• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

USS EURISKO - Intrepid Mark II Class

Btw, je underplate, ziet er echt vet uit :D! dat mesh maakt het wel wat ruiger :p
Thansk man, het moet dadelijk met de airbrush nog wel aangepast worden zodat de lijnen die in het originele ontwerp zitten te zien zijn.

2hmn8nq.jpg

Natuurlijk als het donkerder is en de leds van de fans branden dan zal het niet meer opvallen.

zou je van plexi geen verlaagde?( bv met mobostandoffs) cover maken?

Zodat er genoeg ruimte is voor lucht eruit te laten gaan? of aanzuigen natuurlijk, met een kleine 1cm zit je altijd safe :)

Das wel een idee, de lucht wordt van boven aangezogen door de dcim's en onder uitgeblazen door de mesh. Ik heb meer capaciteit in de onderschotel fans dan de fans op de rads. (~20cfm) Dit zou de cap vermindering door de obstructie misschien kunnen overbruggen.

En dan van een ander stuk mesh of plexi de onderschotel maken en deze met depron afwerken tot het ontwerp.

Tis zeker een idee. De warme lucht wordt dan ook opzij geventileerd wat een verbetering is voor de deflector tunnel met de psu koeling. (helaas toch geen water psu, veel te duur!) Je kijkt dan alleen van de zijkant tegen een verlichtte "kier" aan. En de onderschotel wordt een 1,5 cm lager.

Gaat meegenomen worden in de brainstorm sessies, thansk man!

Als ik de lucht van onder aan zuig en deze naar boven ventileer dan push ik de warme lucht ook de gehele kap in en verwarm ik daar de hardware weer mee. De CPU, GPU en MoBo worden watergekoeld dus aanzuigen van warme lucht van de hardware is minimaal volgens mij.
qq5t2u.jpg

Ik kan de opmerking m.b.t. de stijgende warme lucht goed begrijpen, ik hou
dit zelf ook altijd in mijn achterhoofd.

Echter .....
Je zal dan je air out-take ook op het hoogste punt moeten hebben zodat je
geen ophoping van warme lucht krijgt.
Op gevoel** zeg ik dat die 9 fan's in dit geval beter de warme lucht naar onder
uit kunnen blazen.
Het hoofddoel van (elke) koeling is de warmte buiten de kast krijgen en dan
is de plek waar dat gebeurt in wezen ondergeschikt.

** Gevoel omdat ik te lui ben de schets terug te zoeken :p

Laatst bewerkt:
Hou het ook in mijn hoofd en waar mogelijk pas ik het toe. nu is het een ander verhaal, ik heb zitten spelen om "ventilatie schaten" te maken voor de rads en die op de dcim's aan te sluiten. dan kan de warmte van de rads alleen naar buiten via de dcim';s. maar dan krijgen de psu en hdd's die later in de deflector tunnel komen weer een stuk minder koele lucht. Nu komt alle koele lucht van boven en wordt alle warme lucht onder gelost.

Ik ben er ook nog steeds niet achter gekomen of epoxy/glas warmte ompneemt of reflecteerd.
Als ik de warmte waar hij ontwikkeld wordt direct de kast uit sluis dan is er ook geen kans dat de warme lucht de opgesloten foam kan verwarmen (foam is een erg goede isolator)

Hierbij het ontwerp voor de NZXT LXE fan/led controller verwerkt in een LCARS scherm voor de (later te bouwen) standaard voor het model.
Idee is om het scherm te gaan maken van donker plexi met transparant/clear stukken voor de buttons en verschillende kleuren leds erachter. Random de leds laten branden (leuk klusje WWWicked?!?) waardoor het scherm tot leven komt.
De NZXT LXE touchscreen fancontroller wordt geintegreerd in de plexi na het strippen van de behuizing.
Zie erg naar dit klusje uit , lijkt me echt vet om voor elkaar te krijgen, echte uitdaging!
*let wel, de kleuren kunnen nog veranderen door andere kleur leds te gaan gebruiken maar het ontwerp is zowat final.

309sxo7.png

Grt uit warm Oostenrijk !
ASPHIAX

Laatst bewerkt:
zou vet zijn als je dat scherm touch uitvoert en ook via dat scherm op zou moeten starten :)
ik zou het blauwige voyager logo als button kunnen maken met een aan/uit schakelaar erachter. dan wordt het paneel wel iets dikker. +/- 1 cm extra. dan is het push de button voor voyager, buttons zijn voor sier met leds en de LXE fans zijn al touch.

*EDIT : Direct al in het ontwerp meegenomen. Gracias Amigo!

Laatst bewerkt:
ik had er persoonlijk iets meer verwachtingen van toen ik hem instaleerde, maar toen ik hem utpakte had ik al een zwaar vermoeden dat het een layer based panel was. na het aanzetten wist ik het zeker, ik zal er niet teveel op aansluiten, want hij valt dan gewoon uit en gaat piepen als een gek :p

Hierbij het ontwerp voor de NZXT LXE fan/led controller verwerkt in een LCARS scherm voor de (later te bouwen) standaard voor het model.
Idee is om het scherm te gaan maken van donker plexi met transparant/clear stukken voor de buttons en verschillende kleuren leds erachter. Random de leds laten branden (leuk klusje WWWicked?!?) waardoor het scherm tot leven komt.
De NZXT LXE touchscreen fancontroller wordt geintegreerd in de plexi na het strippen van de behuizing.
Zie erg naar dit klusje uit , lijkt me echt vet om voor elkaar te krijgen, echte uitdaging!
*let wel, de kleuren kunnen nog veranderen door andere kleur leds te gaan gebruiken maar het ontwerp is zowat final.

309sxo7.png

Grt uit warm Oostenrijk !
ASPHIAX

Is dit niet een gaaf schermpje voor je?
Zo te zien is er een hoop mogelijk.

Hey man, thanks voor het meedenken!
Wat een mooie case zeg! helaas weinig detail over het scherm te vinden.
ik zou ook gewoon 1 van deze kunnen integreren :
21ccgsn.png

En dan LCARS draaien op de pc. Dan moet ik wel een software fan controller hebben die ook grafisch aan te passen is. Zijn er ook pci multi fan controllers met een grafische schil?

Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
XenoMorpH [Build Log] USS SULACO V2 Gallery & Build Logs 40

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan