• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

TNT vs GLS

Welke bezorger heeft jouw voorkeur?


  • Totaal aantal stemmers
    161

TeQ99

Junior Member
Stop aub met die gls zooi. Vandaag briefje in de bus. pakketje van highflow :)pray) ligt bij nummer 168 (mijn buren)...
Ehm raar die werken beide.. :| dus ben ik de deuren af geweest en ja hoor 15 huizen verder lag het pakket...

Freddy het is bij heel veel webshops al mogelijk om te bestellen met geen verzend kosten of lagere kosten. ga eens in gesprek met tnt of een andere vervoerder maar niet met gls... het interesseert ze geen fuck die gasten als ze maar van het pakket af zijn....
 

Psykofool

New member
Ik heb gister toevallig wat dingen besteld bij HF en gekozen voor GLS ivm toch iets lagere verzendkosten, maar PostNL daarintegen kost 9,95 WTF? Maar goed op dit moment ben ik nogsteeds aan het wachten op GLS terwijl PostNL hier vanmiddag om 14.15 al was. Leuk nu kan ik dus niet verder met me build. Idee om gewoon goeie deal te sluiten met PostNL en gratis bezorging vanaf 100 euro of zo?
 

enthernal

underwater
Jullie vergeten 2 zaken:

ten eerste heeft iedere pakketdienst problemen met bepaalde leveranciers. Bij mij bijvoorbeeld komen die van GLS altijd de volgende dag langs bij mijn grootouders, nog nooit problemen gehad met de leverancier. Ook leuk om te weten is dat diezelfde leverancier hier ook de pakketjes van PostNL brengt :p Ik bedoel maar, PostNL werkt voor jullie beiden misschien goed, maar hier passeren ook veel klachten over PostNL van mensen die GLS dan weer beter vinden.

ten tweede wat betreft de verzendkosten: dat is in zeer grote, zo niet volledig, afhankelijk van hoeveel je per dag verstuurt. Hoe meer je verstuurt hoe beter jouw positie tegenover een pakketdienst, en bij gevolg hoe lager de verzendkosten voor de shop (maar zelfs bij de grote betaal ik evenveel verzend kosten als bij freddy, die verdienen er nog eens aan). Wat dat betreft is freddy altijd duidelijk geweest, hij probeert zijn producten zo goedkoop mogelijk aan te bieden, daardoor kan hij ook geen zaken a la 'meer dan 100 euro is gratis verzenden' doen.

Vergeet ook niet dat highflow geen mega-shop is zoals azerty of alternate en dergelijke, het is een winkel gespecialiseerd in een nichemarkt (waterkoeling) en dus ook een stuk minder orders heeft. Toch heb je nog steeds redelijke prijzen en zeer snelle service. In hoeveel winkels vraag je een product aan op het forum en is je tweede post 'huh? stonden die al in de shop? sorry niet gezien'? hint: ze stonden er nog niet (wel in de meeste gevallen toch ;))
 

Psykofool

New member
Jullie vergeten 2 zaken:

ten eerste heeft iedere pakketdienst problemen met bepaalde leveranciers. Bij mij bijvoorbeeld komen die van GLS altijd de volgende dag langs bij mijn grootouders, nog nooit problemen gehad met de leverancier. Ook leuk om te weten is dat diezelfde leverancier hier ook de pakketjes van PostNL brengt :p Ik bedoel maar, PostNL werkt voor jullie beiden misschien goed, maar hier passeren ook veel klachten over PostNL van mensen die GLS dan weer beter vinden.

ten tweede wat betreft de verzendkosten: dat is in zeer grote, zo niet volledig, afhankelijk van hoeveel je per dag verstuurt. Hoe meer je verstuurt hoe beter jouw positie tegenover een pakketdienst, en bij gevolg hoe lager de verzendkosten voor de shop (maar zelfs bij de grote betaal ik evenveel verzend kosten als bij freddy, die verdienen er nog eens aan). Wat dat betreft is freddy altijd duidelijk geweest, hij probeert zijn producten zo goedkoop mogelijk aan te bieden, daardoor kan hij ook geen zaken a la 'meer dan 100 euro is gratis verzenden' doen.

Vergeet ook niet dat highflow geen mega-shop is zoals azerty of alternate en dergelijke, het is een winkel gespecialiseerd in een nichemarkt (waterkoeling) en dus ook een stuk minder orders heeft. Toch heb je nog steeds redelijke prijzen en zeer snelle service. In hoeveel winkels vraag je een product aan op het forum en is je tweede post 'huh? stonden die al in de shop? sorry niet gezien'? hint: ze stonden er nog niet (wel in de meeste gevallen toch ;))
Klopt, service van Freddy is gewoon top daarom bestel ik ook gewoon hier. Hij kan er niks aan doen dat de verzending eventueel niet goed gaat lijkt me.

Eerlijk is eerlijk als ik het gisteren met postnl had besteld had ik het waarschijnlijk wel gehad. Kijk net bij de track en trace van gls en me pakket staat weer in rotterdam hoe slim als die eerst van rotterdam naar den bosch gaat en vervolgens terug als die in eindhoven moet zijn? Dus hij zal morgen wel komen dan helaas...
 
Laatst bewerkt:

Vissa

Vissa!
Hangt er maar net vanaf welke bezorger er in jou buurt voor GLS of PostNL rond zwerft.

Vorige week 2x een afspraak gemaakt met PostNL dat ze tussen 14:30 en 17:00 langs zouden komen. 2 uur vroeger opgestaan om zo eerder op het werk weg te kunnen. Beide keren was hij al voor 14:30 langs geweest, wat niet de afspraak was.

Zojuist is GLS weer langs geweest met een pakketje van Highflow die gister is verstuurd. Lekker vroeg en snel! :)
 

otto

New member
die klootzakken leveren niet op zaterdag halve dag voor niks gewacht!!
ik heb hier niks aan ik moet na het pinkster weekend weer werken en kan dus het pakketje niet aan nemen!!
met als gevolg dat ik 55 km!!!! zal moeten rijden!! om mijn pakket te kunnen ontvangen!! je kan het veel beter met tnt doen!!
nu moet ik waarschijnlijk al 4 dagen wachten EN 55km moeten rijden voor mijn pakket en dan zit het er dik in dat ze om 17:00 uur
gesloten zijn. WAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHH!!!!!!!!!!!!!! g.v.d. zo frustrerend!!!! als een winkel zo'n kut pakket dienst gebruikt!!
en dan vinden ze het ook nog vreemd dat ze het doordeweeks zo druk hebben!! bah. kots misselijk word je ervan want dit is niet mijn eerste keer dat dit gebeurt!! DPD is er ook zo een en denk maar niet dat ze het aan de buren geven ookal laat je een bericht voor de koerier achter!!

pakket diensten die niet op zaterdag leveren zijn bij mij gewoon kut! al helemaal als ze het pakket zomaar aan een buur geven en mij het verkeerde huis nummer van de buren geven!!
 

sir serial

Republic of Gamers
Otto.. wat een onzin.. bestel dan gewoon een paar dagen voor het weekend heb je daar geen last van dunkt me

volgens mij is het algemeen bekend dat gls niet in het weekend bezorgd?
 

jesper0438

New member
Ik zit hier nu behoorlijk geïrriteerd. Ik heb bij highflow vrijdag ochtend , volgens mij nog voor 07;00 besteld .Highflow heeft dit keurig verwerkt etc. maar nu ligt hij daar sinds gisteravond 7 uur al ergens bij GLS. En aangezien er maandag niet word bezorgd, heb ik dit niet voor dinsdag. Vind dit erg vervelend aangezien dit niet de eerste slechte ervaring met GLS is. Mijn complimenten daarentegen richting highflow die wél alles snel en goed gehandeld hebben. Nu maar hopen dat het pakketje Dinsdag aankomt.

Edit: ik zie nu net de post hierboven dat het "algemeen bekend is'' dat GLS niet op weekenden bezorgd. Bedankt voor de info . Maar wat een raar iets. Heb nergens een berichtje gehad dat er in het weekend niet word bezorgd.
 

Cygnitr0n

New member
Tja, als je voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten. ( 2 euro verschil bij dezen) dan moet je niet het niveau verwachten van TNT. *just saying*

Verstuurd van mijn HTC One X met Tapatalk
 

jesper0438

New member
Heb even bij de verzendkosten gekeken en ik moet de optie van PostNL totaal over het hoofd hebben gezien. Zal volgende keer goed kijken en niet meer voor GLS kiezen (tenzij het om een hele kleine order gaat)
 

chicken

New member
gefrustreerd verhaaltje
Lang geleden dat ik een post disliked heb. Maar Otto, als je op zo'n korte termijn besteld kan je verwachten dat het niet op tijd binnen is. Als je dit weekend had willen bouwen, had je afgelopen week moeten bestellen. Dat Highflow zo'n snelle service heeft waardoor het vaak al een dag later bezorgd wordt is een luxe, geen standaard voor webshops. ;) Je hebt overigens gewoon de keuze om gebruik te maken van TNT. Blijkbaar wilde jij 2 euro besparen. :)
 

arwin74

Active member
Tot nu toe eigenlijk nog nooit klachten over GLS gehad maar sinds vandaag dus wel:
Wanneer een chauffeur tijdens het laden van de pakketten al weet dat een pakket niet (op tijd) kan worden afgeleverd voor winkelsluiting, dan wordt dit op het depot geregistreerd en wordt het pakket niet in bestelling genomen.

WTF Ik heb geen winkel, ik woon in een gewoon huis.

Door deze klote actie dus me pakje als ik geluk heb pas dinsdag in huis.


Arwin
 

volcom

Member
Gisteren zou mijn pakje geleverd geweest zijn door GLS maar er was niemand thuis en geen papiertje in de bus.
Dan maar een mail gestuurd ze zeggen dat voor het pakket afgetekend is met een naam en handtekening dat me totaal niet bekend voorkomt. Zouden ze het achtergelaten hebben?
Want ik ben vandaag daar geweest en er lag niks en overal gaan vragen maar niemand heeft iet gehad.
Iemand die me kan helpen?
 

Freddy

Administrator
Forumleiding
Daarvoor kan je het beste weer contact opnemen met GLS.
Zij kunnen dan aan de chauffeur van jouw wijk navragen bij welke van jouw buren de chauffeur jouw pakket heeft achtergelaten.
 

volcom

Member
Daarvoor kan je het beste weer contact opnemen met GLS.
Zij kunnen dan aan de chauffeur van jouw wijk navragen bij welke van jouw buren de chauffeur jouw pakket heeft achtergelaten.
Zal het hun eens vragen. Heb het leverbewijs al van ze ontvangen en daar staat op dat het op mijn adres geleverd is maar de naam en handtekening kloppen niet.
 

arwin74

Active member
Ach vandaag ook weer GLS gedoe :|
Laat ik pakje leveren bij zo een ophaalpunt tot 1730 open. Kom ik daar om 1715 aan is alles gvd al gesloten.
Staat er nog netjes bordje in het raam ook, open van 9 tot 1730 :mad:


Arwin
 

Vergelijkbare onderwerpen

Bovenaan