• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

2TB Harddisks .. WD20EARS of Samsung SpinPoint F3EG Desktop Class HD203WI ?

parcifal

New member
Ben opzoek naar mogelijk upgrade voor veel extra hdd ruimte
en denk aan 2TB schijven aangezien de sata poorten ook een keer bezet zijn ...

iemand ervaring met de WD20EARS of Samsung SpinPoint F3EG Desktop Class HD203WI
gezien de snelheid ?

andere mogelijkheid is weer voor de "vertrouwde" Samsungs F3 1TB te kiezen maar dan ben ik al snel genoodzaakt om een pci-e controller toe te voegen om meer aansluitingen te creeren.

een Asrock SATA3 CARD - Controller voor opslag - SATA-600 - 600 MBps - PCI Express 2.0 x1 Asrock Sata3 Card Controller V :: Azerty

of een ASUS PCIE GEN2 SATA6G - Controller voor opslag - 2 Kanaal - SATA-600 - PCI Express 2.0 x4 Asus Pcie Gen2 Sata6g Contro :: Azerty

en daarbij weet ik ook niet of mijn moederbord dit wel goed support
ik heb een kleine PCIe x1 slot en een PCIe2 x16 slot over

vraagteken is of de kleine PCIe x1 slot ook PCIe 2 is zoniet of dat dan een probleem zal geven als ik er wel een PCIe2 x1 kaart instop ?
tis me allemaal een beetje vaag

me moederbord is een Asus Maximus Gene ASUSTeK Computer Inc. - Motherboards - Maximus II GENE

en heb alleen een VGA op t bord die een van de 2 PCIe 2 x16 slots gebruikt.

tnx voor help !
 
je hebt al stuk meer gevonden dan ik kon
super Tnx Trax !
ik heb de laatste tijd niet zo de ontwikkelingen in de gaten gehouden betrefd normale hdd`s
maar valt me beetje tegen t aanbod wat er is van 2TB schijven
ik zal de reviews effe doorlezen

zie toch een aardig verschil tussen de Samsung F3EG 2TB en de WD Caviar Black 2TB
er is een prijsverschil maar toch aardig verschil in peformance als je de reviews goed mag geloven..

Jammer dat de WD20EARS niet in de testen word vermeld
denk dat dat mischien weer een nieuwer model is.
ik heb wel goed vetrouwen dan dat die t ook wel goed zal doen
en plus punt is dat die 64 mb cache heeft tegenover 32mb bij de Samsung

heb nu sterk de neiging naar een WD en denk dat Samsung de slag een beetje heeft verloren na het maken van
de fijne 1TB F3`s

iemand nog enig idee over t voordeel in de praktijk voor 64 mb tegenover 32 mb cache in een non-raid situatie ?
ik weet dat raidcontrollers met veel cache geheugen voordeel brengen maar of dat dan ook zo is met interne cache
van afzonderlijke drives zonder op een raidcontroller aangesloten te zijn ?
Ik heb t in t verleden met andere drives wel gemerkt t verschil tussen 16 en 32mb .. maar daar zit dan ook maanden/ jaren tussen met vooruitgang van techniek van de platters ect.
 
Laatst bewerkt:

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan