• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Tribals Cube

TribalMind

New member
Dit jaar gebouwd, nog niet helemaal klaar, maar het grove werk en de case staan.
Een kubus van 25 mm alu profiel met daarin alu platen en daarop lexan platen met ca 100 RGB leds, deze worden bestuurd door een microcontroller ATtiny2313, welke aangestuur gaat worden door het touchgevoelige frontpaneel, mbv opamp schakelingen.

Drives zijn cloaked en verheffen zich uit het oppervlak (nog niet gereed)
De aandrijving hiervoor geschied door een 3 tal cd loopwerken en een microcontroller met L brug, ook dit werkt door aanraking, van de betreffende vlakken

Winnaar van de Campzone CasemodCompo 2009

tribalscube03.jpg
 
Sure, ik heb de hele bouw vastgelegd, hij ook nog niet af, de onverlichte delen (behalve de zeskant) gaan uitschuiven.
Ik dacht eerst es ff posten op diverse fora en de reacties afwachten. Ik zou graag aan meer Compost / wedstrijden meedoen, na twee jaar op rij Campzone casemodCompo gewonnen te hebben.

Ik zal es een bouwverslag posten
 
Build Log:

Zoals elke case begint t met denken, denk ik, denken en vervolgens tekenen.
Vanwege de complexiteit heb ik dit maal voor gekozen om de mod eerst helemaal in 3D te tekenen in verband met de beperkte ruimte

Dit doe ik in Solid Works, onderdeel voor onderdeel schaal 1op 1:
de eheim waterpomp:
pomp.jpg
 
Vele uren later is een eerste opzet klaar welke me een goede indruk geeft

lament.jpg


het frame bestaat hier nog uit een kubus van hoeklijn en de plaats van voeding en radi zijn nog ter discussie....
Maar met zon model kan je wel lekker schuiven met de onderdelen tot je tevreden bent

Later heb ik gekozen voor een kubus van kokerprofiel, dit is beter haaks te maken en geen laswerk!!

Plaatses van het uiteindelijke zeer gedetailleerde model heb ik eventueel ook, compleets met volledig getekense ZIFF socket en Innovatek koeler
 
Van een dergelijk model is het erg nauwkeurig werken, maar het tekenen en uitwerken duurt ca 1/4 tot 1/3 van de totale bouwtijd, maar je hebt minder problemen tijdens het bouwen!!

De kokerprofielen zijn gezaagd en het kubusframe gaat in elkaar:

kubus001.jpg


Op de scharnierende achterklep komt het moederbord
...plaats voor een full size ATX!!..

de kubus wordt ook 40 x 40 x 40 cm
 
Profielen heb ik met veel moeite bij de fabrikant kunnen kopen, men leverd normaal alleen aan groothandel...
De hoekstukken zijn kunstof (met staal verterkte) blokken die je in de kokers slaat met een hamer....

Makkelijk en hartstikke haaks

Ik heb wel een volle lengte van 6 meter moeten kopen van deie profielen... samen met de koppelstukken kostte t ongeveer 140 euri.... en ik heb nu dus nog wat over...lolz

er zit ongeveer 3 meter 70 aan koker in de kubus

PS het kokermateriaal heet SquareFix
 
Laatst bewerkt:
Hij is idd op de hellraiserbox geinspireerd, en er komen ok uitschuifbare delen in, waar de aandrijving al van gereed is, en ook de software, alleen nog de delen zelf bouwen en de software testen (microcontrollers)... details volgen
 
Na het maken van de basiskubus de 2mm dikke panelen erin, deze geven stevigheid, en het achter en onderpaneel zijn de basis voor de pc onderdelen

daarna gaan de Lexan panelen erin, deze zijn voorgeboord met de gaten voor de (uiteindelijk) 150 RGB leds.

kubus003.jpg
kubus007.jpg
 
hey dat is interesant, je voeding ook als radfan gebruiken :)
ik weet alleen niet of je voeding zo te warm word??

Het is een Be Quiet Dark Power Pro, die heeft een temperatuur gestuurde fan, enigste wat ik er meestal wel tussenzet zijn een tweetal schakelaartjes, om de pomp en de fan aan te zetten buiten de PC regelingen om, ook handig voor testen zonder mobo.
Er zit geen spectaculaire hardware in, dus nog geen temp problemen gehad.

Er zit nu nog een 230V eheim in (vindt ik wel veel te lawaaierig, iemand een alternatief van het zelfde formaat?) deze wordt via de 12V van de pc met een standaard autorelais ingeschakeld en de hand schakelaar zit parallel over dat relais contact
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan