wat testjes draaien om temps te krijgen en wat benchmark scores, om het te gaan vergelijken met de waterkoeling die er over enkele weken in zal gaan. Ook zal ik tussendoor nog wat mods doen, zoals DVD brander stealthen, plankje met wieltjes maken, sleeven, etc.

Je kunt weer een flinke update met filmpjes zien op youtube:
YouTube - Kanaal van Marius832

Tot de volgende

Groeten Maarten
 
Later die avond alles in de kast zelf ingebouwd, en wat kleine dingen getest, om te zien of alles goed is. Snap niet waarom mensen het over oververhitting verschijnselen praten. Mijn videokaart is idle 38 graden, en onder load 81. CPU doet het ook netjes met 30 graden op idle.

Heel veel flauwekul en overreacting zijn eigen aan deze sector ;)

Mooie update wederom !
 
Goede avond allemaal,

Gisteren was het eventjes computer en school aan de kant, want ik ben eventjes een dagje gaan touren. Lentetourtje gekocht, en lekker 1e klas door nederland crossen.

Eerst bezoekje gebracht aan Beeckestijnpop:
Against all Odds
The Expellers
The Instector Cluzo

En toen door gegaan naar Amersfoort waar het jaarlijkse Torenpop in volle gang was:
Bazzookas
Diggy Dex
The Rudolfs
Blaudzun
Go back to the Zoo
Drive like Maria
en Chef's Special gezien.

Voor muziek geinteresseerde neem een kijkje op mijn youtube, ik heb wat filmpjes van de verschillende bands. YouTube - Kanaal van Marius832

Ik was laat thuis want zoals gewoonlijk had NS weer eens problemen deze keer lag alles richting en vanaf Utrecht reden geen/nauwelijks treinen.

Maargoed over toe de orde van dit topic: vandaag was het hier ModdingSunday:

na uitgeslapen te hebben, heb ik wat geknutseld aan de pc, had een mooie spiegel op de kop getikt en die moest op maat worden gemaakt. Kwam er ook meteen achter dat 2/8'' spiegel niet echt makkelijk te snijden/breken is. Dus we gaan nog even verder zoeken naar een andere maar voorlopig het volgende resulaat:

IMG_00633.jpg


IMG_0852.jpg


IMG_0855.jpg


IMG_0866.jpg


Verder heb ik jullie een keer fotos laten zien van mijn oplossing voor het monteren van de pomp en reservoir, een oude CD top. deze was helaas wat te lang om zo in de kast te maken en de front bezel er weer voor te klikken. Dus vandaag lekker primitief met de zaag aan de slag gegaan om hem in te korten, en ook maar meteen schuren en spuiten. Dit was mijn aller eerste spuit klusjes en ik moet zeggen het is me wel bevallen.

Lekker old skool met een ijzerzaagje en wat human power:

IMG_00635.jpg


IMG_00636.jpg


Mooi geschuurd is niet lelijk

IMG_00637.jpg


IMG_00638.jpg


Lakje erover en klaar is ie. modders blijken toch ook weer dieren liefhebbers te zijn, hier is mijn huisdier, een eigenwijs en heel nieuwsgierig konijn genaamd Jopie.

IMG_00643.jpg


IMG_00645.jpg


IMG_00648.jpg


Savonds eventjes in de kast gezet om te kijken hoe het er uit komt te zien.

IMG_0863.jpg


IMG_0864.jpg


Dat was het dan met de foto's, heb ook mijn Sata-kabels cover moeten lijmen, deze was afgebroken bij een pinnetje, dit kwam omdat ik nieuwe sata kabels bij Freddy heb besteld die langer zijn zodat ik er wat leuks mee kon doen, maar de connector was ook een stuk dikker waardoor ik perongeluk de cover heb geforceerd en het bovenste pinnetje was afgebroken.

Daar moet ik dus nog iets over verzinnen, denk dat ik de connector wat afvijl ofzo, dan zal het wel passen. Morgen komen denk ik mijn Sleeves van MDPC binnen en dan kan ik ook daarmee beginnen.

Fijne avond nog allemaal, en nederland gaat morgen winnen :D, zeker als ik met mijn highflow fluitje achter de TV zit. :icon_wink:
 
Dat moet ik ook nog steeds doen, m'n DVD cover spuiten :p

Maareuh mooie reviews heb je gemaakt hoor en je maakt echt mooie foto's met uitzondering van je laatste post, maar toen was je zeker nog bedwelmd van de festivals :+
 
Lekker die spiegel op je intake fan. Daar gaat je enige beetje lucht dat de case binnen komt. :p :D

Leuk idee! Ziet er wel erg gaaf uit! Ga eens kijken of ik ook zo iets kan fixen. :)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
J Build log my own dekstop desk Cases en Modding 31
XenoMorpH [Build Log] USS SULACO V2 Gallery & Build Logs 40
R [Build Log] Myvmcloud ESX WhiteBox Gallery & Build Logs 24
M [Build Log] Project Blueberry Apple G4 Cases en Modding 24
R First watercooling build log old school pc Gallery & Build Logs 7
D The First One build log Gallery & Build Logs 29
BeckModZ [Project Log] "Parvum|Beast" - Semi Sponsored Build Gallery & Build Logs 63
H [Build log] "first time" Gallery & Build Logs 23
Monster Build Log SteamPunk Ugly Drum Smoker BBQ Overige Builds 14
T Haswell's Nightmare [Build Log] Gallery & Build Logs 1
CDA441 Build Log: D Desk Gallery & Build Logs 13
K Build Log: Coolermaster ATCS 840 Gallery & Build Logs 36
R Corsair 600T SE White - Build Log Gallery & Build Logs 37
Dark-NighT Dark en Klets Dual build Log Gallery & Build Logs 18
Deleted_User_Z zer0's build log Gallery & Build Logs 152
N White Salvation Build In Log Gallery & Build Logs 64
muckelpupp the ARAGORN-C2Q meets: da Monsta! (English build log) Gallery & Build Logs 71
tomcatt Elements of Fortune - Build log Gallery & Build Logs 221
fatal_error.be fatal_error eerste casemod/ build log/upgrade Gallery & Build Logs 80
Thierry HAG932 build log Gallery & Build Logs 39
Oli4v Build Log: Red Light District (WC'ed CM Stacker STC-101) Gallery & Build Logs 49
N Nighthawk's build log - no name Gallery & Build Logs 102
Ludwig Build log HAF 932 Gallery & Build Logs 44
maomanna [Build Log] Ugly Blacky Gallery & Build Logs 11
vincent Cinewall build Overige Builds 24
P Nieuwe AM5 build no post Waterkoeling 8
M Mijn nieuwe build met MORA3 420 ingebouwd in de muur :) Gallery & Build Logs 5
Bl4ckj4ck666 New build Gallery & Build Logs 2
cablegunmaster EKWB, Lian Li Evo Build Gallery & Build Logs 0
D reservoir pomp top vraagje bij me eerste build Waterkoeling 4
arwin74 De nieuwe huidige build šŸ˜€ Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
S Mijn nieuwe AMD build + custom wc Gallery & Build Logs 6
W Advies waterkoeling pc build Advies Waterkoeling Setup 1
ABRAWARE Going for gold - got silver (ABRAWARE build) Gallery & Build Logs 4
Robin Custom Corsair Hydro X build voor mijn corsair crystal 680x Waterkoeling 0
Y ydv - Yves - watercooled node 804 build Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
M Advies voor stille build [5800X, 2080RTX] Advies Waterkoeling Setup 1
W Vernieuwing build uit 2014 Advies Waterkoeling Setup 1
B New water cooling build - need help Waterkoeling 2
J ROG 011D XL build Gallery & Build Logs 5
M Extreme overkill build Gallery & Build Logs 7
Bar Weinig Bar Weinig - Eelco - First Build. Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
Bl4ckj4ck666 Custom build pc Ryzen 7 2700x rtx 2080 32gb ram Gallery & Build Logs 28
A Thermaltake level 20 xt push and pull build Gallery & Build Logs 22
Gurt11 "Prime" (O11 Dynamic Ryzen build) Gallery & Build Logs 6
E Scratch-build ''Zonder Naam" Gallery & Build Logs 6
J Nieuwe/eerste WC build Advies Waterkoeling Setup 27
S Mijn eerste Waterkoeling build ever Gallery & Build Logs 0
P Phanteks Evolv X - Eerste waterkoeling build in 13 jaar Gallery & Build Logs 2
arwin74 [TKA] Me stand alone waterkoeler build Verkocht 0

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan