• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

[Scratchbuild] Desktop

lemonade

New member
Hi Guys,

Al een tijdje geleden dat ik hier actief was, maar zal toch maar weer eens een topic openen :).

Momenteel ben ik bezig om mijn nieuwe case gereed te maken voor Campzone 2015, dus het zal niet echt een buildlog worden, maar meer een foto topic i.v.m. tijdtekort. Wie de case wilt bewonderen moet dus op Campzone zijn.

Vrijdag 31 juli komt er nog een fotoshoot, en zal de case ver klaar zijn, en na campzone wat gedetailleerde shots en een kijkje naar de individuele componenten / mods.

Het is een soort desk, maar dan voor op een bestaande tafel/bureau.. desk top ;). Ditmaal ook weer watergekoeld en stealth. Is weer eens wat anders.

Oude case
IMG_20150714_203159.jpg

Een nieuw begin
IMG_20150522_115223.jpg

Zijkant met 3x 92mm fan inblaas
IMG_20150522_115237.jpg

Module met verzonken gaten
IMG_20150522_115255.jpg

Nu ook met de fans erin.
IMG_20150714_165533.jpg

Alvast een shot van de mobo tray. De 3 kabels van de fans worden nog weggewerkt. Heb nog zoveel ideeën maar te weinig tijd om ze uit te voeren haha. Kennen jullie vast wel.

De mobo tray is gemaakt van zwart plexiglas, en is circa 15mm hoog. Bij een ATX mobo zal de tray 5mm aan de randen uitsteken. Kwam er later achter dat ik nu een µATX bordje heb, oh well wie weet in de toekomst
IMG_20150714_165509.jpg

Ook de afstandhouders zijn van plexiglas gemaakt. Aan de binnenkant van de tray zijn M4 boutjes gemonteerd zodat de schroeven goed aangedraaid kunnen worden. Ik heb bewust niet gekozen om het plexiglas te tappen, aangezien een plastic schroefdraad altijd gevoelig is voor schade.
IMG_20150714_165515.jpg

Meer random pics
IMG_20150714_165542.jpg
IMG_20150714_165605.jpg

Provisorische setup omdat ik toch mn pc nodig heb :p. Zoals je ziet steeds een beetje vordering.
IMG_20150715_113306.jpg
 
Het tube res eruit, en tijd voor een nieuw reservoir! Ditmaal gekozen voor een vierkant ontwerp aangezien die mooi weggewerkt kan worden. Met een G1/4 tapsetje passen de fittingen ook perfect :icon_keel:

Het waterdicht maken was een redelijk klus, en uiteindelijk met een polymeer kit binnen dichtgemaakt. Al bij al toch een leuk resultaat.

IMG_20150725_201744.jpg
IMG_20150725_205125.jpg
IMG_20150725_213550.jpg

Drainstukje moet ook nog 1/2" worden
IMG_20150725_213604.jpg

Yep, graka nu ook watergekoeld. Ik verwacht maandag/dinsdag een 2u PCI-e 16x riser te ontvangen zodat de videokaart ook in de case past. Deze steekt nu namelijk aan de bovenkant uit.

De lege ruimte aan de rechtervoorkant (ca. 80x20cm) zal gebruikt worden om het toetsenbord en buis in onder te brengen. Ik zal eens kijken of ik nog een SketchUp ontwerp heb liggen waar het beter te zien is. Zie de case als luxe monitor stand ;).
IMG_20150726_083656.jpg

Dit is het reservoir, pomp en de radiator. Nog een beetje tweaken om alles mooi recht te laten lopen.
IMG_20150726_083714.jpg
 
Laatst bewerkt:
SketchUp preview

De bovenkant is gemaakt van 5mm Plexiglas, en daar bovenop nog eens 5mm gehard glas.
5.PNG

Dat gat aan de achterzijde wordt een custom backplate waar ik USB's, RJ45, Audio jacks en andere dingen in ga onderbrengen. Dan hoef ik namelijk niet de hele case open te halen als er een keer iets bijgeprikt moet worden.

Random pics
4.PNG

3.jpg

1.jpg

2.jpg

Zo, nu weer aan het werk :120:
 
Dus de gehele buitenkant ga je maken van plexi? Of zie ik dat niet goed. Is wel een idee natuurlijk, juist om het nog een beetje "draagbaar"te houden.

Waar ga je hem dan trouwens opzetten op CZ2015?
 
Yup, hele buitenkant wordt van wit plexiglas gemaakt. Wat gewicht betreft zit ik nu op ongeveer 8 kilo, dus valt wel mee.

Heb niet genoeg plexiglas meer op voorraad om de voorkant te maken, dus ff snel de leverancier in de buurt bellen of hij nog wat heeft liggen xD.

Tevens heb ik de pomp 90 graden moeten draaien, waardoor de coverplate niet meer past >< Ik ga niet nog eens drainen, dus die coverplate moet dan maar een andere keer gemaakt worden.

Op campzone sta ik weer ergens achteraan in een hoekje, vak E 'nAb' als ik me niet vergis, in een 6 persoons tent van daar.
 
Ja het frame laat zich lekker snel opbouwen met die buizen, en het is ook allemaal zeer stevig. Al het aluminium was op maat besteld en hoef het daarna maar inelkaar te timmeren :p.

Zoals bij de meeste casemods duurt het ontwerpen en uitmeten altijd het langst
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan