• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Wist je dat......

Wist je dat de aansteker al werd uitgevonden voor de lucifers?

De aansteker werd uitgevonden in 1823 terwijl de eerste lucifer pas in 1827 werd uitgevonden. De eerste lucifers waren heel erg gevaarlijk. Er zat genoeg fosfor in een doosje lucifers om een mens te doden.
 
Wist je dat verdrinking het grootste gevaar is in de woestijn?

In de woestijn regent het haast nooit, maar als het regent dan regent het zeer hevig. Dan storten zich enorme hoeveelheden water in dalen, waarvan men niet verwachtte dat er ooit water kon stromen, op nietsvermoedende mensen die zich daar net bevinden. Deze verzwelgen iedereen die geen tijd meer heeft om te vluchten.

Zo zijn er op deze manier in één weekend in 1995 meer dan 300 vakantiegangers omgekomen in de Sahara.
 
Damn die laatste is wel sterk lol.
Die vorige is ergens logisch eh, aangezien het gebruik van de vuursteen al bijna even oud is als de mens zelf. Het zal dan wel geen aansteker op butaangas geweest zijn maar eentje onder de zippo vorm :)
 
deze dan .. ga maar na

Wist je dat er niet één normaal Nederlands woord rijmt op het woord twaalf?

Probeer er maar 1tje te verzinnen, behalve wat onzinwoorden is het onmogelijk om een bestaand woord te vinden wat rijmt op twaalf. Omdat -lf (op 't eind van een woord) een combinatie van klanken is die in onze taal weinig voorkomt. een zeldzaamheid, een vreemde eend. Net als gn. Okee, kolf, elf, Roelf en nog een paar, maar niks dat eindigt op -oolf, -eulf, -eelf, -ielf ga maar door. Het bekt gewoon niet lekker, die -lf. Twaalf is toevallig zo geworden: oorspronkelijk was dat 'twa laf', "twee over" (vergelijk engels:two left). En mens heeft 10 vingers, tien is een mooi rond getal. Dus acht, negen TIEN. Meer dan 10 is dan: 1 teveel, 2 teveel: en laf, twa laf. Elf, twaalf. Een samentrekking van klanken die een 'ongelukkige' onnederlandse -lf oplevert.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
B Flow sensor, bij pomp uitval apps laten uitschakelen, kan dat? Waterkoeling 1
Bas9466 vraag over tv als monitor weet dat het niet ideaal is uhd of hd Gaming 1
H [CLOSED]Wat spul dat hier ongebruikt ligt Gesloten 4
alain-s Beste Case Mod van een Silverstone FT-02 dat ik ooit heb gezien Cases en Modding 3
iSP TV kiezen/beoordelen in de winkel, hoe doe je dat? Electronica 7
sjonnie dat ging lekker vlot HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
T ik heb een nieuw radiator, maar is dat wel de goeien? HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
S back licht inverter laptop kapot ? hoe kan ik dat testen Hardware & Software 0
hondaygo Bedrading andere volgorde, kan dat? Electronica 10
D [i7 2600K & EK-FC6990] - Ontiegelijk veel lucht, hoe krijg ik dat eruit? Waterkoeling 35
M Moeloo laat weten dat die er is.... Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
Okkii WikiLeaks, Wat is dat nou ? Algemene Discussies 10
Sw333t DDC 10 Watt, welke pomp is dat dan? Waterkoeling 3
fasster Upgraden van EK-Supreme naar EK-Supreme HF: Is dat het geld waard? Waterkoeling 64
D back licht inverter laptop kapot ? hoe kan ik dat testen Hardware & Software 0
Wouter Verbetere kwaliteit filmpje. Wie kan dat? Algemene Discussies 0
R Koelvloeistof, gaat dat aankoeken als je PC lange tijd niet gebruikt? Waterkoeling 3
Wouter Wat heb jij voor campzone dat we kunnen gebruiken? Lan Party 26
Source Welke film was dat? Algemene Discussies 5
Dustyrick Nieuwe PC, gaat dat passen in de MS-Tech LC-402? Cases en Modding 20
P .doc documenten in server 2003 .. welk programma kan dat Problemen & Oplossingen 5
J Slang komt tegen videokaart/heatsink/heatpipe, is dat een probleem? Waterkoeling 3
Source Mogelijk dat vliegtuig 'batterij leeg zuigt'? Hardware & Software 12
mailbomber feser one green uv mixen met Feser VS.C, kan dat? Advies Waterkoeling Setup 4
ShaquilleMoreno Leuk spul dat SLI Hardware & Software 9
vincent Ik geloof dat ik gek word: aquaduct 720 XT mark III Waterkoeling 35
hung een aantal producten dat hung wilt hebben. HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
D pomp verticaal monteren mag dat? Waterkoeling 8

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan