TFC Admiral Vs. TFC Xchanger
Ik wil 3 TFC Admirals gaan gebruiken in mijn huidige project ‘Raz3r D3sk’.
Er waren een aantal personen met twijfels over de performance van de Admiral.
Ik mag graag dingen zelf dat soort ondervinden..
Dit is geen review of iets dergelijks met mooie diagrammen.
Gewoon een video met wat resultaten op de manier hoe ik ze zou gebruiken.
En .. ik moest de hardware toch testen voor het project
In deze test een TFC Admiral 360 (Nieuw heat fin design) en een TFC Xchanger 360 (Oud heat fin design).
(Kijk op Youtube in 1080p fullscreen voor meer details)
Ik weet dat er wel honderd dingen zijn die de temperaturen kunnen laten verschillen. Bijvoorbeeld Cpu/GPU batch,
block mounting (Bijv. 1 GTX690 wordt warmer dan de andere, moet ik remounten)
Ook de waardes van de flowmeters kloppen totaal niet in samenwerking met de fancontroller, toch kan je het een beetje gebruiken als indicatie.
Wat mijn ondervindingen zijn .. en mijn verontrusting compleet laten verdwijnen.
- Je flow zal 35% minder zijn dan een standaard radiator als de Xchanger.
- Watertemperaturen idle en stressed met fans op 100% (+/-1500RPM) zijn haast gelijk.
- Watertemperaturen idle en stressed met fans op 50% (+/-700RPM) zijn minimaal beter.
- Admiral ziet en voelt er beter uit dan welke radiator ik ook maar gehad heb.
- De heatfins gaan niet zo snel stuk als een traditionele radiator met alu/koper fins
- Makkelijk om de covers te veranderen of modden, en om heatfins schoon te maken.
Wilde gewoon mijn ervaringen delen met de geinteresseerden.
Ik wil 3 TFC Admirals gaan gebruiken in mijn huidige project ‘Raz3r D3sk’.
Er waren een aantal personen met twijfels over de performance van de Admiral.
Ik mag graag dingen zelf dat soort ondervinden..
Dit is geen review of iets dergelijks met mooie diagrammen.
Gewoon een video met wat resultaten op de manier hoe ik ze zou gebruiken.
En .. ik moest de hardware toch testen voor het project
In deze test een TFC Admiral 360 (Nieuw heat fin design) en een TFC Xchanger 360 (Oud heat fin design).
(Kijk op Youtube in 1080p fullscreen voor meer details)
Ik weet dat er wel honderd dingen zijn die de temperaturen kunnen laten verschillen. Bijvoorbeeld Cpu/GPU batch,
block mounting (Bijv. 1 GTX690 wordt warmer dan de andere, moet ik remounten)
Ook de waardes van de flowmeters kloppen totaal niet in samenwerking met de fancontroller, toch kan je het een beetje gebruiken als indicatie.
Wat mijn ondervindingen zijn .. en mijn verontrusting compleet laten verdwijnen.
- Je flow zal 35% minder zijn dan een standaard radiator als de Xchanger.
- Watertemperaturen idle en stressed met fans op 100% (+/-1500RPM) zijn haast gelijk.
- Watertemperaturen idle en stressed met fans op 50% (+/-700RPM) zijn minimaal beter.
- Admiral ziet en voelt er beter uit dan welke radiator ik ook maar gehad heb.
- De heatfins gaan niet zo snel stuk als een traditionele radiator met alu/koper fins
- Makkelijk om de covers te veranderen of modden, en om heatfins schoon te maken.
Wilde gewoon mijn ervaringen delen met de geinteresseerden.