• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

TNT vs GLS

Welke bezorger heeft jouw voorkeur?


  • Totaal aantal stemmers
    161
Bij ons op de zaak werken wij ook met GLS.
Voor de transport van onze zendingen. Vaak dure fotoprinters, fotosystemen en allemaal andere fotografische artikelen op professioneel niveau. (ook kleine basis artikelen)

Nou echt.. als ik soms klanten van ons hoor en daadwerkelijk zie hoe sommige pakketten binnenkomen. Geen woorden voor en dat niet het enige.

De GLS heeft ook vaak de neiging om zelf de pakketten af te tekenen omdat ze vaak 'haast' hebben. (de chauffeurs dan)
Waardoor wij weer gezeik krijgen met klanten omdat zij zeggen: Sorry maar die naam kennen wij niet.

Regelmatig blijven er pakketten op het depot staan. Zonder enige melding te krijgen.
Sta je dan met je colli van honderden en soms wel duizenden euro's.

Waarom voor GLS kiezen? de prijs. Meer niet.
 
Laatst bewerkt:
2j19bww.jpg


Karma :)
 
Vorige week GLS maar weer eens een kans gegeven zichzelf na tal van negatieve ervaringen te bewijzen (en om mezelf ook een keer twee euro te besparen). Het is bijna lachwekkend..maar wederom is GLS niet op komen dagen en ontvang ik hem vandaag of morgen pas.
Straks maar weer wat bestellen en twee euro meer betalen voor PostNL..jammer maar helaas. Voor mij blijft GLS een slechte vervoerder. Maargoed..you get what you pay for :)
 
Ik heb werkelijk nog nooit problemen gehad met PostNL. Ook de bezorger is echt super aardig en belt me als ik niet thuis ben.
GLS heeft (daar waar ik woon) hangjongeren in dienst waarvan er dus zojuist één mijn pakketje heeft afgegeven bij iemand waarvan ik niet eens weet waar hij/zij woont! Alleen een naam opgegeven :S Zo dus maar eens alle naambordjes langs gaan.....
Net weer wat besteld en lekker PostNL gedaan. Weet ik zeker dat het goed komt.
 
UPS zuigt anders ook hard!!!

Woensdag een bestelling gedaan, komt ie:

Netherlands 25/10/2012 9:39 Bestelling Verwerkt: Klaar voor UPS
25/10/2012 15:39 Afhaalscan
25/10/2012 16:53 Herkomstscan
Rotterdam 25/10/2012 18:59 Vertrekscan
Amsterdam 26/10/2012 20:00 Aankomstscan
Amsterdam 27/10/2012 1:30 Vertrekscan
Eindhoven 27/10/2012 3:45 Aankomstscan
Eindhoven 29/10/2012 5:51 Wordt afgeleverd (mag ik onderhand wel hopen ja...)

De shop waar ik heb besteld zit ik Leiden... maakt dus een heerlijke rondreis door NLD op deze manier, eindbestemming --> Den Bosch
 
Persoonlijk zou ik toch weer voor PostNL kiezen. In 90% van de gevallen houden ze zich aan de levertijd van 1 dag, hoewel ze er soms wel een teringzooi van maken :) . Ze mogen dan wel iets duurder zijn, maar als de ontvanger niet thuis is wordt dat veel beter afgehandeld van GLS / DHL
 
De keren dat ik met GLS te maken heb gehad (de keren dat ik bij Highflow bestelde) ging het eigenlijk altijd goed. :) Als ik deze verhalen lees echter kies ik wel even voor PostNL als sinterklaas eind deze maand z'n bestelling plaats bij HF :p
 
Wij klagen over Postnl en gls maar dan moet je dit zien:

05-02 2013
16:46 Pakje is door verzender op het DHL Servicepoint aangebracht.

06-02 2013
11:37 Pakje is door de chauffeur op het DHL Servicepoint afgehaald en is onderweg naar het sorteercentrum.

07-02 2013
19:34
Pakje is gesorteerd in sorteercentrum.

08-02 2013
03:03 Pakje is onderweg naar lokaal verdeelcentrum.

Met name stukje wat ik dik heb gemaakt..krijg je het gevoel van die oude centraal beheer reclame van:

Dit is 2e keer dat ik iets via dhl4u krijg gestuurd..maar ook laatste keer :p
 
gister een pakketje ontvangen via tnt.. alleen jammer dat de chauffeur zo laks is aangezien hij het pakketje bij de deur neer gezet heeft, aanbelde en weg liep alsof hij 100% zeker wist dat we thuis waren.. (me moeder was in de keuken maar kon hij niet zien)..

Heb daarom ook bij postnl een klacht ingedient. ze kunnen niet je pakketje voor de deur neer zetten en er van uit gaan dat je thuis bent. Wat als je niet thuis bent en anderen weten/zien dat ook en nemen je pakketje mee?

Heb ze vertelt dat ik voortaan wil dat het pakketje aangenomen wordt door iemand zoals mij, me broer, ma of pa. Zo niet dan komen ze maar andere keer terug..
 
ik heb nooit problemen met Postnl.
en de koerier die me pakjes afleverd bij ons in de buurt is een hele relaxte gozer.
laatst vroeg hij aan mij na een pakketje bij mij te hebben geleverd of de vorige pakje goed had ontvangen omdat het was afgeleverd bij me buurman boven. echt goed.
maar je hebt helaas van die koerieren die er schijt aan hebben.
mijn koerier weet ook dat ik alles op de zaak laat afleveren dus probeert er altijd voor 5 uur te zijn maar dat lukt neit altijd en dat begrijp ik wel. wij mensen worden ook steeds erger. vroeger moest je gewoon een weekje wachten op een pakketje maar nu meot alles meteen zo snel mogelijk thuis zijn. geduld is ver te zoeken
 
Geachte heer (mijn achternaam),

Hartelijk dank voor uw reactie. Ik vind het erg vervelend dat de bezorger uw pakketten meerdere malen onbeheerd heeft achtergelaten bij de voordeur. Mijn excuses hiervoor.

Uw klacht wordt besproken met de betreffende bezorger om herhaling in de toekomst te voorkomen. U ontvangt hier geen verdere reactie op.

Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Indien u naar aanleiding van onze reactie nog vragen heeft, dan kunt u gebruik maken van ons reactieformulier.

Met vriendelijke groet,

(naam contactpersoon)
PostNL Pakketten Klantenservice Consumenten

zo hoort dat.. hopelijk dat er verandering in komt.. Misschien wordt ik dan weer tevreden met postnl.. laat staan me moeder (die telkens mijn pakketten oppakken en naar binnen tillen haha!)
 
Ben zelf wel tevreden over PostNL.
Maar moet wel zeggen dat ze soms wat brutaal kunnen zijn.
Als iemand de voordeur niet snel genoeg open doet lopen ze zo de schuur in en zetten het pakket daar neer.
Heb die bezorger er wel op aangesproken en sindsdien wacht hij netjes wat langer.
 
Ben zelf wel tevreden over PostNL.
Maar moet wel zeggen dat ze soms wat brutaal kunnen zijn.
Als iemand de voordeur niet snel genoeg open doet lopen ze zo de schuur in en zetten het pakket daar neer.
Heb die bezorger er wel op aangesproken en sindsdien wacht hij netjes wat langer.

doet me denken aan paar weken geleden.

Bezorger komt hier.. zet pakje neer.. klopt/belt aan en loopt weg.. paar keer gedaan.. wij konden er niks van zeggen.. dus ik met klantenservice wezen bellen.. Hem er op aangesproken.. vervolgens komt hij verhaal halen omdat hij het er niet mee eens was..

Dus ik weer met klantenservice wezen bellen dat ik er niet van gediend ben dat hij weet dat ik geklaagd heb.. Ze gaven me gelijk want het moet anoniem.. Dus hoger op naar ''afdeling onderzoek'' en die zouden me binnen 2 werkdagen terug bellen.. inmiddels zijn we ong 2/3 weken verder en nog niks gehoord.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan