• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

XSPC RAystorm haarscheurtjes in koperen blok

Bart D

New member
Hey allemaal,

Ik heb een XSPC Raystorm CPU blok welke bijna 2 jaar oud is. Ik heb hem laatst voor de eerte keer open gemaakt om schoon te maken. Ik zag toen dat er in het koperen blok haarscheurtje zaten. Deze zitten aan dekant van de micro gleufjes (binnenkant dus). De haarscheurtjes liggen ook in het verlengde van de micro gleuven, dus van het einde van de micro gleuven naar de zijkant en aan allebei de kanten.
Ik heb al contact opgenomen meet Highflow, maar men zegt dat het geen kwaad zou moeten kunnen, maar dat ik toch het beste even contact op kan nemen met XSPC voor de snelste service. Na wat mails met XSPC, ze hebben wat moeite met Engelse taal denk ik, zeiden ze dat ze maar 1 jaar garantie verleende in Azië en ik het moet afhandelen met de locale handelaar.

Omdat ik redelijk nieuw ben met waterkoeling zou ik, voordat ik weer verder ga met Highflow, even van jullie willen weten of het kwaad kan. Heeft iemand van jullie ervaring met dit probleem? Ik heb evenn zitten googelen maar kwam alleen scheurtjes in acryl tegen. Ik heb er iig weinig vertrouwen in en voel er weinig voor om het blok terug te plaatsen.

20140501_203806.jpg
 
Is het mogelijk wat foto's van de zijkant te tonen? Voor zover ik van dit bovenaanzicht kan zien kunnen deze nog geen kwaad, er kan geen water door, maar als de barsten diep zijn dan is er meer aan de hand.
 
20140501_203929.jpg

Deze had ik ook nog:023:. Ik zie zelf niets aan de zijkant, maar wanneer ik met mijn nagel over de hoek aan de zijkant ga, blijf ik er wel achter hangen zeg maar. Dus echt oppervlakkig durf ik het niet te noemen.

Na diversen mails tussen mij, XSPC en Highflow heb ik besloten om een nieuw blok te kopen. XSPC zei dat het "machine marks" zijn en het geen kwaad kan. Maar ik zit zelf al bijna 15 jaar in de metaal (cnc frezer) en weet dat dat kant en klare onzin is. Ook hamerde XSPC er iedere keer weer op dat de garantie verlopen was. En ik was al blij omdat ik het blok gelukkig nog geen 2 jaar had (22 mnd), maar nu blijkt dat er maar 1 jaar garantie op zit en Highflow neemt de garantie van de fabrikant over. En dat snap ik ook wel met deze redelijk niche producten. Misschien dat 1 jaar standaard is voor blokken, dat weet ik niet.
Ze willen in mijn ogen dus niets vergoeden en er tegelijkertijd ook niet (al te) slecht voor de dag komen door te zeggen dat het geen kwaad kan.
Ik vind het prima om te zeggen dat het geen kwaad kan, maar dan moet XSPC wel met een goed argument komen (zoals jij zei bijvoorbeeld) waarom het geen kwaad kan en niet een smoes/leugen verzinnen. Ik koop daarom ook nooit meer iets van XSPC. Ik heb nog liever dat ze gewoon zeggen;

"Sorry, dat blok is inderdaad niet zoals het moet. Het kan waarschijnlijk geen kwaad, maar het beste is om het te vervangen. Helaas is uw garantie termijn al ruimschoots verlopen en kunnen wij deze niet vergoeden".

Dan ben je iig gewoon eerlijk en dan heb ik helaas pech gehad. Al vind ik dan dat dit dus een fabricage fout is en dat ze uit coulance het blok wel zouden mogen vervangen. Alleen de onderplaat was al voldoende geweest en wat kost hun dat nu...?! Lian Li bijvoorbeeld heeft mij tot 2 keer toe nieuwe panelen voor een PC A-71FB gestuurd vanuit Taiwan...voor niets! (eerste keer was niet goed verpakt en was er 1 paneel krom). Ik kreeg toen via Zercom de verkeerde terwijl er wel de juiste sticker met modelnaam van mijn pc op zat. Ik mailen naar Lian LI (Zercom kwam er ook niet uit met hun stugge leverancier) welke ik moest bestellen en kreeg meteen de juiste opgestuurd :103::pray. Ik had eerder ook al een nieuwe LIAN LI badge van het frontpaneel opgestuurd gekregen voor niets (terwijl ik deze zelf vernaggeld had:030::eusa_wall::eusa_shhh:).

Ik heb nu een EK Supreme full nickel en wilde deze dus uit elkaar halen om te controleren, maar nu zit er een sticker op waarop staat "leak tested". Deze zit net op 2 delen die je van elkaar af moet halen. Als ik deze er af haal is mijn garantie natuurlijk verlopen:icon_evil:

EDIT

nahh...je ziet geen kont op die foto
 
Je hebt inderdaad wettelijk 2 jaar garantie. Wat het in jouw geval echter moeilijk maakt, is dat er op zich geen 'probleem' is. Je blok heeft gewoon perfect gewerkt zoals het hoort, en zou hoogst waarschijnlijk perfect werken als je het weer samen steekt. Hoewel ik inderdaad je mening deel dat dit geen machine fouten zijn is het daarom nog niet aangetoond dat het product niet in deugt, wat strikt gezien nodig is om garantie te kunnen krijgen via HighFlow. Wat dat betreft heeft HighFlow wel een punt dat het duidelijkste antwoord hier van XSPC zal komen. Als zij zeggen 'het is inderdaad niet zoals het hoort', dan kan je via HighFlow gewoon op je garantie beroepen, zij hebben hieromtrent contracten. Als zij echter zeggen, dit doet er niet toe voor de werking/kwaliteit van het product, dan kan je via HighFlow ook niet veel doen.
 
Daar heb je dan ook weer helemaal gelijk in. Het is wat dat betreft discutabel. Maar niemand zal dit blok terug willen plaatsen als er voor veel geld aan hardware in je pc zit. En mensen met custom loops hebben dat meestal wel.

For the record.

Wat ik bij elkaar gespaard heb de afgelopen 2 jaar.
MSI Z77A GD65
i53570K
16GB RAM 1866
Corsair AX 850
GTX 780 2 stuks (net gekocht, blokken moeten er nog op:icon_winkle:)
Samsung 830 SSD 256GB 2 stuks
Samsung Evo 750GB
3TB HDD 2 stuks
2TB HDD
Lamptron FC 5 Fancontroller 2 stuks



Ik denk niet dat highflow of XSPC mij zwart op wit wil geven dat die haarscheurtjes niet verder gaan scheuren de komende jaren met eventueel alle gevolgen van dien. En als je dan gewoon eerlijk bent moet je toch garantie geven mijn inziens.

Was mij trouwens even ontschoten dat highflow mij al wel tegemoet gekomen was met het nieuwe blok. Ik heb geen verzendkosten hoeven te betalen:icon_smile:. Dus...laat ik dit maar voor wat het is en weer een les zijn voor mijzelf (en misschien anderen) dat XSPC niet echt goede aftersales biedt. Ik ben daarom maar voor het vertrouwde EK gegaan. Zij steunen ook veel modders dus dat zegt wel iets lijkt mij. Ik heb ze laatst een vraag gesteld en kreeg snel en duidelijk een antwoord terug. Bij XSPC hebben ze (die persoon althans) moeite met Engels. Ik had het over haarscheurtjes (hairline cracks) en hun dachten in eerste instantie dat ik vuiligheid (dirt) had in mijn blok...

Bedankt allen voor het meedenken
 
Bij XSPC hebben ze (die persoon althans) moeite met Engels. Ik had het over haarscheurtjes (hairline cracks) en hun dachten in eerste instantie dat ik vuiligheid (dirt) had in mijn blok...

Niet om over details te vallen, maar dat is niet eens zo raar, hairline cracks is namelijk ook geen correct engels, de correcte vertaling is 'micro fractures' die ook wel 'hairline fractures' genoemd worden. In tegenstelling tot wij die relatief snel een link gaan leggen tussen 'crack' en breuk is dat voor veel buitenlanders niet het geval en weten ze maar half waar je het over hebt. Het komt dus wel een beetje van beide kanten ;) (overkomt mij ook vaak overigens)
 
Laatst bewerkt:
Hahaa ok dan:eusa_doh:

Ik had nog speciaal online gekeken wat haarscheurtjes in het Engels was. Jammer dat ik toen niet meerdere opties te zien kreeg en daarom ging ik er van uit dat het juist was. Weer wat geleerd.
 
Niet om over details te vallen, maar dat is niet eens zo raar, hairline cracks is namelijk ook geen correct engels, de correcte vertaling is 'micro fractures' die ook wel 'hairline fractures' genoemd worden. In tegenstelling tot wij die relatief snel een link gaan leggen tussen 'crack' en breuk is dat voor veel buitenlanders niet het geval en weten ze maar half waar je het over hebt. Het komt dus wel een beetje van beide kanten ;) (overkomt mij ook vaak overigens)

Sorry to have to correct your correction, but hairline crack is perfectly correct English. Fracture and crack are more or less synonymous anyway. Fracture tends to be used more for medical situations e.g. broken bones = a stress fracture. If you would invite an English plasterer (stukadoor) to fix a micro fracture in your wall, he will look at you oddly and ask, "do you mean this hairline crack?"

:lol:
 
Het zijn inderdaad synoniemen, maar de correcte term hangt af van het toepassings-gebied. wat je stukadoor betreft heb je waarschijnlijk gelijk, die zal eerder van 'cracks' spreken dan van 'fractures'. Medisch spreekt men inderdaad enkel van 'fractures', en voor zover mijn kennis reikt binnen de metallurgie eveneens.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Jason XSPC RayStorm EDGE ARGB CPU Waterblock INTEL & AMD - Silver or Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy XSPC RayStorm NEO CPU waterblokken, met RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Sparky xspc raystorm aluminium bracket HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
R XSPC Raystorm cpu-block Intel s1155 mount HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
psyduck170 XSPC Razor GTX680 GPU Waterblock (Raystorm Style) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
C XSPC X2OKIT750 RASA Dual WaterCooling Kit/ rasa of raystorm? Waterkoeling 7
Luculenus [IN-ACTIVE] XSPC Radiatoren, RayStorm, EK R7970 Lightning, MCP35X2, res Verkocht 17
neoreload Levertijd XSPC RayStorm CPU Blok HighFlow Webshop 2
Sanders XSPC Raystorm CPU Block en Dominator RAM Block HighFlow Product Suggesties en Nieuws 17
Jason Nieuw! XSPC PURE Premix Distilled Coolant HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason XSPC RGB Series 2 PWM 800-2200 RPM 5V 3Pin aRGB 120mm Fan HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Ultradunne radiatoren van XSPC HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Terug op voorraad: XSPC TX240 Ultrathin Radiator HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Jason Complete Waterkoeling Kits (XSPC, Alphacool, EK Waterblocks, Bitspower en Thermaltake) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason XSPC TX240 Ultrathin Radiator HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P XSPC valve aan fitting ? Handleidingen en Installatie Tips 1
Freddy XSPC TX Series, de dunste radiatoren ter wereld HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Freddy XSPC verlichting (RGB) modules, RGB controller etc. HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy HighFlow Super Mega SALE! Alphacool, EKWB, Bitspower, XSPC tot 99% korting! HighFlow Computer Cooling Shop 7
R [VERKOCHT] Diverse WC Onderdelen XSPC/Bitspower/Thermaltake Verkocht 8
Freddy XSPC Ion Pompen HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P XSPC EX480 Quad Fan Radiator (White) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
TinusB XSPC Razor GTX 780 Backplate HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Ludwig Waterkoel set uitbreiden met XSPC onderdelen. Waterkoeling 18
Bjorn@demichiel.nl [TKA] XSPC Memory Waterblock | XSPC X79 Rampage IV Waterblock set Verkocht 1
TinusB XSPC EX420 Triple rad Low Profile HighFlow Product Suggesties en Nieuws 12
Freddy XSPC Razor Fury en Razor 980 Ti HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
F XSPC Photon 170 res niet schoon te krijgen Waterkoeling 6
Bjorn@demichiel.nl XSPC GPU Waterblok HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
88Gamer88 [REFUSED] D-Tek FuZion v2 en XSPC RS240 UV Blue Verkocht 1
F Xspc pomp reservoir of tube.....? Waterkoeling 6
F Aansluiten xspc RX 240 en leeg pompen Waterkoeling 4
Source XSPC (D5) Photon Tube Reservoir Waterkoeling 4
Pharlap [VERKOCHT] 4x XSPC Fitting G1/4 19/13mm Verkocht 1
Pharlap [VERKOCHT] 4x XSPC Fitting G1/4 19/13mm Chrome Verkocht 2
P [VERKOCHT] xspc rx360 v3 Verkocht 1
88Gamer88 XSPC LCD Temp Sensor (Green) V2 + G1/4 Plug Sensor HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
88Gamer88 XSPC LCD Display Temperature Sensor inbouw maat ? Cases en Modding 4
Sw333t Thermochill EC6 / XSPC EC6 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
E xspc waterblock voor 1150 haswell cpu Waterkoeling 2
4 xspc pomp Waterkoeling 4
G (TKA-rad) radiator xspc dual fan radiator silver Verkocht 1
P [IN-ACTIVE] xspc ex240 & xspc ex120 Verkocht 9
canonchiel TKa 2 x XSPC RS240 Black radiator Verkocht 1
Tath XSPC Razor SLI Flow Bridge (4 slot) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
R XSPC X2O 400 pomp voldoende? Advies Waterkoeling Setup 3
B XSPC LCD Temperature Sensor V2 - Red + G1/4 Plug Sensor HighFlow Product Suggesties en Nieuws 18
P XSPC Spare D5 Bracket Set HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Sw333t XSPC Dual 5.25" Bay Reservoir - Black - Ball Front (BR525DBW) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
w4rlock XSPC dual ddc bayres blanking plate with o-ring Gevonden 0

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan