• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

The Ivory Tower

TYPHOON

Junior Member
The%20Ivory%20Tower%20title.jpg


Hoewel ik nog met examens bezig ben zitten mijn gedachten al wat verder.
Voor deze vakantie en waarschijnlijk daarna staat er een heuse casemod op jullie te wachten.:mrgreen:

Ik was vorig jaar begonnen met mijn HAF932 aan te passen naar mijn smaak.
De hele kast is geschuurd en geverfd in mat-zwart. Het heeft me veel uren schuurwerk gekost maar het was alleszins de moeite waard.
En nu heb ik het gevoel een beetje te pakken.
Aan je pc werken is leuk, dat zullen veel mensen hier niet kunnen ontkennen. :peace

Het plan:

- Sowieso gaat de kast inverted-ATX worden. Waarom? Omdat het cool is en zo kan ik ook de hardware zien want mijn pc staat aan de linkerkant.

- Een droomkast was voor mij de TJ07, ideaal voor waterkoeling. Jammer genoeg te duur en een beetje te vanzelfsprekend voor waterkoeling.
Wat ik dus wel in mijn kast ga doen is hetzelfde principe. Ik ga een kelder maken zodat als het weer een overstroomt dat het water naar de kelder wegloopt....8)
Om het een beetje luchtig te maken komen er 2 480 radiatoren in de kelder die verse lucht aanzuigen langs de onder-, voor- en achterkant en de warme lucht langs de zijkanten eruit blazen.

- Verder zullen er mij nog wel andere dingen te binnen schieten naarmate de build verder vordert.
We plan along the way :twisted:

sponsor:
 
Laatst bewerkt:
The%20Ivory%20Tower%20Update.jpg


Zoals sommigen misschien al door hadden heb ik onlangs dus een "nieuwe" kast gekocht:
IMG_0124%20(Custom).JPG

IMG_0125%20(Custom).JPG

IMG_0126%20(Custom).JPG

De doos had veel te verduren gekregen maar de inhoud was in orde.
IMG_0127%20(Custom).JPG

IMG_0128%20(Custom).JPG

IMG_0129%20(Custom).JPG


De kast heeft wat lichte beschadigingen aan de voorkant en bovenkant. Maar dat kan desnoods opgelost worden door een nieuw top-paneel te kopen indien nodig.

Zoals je ziet is het een 2dehands kast afkomstig van Vincent @Highflow. Het is al gepowdercoat aan de binnenkant wat uiteindelijk wel wat jammer is. Want veel zal er niet meer van over schieten nadat het ruwe werk gedaan is. Ik denk om de kast aan de buitenkant matt-wit te doen(bestaat dat?) en matt-zwart aan de binnenkant, gepowdercoat natuurlijk :D

Mijn huidige hardware is:
Gigabyte X58-UD5
Intel i7 920
OCZ platinum 1600
XFX GTX280
CM M850

Ik hoop misschien eind dit jaar een nieuwe GPU te kopen omdat dit toch wel de beperkende factor is. Maar doordat ik nu de meerderheid van de tijd op kot spendeer waardoor ik niet echt gebruik kan maken van een highend kaart. En omdat ik dit jaar geen vakantiejob heb zal heb budget ook lager uit vallen.
Maar ja, we zien wel hé :D

Normaal komt er volgende week nog een update eenmaal ik mijn photoshop-skill wat heb bijgewerkt en de examens gedaan zijn :D

See u later :)
 
Laatst bewerkt:
The%20Ivory%20Tower%20Update.jpg


-->Afbraak<---

Gisteren had ik mijn laatste examen van het jaar, maar ondertussen weet ik wel dat er in augustus sowieso nog een paar terug komen. Maar dat is voor dan en niet voor nu. Daar denk ik nu nog niet aan maar wel aan dit project. Ik heb dus toch een paar dagen niks te doen dus dan gaan we maar eens beginnen met het afbreken van de kast.

Maar eerst, sommige mensen kennen deze kast al. Dit is de kast die gaat vervangen worden door die A77:

IMG_0067%20(Custom).JPG

IMG_0066%20(Custom).JPG


Eerst heb ik alles maar eens naar de living beneden verhuist omdat er daar meer plaats en licht is.
Ik laat de plaatjes boekdelen spreken:

Een rechtse:
IMG_0131%20(Custom).JPG


Recht op de neus:
IMG_0137%20(Custom).JPG


Een stevige linkse:
IMG_0138%20(Custom).JPG


En één in de rug, maar hé wat zit daar nou? Een mooi doosje met onderdelen en schroefjes:
IMG_0140%20(Custom).JPG


De binnenkant:
IMG_0141%20(Custom).JPG
IMG_0142%20(Custom).JPG
IMG_0143%20(Custom).JPG


De zwarte powdercoating is echt nice, moeilijk te beschadigen en mat:
IMG_0144%20(Custom).JPG


Een aantal onderdelen uitgespreidt op de tafel:
IMG_0146%20(Custom).JPG


De kast al een stuk gestript van overbodige onderdelen:
IMG_0147%20(Custom).JPG


USB-hub etc:
IMG_0148%20(Custom).JPG

Yikes, dat zijn veel drivebaycovers met het leuke Lian-Li logo:
IMG_0150%20(Custom).JPG

IMG_0152%20(Custom).JPG


Op deze foto's zijn de meeste dingen uit de kast gehaald maar ik moet nog een manier vinden om de HD en power LED's te verwijderen.
IMG_0153%20(Custom).JPG
IMG_0154%20(Custom).JPG


Updates zullen nog volgen
Stay Tuned.........................:mrgreen:
 
Laatst bewerkt:
suc6 met je nieuwe kast en met sketchup ;) Lol je bedoelde ook echt dé kast van Vincent en niet eenzelfde kast als Vincent :p
Alleen snap ik nu niet meer welke kast Vincent nou zwart/wit liet coaten lolz maargoed das offtopic whehe
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Jason Lian Li O11 Dynamic Mini, Mid Tower, Tempered Glass HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li LANCOOL II Mesh RGB Midi-Tower, Tempered Glass - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P Inno 3D Ichill Black verplaatsen in The Tower T900 ?? Cases en Modding 3
Jason Terug op voorraad! Lian-Li PC-O11 Dynamic Midi-Tower - Black Window HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
Jason Corsair iCUE 5000X RGB Midi-Tower, Tempered Glass - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Antec TORQUE Midi-Tower - White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li O11 Dynamic Mini, Mid Tower, Tempered Glass - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Bl4ckj4ck666 Corsair Crystal 570X RGB White tower-behuizing Gallery & Build Logs 18
HighFlow Lian-Li PC-O11 Dynamic Midi-Tower - PCMR Special Edition HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
X thermaltake tower 900 pomp Bracket Advies Waterkoeling Setup 3
Slader ITX tower Gallery & Build Logs 9
Y Yodabear - Maikel - Project: LeBlanc Tower Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
W led strips voor the tower 900 Cases en Modding 5
Freddy Aanbieding: 1x Chieftec BIG Tower met waterkoeling set HighFlow Computer Cooling Shop 0
F [Radiator] Obsidian Series® 650D Mid-Tower Case Waterkoeling 4
M Phanteks Enthoo Primo (Full tower, standaard 2 x 480 Support...) :) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 27
Sw333t [VERKOCHT] Addonics STMPC-B Storage Tower (gemod, casemod "siNAS" Verkocht 20
volcom NZXT Phantom 410 Midi-Tower - white / blue HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
l3p [VERKOCHT] Addonics STMPC-B Storage Tower for Mini PC Black Verkocht 6
J Kleine tower geschikt voor waterkoeling Cases en Modding 0
C [CANCELLED] Chieftec Dragon Full Tower Verkocht 14
X Tower Heist 04-11-2011 Films / Movies 4
lauwagie DD Double Wide Tower - 21 Black Series Gallery & Build Logs 30
lauwagie [DD Double Wide Tower - 21 Black Series Edition] HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
lauwagie [DD Double Wide Tower - 21 Black Series Edition] Gallery & Build Logs 6
X [VERKOCHT] Corsair Graphite Series™ 600T Mid-Tower Case Black Verkocht 10
J Fractal Design Arc Midi en Mini Tower HighFlow Product Suggesties en Nieuws 20
coolfris XSPC H2 Tower Case HighFlow Product Suggesties en Nieuws 13
kier LiLi Tower Gallery & Build Logs 147
M5rvii Cooler Master Elite RC-310-PWN1-GP Midi-Tower - white/pink HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
E Danger Den Double Wide Tower of de Mountain Mods U2 UFO Cases en Modding 24
Bullus [cpu koeler] Tuniq Tower 120 Extreme HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan