• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

watercool AMD 720 BE /msi gd70/ ati 4850

ArrO

Junior Member
Hallo,

Ik wil eindelijk de stap nemen om mijn pc te gaan watercoolen , eigenlijk ben ik iemand die zegt water en electriciteit gaat niet samen maar ach ach ik vind het toch zo mooi. Tevens wil ik kijken of het allemaal wat stiller maar toch koeler kan want ik heb niet voor niets een black edition gekocht.
In eerste instantie alleen mijn cpu en na enige tijd mijn videocard en MB

Ik heb me eerst weken ingelezen in het water koelen.

Ik dacht zelf aan het volgende setje.
HighFlow Computer Cooling Shop - Uw shop voor PC waterkoeling, luchtkoeling en modding! - Winkelwagen

Nu heb ik wel een flink aantal vragen:

Is die rode feser kleurstof niet mega slecht voor je rad en je pomp ? Kan ik niet beter kleurloze vloeistof en rode slangen gebruiken?

Welke fans raden jullie mij aan?

Is het mogelijk om vooraf te kunnen zeggen hoe een bepaalde combinatie koelt, is dat zelf te berekenen?

Ik heb op dit moment een oude no name pc kast 62x41x19 en zie kans om er 2x 240 rad (bovenin en voorin) er in te modden of zelfs 1 360 rad (bovenin) steekt dan wel een beetje uit.

Is het soms beter om 2 dunne 240 rads te gebruiken tov 1 dikke 240

Ik weet het , het zijn nog een hoop vragen maar ik hoop dat jullie met een antwoord kunnen komen. oja budget tussen 300 en 350 EUR , het moet toch wel een beetje in verhouding blijven anders had ik wel een duurdere processor gekocht ofzo.

gr Ronald
 
Laatst bewerkt:
Hoi Ronald, welkom op het forum!

Is die rode feser kleurstof niet mega slecht voor je rad en je pomp? Kan ik niet beter kleurloze vloeistof en rode slangen gebruiken?
Dat valt reuze mee. Op internet lees je af en toe dat mensen wel problemen mee hebben. In de meeste gevallen is de te wijten aan onzorgvuldig gebruik (mengen met andere koelvloeistoffen of andere stoffen).
Je kan natuurlijk ook gaan voor rode koelvloeistof èn rode slangen ;)
Als je het zekere voor het onzekere wilt, kan je ook Feser Pure Water nemen en dan een Feser Corrosion Blocker (of een andere anti-corrosie middel) toevoegen.

Welke fans raden jullie mij aan?
Je hebt de RX240 radiatior in jouw winkelmandje, deze radiator kan prima gebruikt worden met fans op lage toerentallen.
Het maakt daarom niet heel veel uit welke fans je neemt in onze shop (we hebben iig geen slechte fans in de shop ;)).
Welke vind je het mooist? Dan kan je daaruit een lijstje maken en uiteindelijk een selecteren.

Is het mogelijk om vooraf te kunnen zeggen hoe een bepaalde combinatie koelt, is dat zelf te berekenen?
Dat is heel moeilijk, het is afhankelijk van heel veel factoren.
Je kan in ieder geval vanuit gaan dat het heel veel beter koelt dan met een luchtkoeler.
10 graden verschil kan makkelijk.

Is het soms beter om 2 dunne 240 rads te gebruiken tov 1 dikke 240
Dat is niet perse beter. Naar mijn idee kan je beter 1 dikke nemen, dan heb je minder restrictie in de doorstroming en heb je meer ruimte in/om jouw behuizing en scheelt je slang en scheelt je fittingen en scheelt je fans :D
 
Bedankt Freddy,

Is het bijgevoegde lijstje foutloos? (dan heb ik me goed ingelezen als Noob :003: ) en kan ik gauw bestellen. Heb je overigens alles op voorraad?

op die heatkiller kunnen geen 13mm schroeffittingen toch? Dat heb ik opgelost met die 2 45 graden fittingen , jij stelde overigens in een andere discussie voor de gewone bitspower highflow fittingen te gebruiken met een tie wrap. of klemmetje.

Ik heb overigens nog 2x 1300 tpm Recom fans over , kan ik die gebruiken?

Ik hoor het graag , bedankt

gr Ronald
 
Ja zo kan je al aan de gang :D

Klopt, de aansluitingen op de Heatkiller zitten te dicht op elkaar, met de 45 graden fitting kan je dat ook oplossen.

Dat zijn prima fans, kan je ook gebruiken.

Meeste producten hebben we wel op voorraad, daarvoor kan je de webshop checken.
Als alle blokjes leeg zijn, dan hebben we geen voorraad, anders wel.
 
Ha Freddy, Gisteren betaald, vanmorgen opgehaald ,super!!!!!
maar ik heb toch iets waar we beiden overheen hebben gekeken.

Dat is namelijk dat schroeffittingen van bitspower voor 1/2 slangen dus 13/19 niet passen boven op een xspc acrylic res topje. Dan krijg je nl je res niet meer open, een klein hoekje van het dopje en de fitting overlappen elkaar.

Dus als er weer zo een Noob hetzelfde wil moet je em dat maar ff vertellen :012:

Hoe kan ik dat het beste oplossen een gewone barb fitting of ook zo een 45 graden fitting die ik ook voor de heatkiller al heb.

Ik hoor het graag

gr Ronald
 
jqrgxi.jpg


Dus de schroeffitting komt dus boven de vuldop links?
Is het mogelijk dat je de vuldop schuin erin/uit doet en dan nog kan vast of los draaien?
Of zit het dan echt muur vast?

Anders is een adapter fitting inderdaad de oplossing.
Het hoeft niet eens een 45 graden adapter te zijn, maar gewoon een recht verlengstuk is dan al voldoende.
Zie daarvoor alle mogelijkheden hier:
Extenders en Adapters

Een andere oplossing is dat je het dopje vervangt voor het volgende:
M20x1.5 to G1/4” Reservoir Fill Cap Adapter
Dan kan je hierin een G1/4" stopfitting of een andere G1/4" fitting in draaien.
 
Hoi Freddy , betaling zojuist gedaan. Ik hoop dat het lukt voor zaterdag :praygod

Ik ga voor onderstaande oplossing :023: en nog een paar dingetjes

Een andere oplossing is dat je het dopje vervangt voor het volgende:
M20x1.5 to G1/4” Reservoir Fill Cap Adapter
Dan kan je hierin een G1/4" stopfitting of een andere G1/4" fitting in draaien.

bedankt
gr Ronald
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
W [IN-ACTIVE] EK-Supreme LT AMD - Acetal & Watercool HeatKiller Rev. 3.0 S754/939 Verkocht 2
Jason Watercool HEATKILLER V EBC - Active Backplate for RTX 3080/3090 EVGA FTW3 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Watercool HEATKILLER V for RTX 3080/3090 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Watercool HEATKILLER V for RX 6800/6900XT HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Watercool MO-RA3 External Radiators - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
G Watercool VRM cooling DYI HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
F Correcte afmeting Watercool Heatkiller GPU (DIY) blok) Waterkoeling 3
F Advies gevraagd voor pc met 2 GPU's + Watercool setup Advies Waterkoeling Setup 13
B Happy Watercool hear! Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
Thierry Watercool gpu-x blok HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
coolfris [VERKOCHT] 2x Watercool HEATKILLER GPU-X3 GTX 780-TITAN "Hole Edition" + Backplates Verkocht 2
R Watercool HEATKILLER® GPU Backplate 79X0 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
F [IN-ACTIVE] Watercool Heatkiller GPU-X³ 5X0 "Hole Edition" Verkocht 0
D Watercool systeem. Advies Waterkoeling Setup 1
Asphiax Watercool HEATKILLER NSB Rev3.0 Ni Northbridge / Southbridge (Nickel Plated) edition HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Y Watercool HTF4 Radiator HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
ThomasJS [CANCELLED] Watercool HeatKiller Rev3 S1366 + Backplate Verkocht 8
Y Watercool HeatKiller HK3.0 Socket 2011 retention bracket HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
S [IN-ACTIVE] Watercool heatkiller 3.0 am2/am3/am3+ Verkocht 0
W Watercool MO-RA3 420 Grill Rhombus Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
A Mijn eerste watercool project met k en 3x gtx 570 Gallery & Build Logs 9
lauwagie [watercool heatkiller] HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
ben361 Watercool HeatKiller Rev. 3.0 S1156 Black Nickel Chrome HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
T [VERKOCHT] Watercool Heatkiller 3.0 S775+S1156 Verkocht 9
ben361 Watercool HeatKiller Rev. 3.0 S1156 Advies Waterkoeling Setup 10
W Watercool HeatKiller 6850LT Waterkoeling 5
Legendary1985 Watercool MO-RA3 9x120/9x140 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 9
Edtje Watercool MO-RA3 Pro Toebehoren HighFlow Product Suggesties en Nieuws 13
A Drive bays en Watercool MO-RA3 4x180 LT radiator HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
thiesggb watercool heatkiller LC 1366 Verkocht 6
F Watercool HK 3.0, welke fittingen passen erop? Waterkoeling 9
Busterben Watercool Mo-ra 3 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 17
Dark-NighT Mijn Watercool setupje Gallery & Build Logs 8
W Watercool Heatkiller GPU-X³ 58X0 Waterkoeling 4
Slader 790 watercool HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
Q [CPU Block] Watercool Heatkiller 3.0 en C2Qs, distribution plate eruit of erin laten? Waterkoeling 11
Traxtorm Watercool DDC Tops! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
Busterben Watercool Heatkiller HK Rev 3.0 Limited Ed. Nickel Plated HighFlow Product Suggesties en Nieuws 13
Foxdelta-Mods Watercool HeatKiller Rev. 3.0 CPU plates HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
Caveman levertijd watercool heatkiler v3 775 HighFlow Webshop 1
D Watercool Silentstar DDC-Box HighFlow Product Suggesties en Nieuws 17
Edtje Watercool Heatkiller 3.0 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 49
dietje1908 watercool 3870x2 blok Waterkoeling 3
dietje1908 watercool HighFlow Product Suggesties en Nieuws 13
Bl4ckj4ck666 amd ryzen cpu 5000 series Hardware & Software 1
S Mijn nieuwe AMD build + custom wc Gallery & Build Logs 6
D Waterblock voor am4 amd socket Waterkoeling 5
H Nvidea A6000 + Asus Pro WS WRX80E-SAGE SE WIFI + AMD Ryzen Threadripper PRO 3975WX Waterkoeling 1
Jason XSPC RayStorm EDGE ARGB CPU Waterblock INTEL & AMD - Silver or Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Quantum Velocity D-RGB Intel / AMD / sTR4 - Full Nickel HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan