• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

USS EURISKO - Intrepid Mark II Class

Hier is weer een update :

De Deflector Tunnel!
Wat moeten we hier doen? De MDF casing voor de PSU moet erin, de HDD cage met 2 HDD's en een SSD moet erin, de DDC pomp moet erin en er moet nog een 92MM fan in voor de koeling van de HDD's.
qsug.jpg

Even een ondersteboven foto. Na een tip van The Boiler heb ik alvast een element ingebouwd die het eenvoudig gaat maken om de case op de standaard vast te maken.
De PSU casing is een paar cm verhoogd waardoor hij onder de case uit steekt. Hierdoor valt hij in de later te bouwen standaard en als alles mooi zwart is ge-airbrushed lijkt het net of hij 1 cm boven de standaard zweeft (tenminste dat is het idee :))
22tsx.jpg

FF een stapje voorwaarts, was zo lekker bezig dat ik vergat foto's te nemen. Ik heb de verhoogde casing uit de deflector tunnel gesneden en de drivecage verzonken.
j7dvzn.jpg

De foam aan "achter" de HDD cage is verwijderd en daar komt een 92mm fan die de lucht naar buiten blaast. Koele lucht naar binnen via de verhoogde PSU casing en naar buiten via de tail-fan.
fuwe1c.jpg

245buyt.jpg

Genoeg ruimte voor alle kabels, zeker als ze dadelijk mooi op maat gemaakt zijn ;-)

zn9yd.jpg

2hd3ceq.jpg

Moet allen de pwr connector en switch omzetten naar achter. wel jammer om een PSU die een dag in bezit is gelijk de warranty te voiden! Maar ja dat hoort erbij toch !!??!!
23kaedj.jpg

2chtfer.jpg

En alles in de Epoxy/glass waarbij ik alvast extra lagen heb gedaan op de locaties waar de tubing de tunnel in gaat en waar de fan gerealiseerd gaat worden.
zwduuw.jpg

Hier dus voor de tubing :
28u692r.jpg

Morgen maar eens naar de hobbyshop voor een paar kleine scharniertjes voor de pylons en warp nacelles.
Laters
ASPHIAX

Hier is deel 2 !

Had op wintersport een brainfart na het zien van een stuk sneeuw dat door een gat in een stuk zeil geduwd werd bij een snitzelhut.

Dit moet het worden :
25it20i.png

Dit is het idee :
27xqhsg.png

Neem een stuk donker ondoorzichtig plexi en zaag daar een gat in. maak een precies passend stukje doorzichtig plexi, frost dat en stop het in het gat. laat een stukje van de transparante plexi uitsteken zodat je de led niet direct ziet. leg er een stuk doorzichtig grijs plexi overheen omdat je anders het transparante plexi heel goed ziet zitten als de led uit is. dan krijg je ongeveer dit.
o8tf2g.jpg

CRAP !! je ziet de transparante clear plexi nog steeds goed zitten!! He maar wacht even dat komt omdat er licht van de zijkanten naar binnen valt. DOH !!!!!
2z69o51.jpg

Hmm nog steeds veel licht maar hij is bijna niet meer te zien. het LCARS paneel moet dus goed lichtdicht zijn langs de randen maar ook tussen de LEDS

En LEDje aan! *EDIT : Me camera laat het licht een stuk feller zien dan het in het echt is !
oa0nj7.jpg

Nog wel wat licht vervuiling en natuurlijk is dit maar een grof gezaagd stukkie plex maar het principe werkt !!! Nu nog wat experimenteren met de lichtsterkte en graden van de LEDs.

Hier de opbouw van de lagen. Alleen de laatste onderlaag is niet zichtbaar maar dat gaat waarschijnlijk zwart geverft MDF zijn ipv plexi.
16gz8y1.jpg

Heeft er iemand een CNC voor plexi of weet iemand een goed lasercutting bedrijf? Ik moet dermate precieze gaten en "pluggen" maken dat dat bijna niet met de hand te doen is. Ik hoor het graag !

Laterz

ASPHIAX

Waarom moet je de power connectors omzetten?
Anyway, I'm lovin it!
Thansk man!
Ik denk dat als dadelijk het lichtplan met de deflector tunnel erin zit, je de stekker erg goed gaat zien zitten door de mesh.
ook is het weer een stukje airflow restrictie ;-)

Hmmm. nu ik dit zit te posten denk ik dat ik misschien de donkere ondoorzichtige plexi beter kan vervangen door zwarte mdf.
dan heb ik helemaal geen lichtvervuiling.

Laatst bewerkt door een moderator:
Laatst bewerkt door een moderator:
En om echt momentum te blijven behouden , wederom een update!

HMM laten we een een gaatje prikken nu de Epoxy droog is.
359mrte.jpg

Tis een 80mm fan geworden, had net te weinig ruimte om het mooi te doen voor de 92mm.
2hnrj0h.jpg

De Tail fan
2rnk029.jpg

Nu nog een SSDtje ertussen en ze zullen genoeg koeling hebben
2d8rjfk.jpg

Begonnen aan de pylons met de warp nacelles. paar kleine scharniertjes erop gezet
2gv0gab.jpg

Dit moet dadelijk met servo's via de commbadge gedaan kunnen worden.
2nqw4cy.jpg

Warp speed !
2r454j4.jpg

Gaatjes ..
2lnvi4z.jpg

Nog meer gaatjes ...
zx8q50.jpg

Jeffries tube
2rwlpi8.jpg

9k4ajl.jpg

(De volgende foto's zijn met groene tube, dit gaat wit worden aangezien dat alles binnen zwart gespoten gaat worden en de fan led zal blauw zijn.
Ingang vanaf de warp nacelles en uitgang voor naar het mobo!
14xphms.jpg

2i8895c.jpg

FF een fitting sessie met alle deflector tunnel hardware
rwqa1x.jpg

Bijna zonde om dicht te moeten maken !!!!
28h1ua8.jpg

Dat was hem weer, tot laterz!
ASPHIAX

Over die afwerkingen gesproken, heb en order geplaatst voor epoxy klei !!!!
Dit had ik dus echt niet verwacht maar het is waarcshijnlijk beter dan depron plaatjes.
Zal je wel in een volgende post (ergens volgende week denk ik) zien!

Thanks man! Kost alleen wel VEEL tijd!
Hij wordt 1,54 meter lang bij 61 cm breed bij 34 cm hoog!
De ztandaard wordt waarschijnlijk 150 tot 170 hoog zodat ik hem wat naar voren hellend kan plaatsen
alsof ie aan aanvalsduik met halve bocht maakt ( hoop dat je begrijpt wat ik bedoel)

Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
XenoMorpH [Build Log] USS SULACO V2 Gallery & Build Logs 40

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan