• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Vinyl Dye ipv sleeving

Mobomonster

Member
Heren,
ik ben erg benieuwd wat jullie vinden van deze manier van 'clean cables'!

Het idee is om al je kabels te voorzien van een laagje vinyl, waardoor je niet hoeft te sleeven, en dus minder gerotzooi hebt met connectors uit elkaar halen :p

Dit voorbeeld kwam ik tegen:
dsc01168.jpg


Wat zijn de voor/nadelen, en welke Vinyl spray zouden jullie aanraden?

:pray
 
Als een aantal voordelen zou ik noemen het feit dat je niet hoeft te klooien met de aansluiting, hoewel sommigen dat juist erg leuk vinden. Ik kan me voorstellen dat dit ook goedkoper is dan een hele sleevekit. En bij sommige systemen past de glans erg goed.

Een nadeel is dat vinyl niet zeer krasbestendig is naar mijn weet. Ook weet ik niet hoe het zit met warmte en brandgevoeligheid.
 
Jah zijn natuurlijk 2 verschillende dingen. Persoonlijk vind ik het sleeven mooi omdat je dan niet meer van die standaard kabels hebt, maar iets wat er kwalitatief erg goed en hoogwaardig uitziet.

Je kunt het doen erg veel schade kun je toch niet aanrichten :p
 
bij sleeven vind ik de textuur die je erop hebt erg mooi. Maar dat is persoonlijke voorkeur. Ik moet toegeven bij een compleet zwart thema zou het inderdaad wel erg netjes staan denk ik zomaar. Opzich heb je inderdaad een beetje met kras bestendigheid te maken maar als ze eenmaal op hun plek zitten zal dat niet zo een ramp meer zijn. En met sleeving moet je ook voorzichtig zijn met het op hun plek trekken van de kabels.

ik zou het alleen niet doen om niet te hoeven kloten met de aansluitingen, dat doe je toch wel als je de kabels netjes wilt laten weglopen :p

kwa ervaring zelf met vinyl spray zou ik je helaas niet weg wijs kunnen maken. Ik heb het zelf namelijk nog nooit geprobeerd :p
 
Persoonlijk zou ik voor mooie sleeves gaan ipv vinyl spray op de vga en 24pins kabels, maar voor kabels die minder in het zicht lopen zo als fan, ccfl en dat soort kabeltjes zou ik het wel handig vinden.... waar kan je dat soort spray kopen??
 
Ik heb wel een keer me voeding gespoten. ook gewoon de rest van de connectors mee gespoten. Resultaat was dat het gewoon wel kras bestendig is.

Alleen het is niet meer zo goed te buigen. om bijv. door een cable mangement gat heen te halen enz ging erg moeilijk..
 
Voordeel is natuurlijk ook dat je maar 1 bus hoeft te kopen.
Bij sleeven moet je alle maten en soorten kopen.

Heb hier ook allerlei rollen liggen die nu stof happen :p
Van 1/8" tot 3/4" Sleeve.

Zo'n bus met een kleurtje erin is idd wel handig :)
Alhoewel je nog steeds de kabels moet losmaken wil je de kabel mooi gelijk spuiten lijkt me en de connector eraf halen om het laatste stukje te spuiten (of je connector loopt vol? Weet niet of dat kortsluiting maakt).

Oja + Dat de meeste connectors wit zijn of een andere lelijke standaard kleur, om die te vervangen moet je nog steeds de connector los halen.
 
Die van Motip mag 50°c worden.
En is tevens zeer licht ontvlambaar.

Houder onder druk. Beschermen tegen de zon en niet blootstellen aan een hogere temperatuur dan 50° C.
Ook na gebruik niet doorboren of verbranden.
http://www.motip.nl/?page=23&id=652

Technisch Informatieblad (TI)
http://www.motip.nl/motip_upload/lijnpdf/TI/NL/WEBL279.pdf

Veiligheids informatieblad (MSDS):
http://www.motip.nl/motip_upload/lijnpdf/MSDS/NL/WEBL279.pdf

(Die van Motip, 400ml, is ongeveer een tientje).
 
Laatst bewerkt:
De bus mag niet warmer worden dan 50 graden anders gaat het gas uitzetten en licht onvlambaar is het alleen wanneer je aan het spuiten bent door het gas.

Hittebestendig hoeft het ook niet te zijn want zo warm zal het toch niet worden. Wat ik me wel afvraag is hoe krasbestendig is het en hoe gemakkelijk krijg je het eraf. Niet dat je je kabels vast pakt en alles laat half los.

Lijkt me wel interresant voor kabels die buiten het zicht lopen en hierdoor nog eens moeilijker te zien zijn :)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
B supportvraag uv dye kleur Waterkoeling 5
S Waterkleur mayhem dye doorzichtig ( rood ) + vraag PASTEL Waterkoeling 9
Besje Mayhems dye UV pink HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
P Mayhems Dye Purple HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Aequitis Feser Heatcarrier & Dye ? Waterkoeling 2
B Mayhem Blue Dye HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
T Demi water met Mayhems Dye en nog iets nodig? Waterkoeling 2
Luculenus Mayhems Dye UV Clear Blue HighFlow Product Suggesties en Nieuws 16
C iemand enig idee? een rad shroud fans erin ipv erop? Cases en Modding 3
S NZXT Vulcan: Raam in maken ipv mesh Cases en Modding 6
Freddy Cooler Master LED Fans voor 5,99 euro (ipv 9,00 euro) HighFlow Computer Cooling Shop 0
Woozy Ramprobleem, ziet 4GB ipv 6GB. Na restart wel 6GB?! Problemen & Oplossingen 16
Wizzard22 SATA kabels met hoek naar links of naar rechts (ipv boven en onder) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
Vannos 2cores ipv 4cores Hardware & Software 6
Caveman ek 5850 acetal besteld ipv ek 5870 acetal HighFlow Computer Cooling Shop 7
M Internet is traag. 200kB download ipv 2MB. Hardware & Software 7
A ASUS Rampage II Extreme: Ziet minder geheugen (2GB of 4GB ipv 6GB) Hardware & Software 27
D Watertoevoeging ipv kant-en-klaar HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan