• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

PC dood

ShaquilleMoreno

Senior Member
Heb ik gisteren mijn nieuwe 1/2 slangen in mijn pc gezet en alles wat daarbij hoort. Ook het MoBo eruit gehaald vanwege het nieuwe CPU blok en zelfs de pomp vervangen. Eigenlijk de gehele pc uit elkaar gehaald en weer opgebouwd. Ondertussen ook alle kabels strak weggewerkt en ik weet niet wat meer.

Alles klaar :icon_pidu:

De aan/uit schakelaar even aangetipt (softtouch). En wat gebeurd er? Niks :013:
Nog maar een keer, deze keer iets harder. Nog niks. Toen lichte paniek. Nog maar een keer, weer niks. Alle kabels langsgelopen, losgehaald en weer vastgezet. Nog niks. Het was al laat op de avond en heb na een een paar uur het bijltje er maar bij neergegooid. Naar bed met een niet echt lekker gevoel. Iets later, midden in de nacht werd ik weer wakker omdat ik in mijn droom een ingeving kreeg. Na een uur te hebben gekloot met deze ingeving er maar weer mee gestopt. Zonder resultaat.

De volgende dag (vandaag dus) kwam er visite en ik had het er zo over dat ik niet wist wat ik zou doen. Ik dacht er over een andere voeding even te lenen uit een ander pc om zo de voeding uit te sluiten (Ik had namelijk een atx stekker verkeerd aangesloten). Je wilt het niet geloven, maar terwijl ik zo zat te praten en te klooien aan de kabels kwam de pc zomaar tot leven. Maar niet veel later kapte hij er ook zomaar weer mee. Wat blijkt! De ATX-verlengkabel die standaard mee geleverd wordt met mijn kast en ook gebruikt moet worden daar zit iets niet helemaal lekker. Een van de kabeltjes maakt slecht contact of heeft een breuk. Maar hij doet het nu al weer de hele namiddag en avond probleemloos, maar ik weet zeker dat als ik aan de stekker kom de pc er weer mee kapt.

Even nadenken hoe ik dit ga oplossen. Denk al na om dat hele verlengstuk er tussen uit te halen en de twee kabeltje maar vast te solderen aan de originele ATX kabelbooom van mijn PSU.

Plaatjes komen wel een keer. Voorlopig niet want ik wil het gelijk goed oplossen. Zal wel een weekje duren want ik wil gelijk de verlichting in de kast in order brengen.

Ziet er trouwens wel gaaf uit die dikke slangen :023:

Oeehh das is balen.

Ik ken het gevoel maar al te goed als een PC niet wilt opstarten.
Verschrikkelijk!

Wel beter dat je de oorzaak hebt gevonden, anders blijf je maar zoeken (geheugen testen, mobo testen, cpu testen en etc....)

Heb je Coolermaster al gemailed?
Misschien dat zij een nieuwe verlengkabel kunnen sturen, aangezien de jouwe kapot is.

Wacht met smacht op de foto's!
De 1/2" slang en UV-Red vloeistof moet een mooie effect geven :D
Ook benieuwd hoe de aftakking naar 1/4" voor de reservoir eruit ziet :D

Misschien kan jij me gelijk wat advies geven hoe ik de boel een beetje mooi kan verlichten. Want ik heb namelijk nog geen echte verlichting in m´n kast, afgezien van wat ledjes.

Ik wil de boel mooi rood verlichten en natuurlijk het UV goed laten uitkomen. Ik zag wel UV in de shop staan, maar niks roods aan lichtbuizen.

Ik heb me er ook nog nooit echt mee bezig gehouden. Het was altijd het ondergeschoven kindje. Nu met de dikke slangen kom ik daar niet onderuit.

Sorry voor het ik, ik, ik (heb effe geen zin om het aan te passen)

Ik zou UV lampen erin plaatsen.

Want de vloeistof die jij hebt, is UV-Actief!
Verder heb je ook nog doorzichtbare slang, dus het water zal erg mooi oplichten als je een UV lamp in jouw PC hebt.

Dat is veel mooier dan een standaard rode lamp in de kast.
Want dan wordt alles met rood verlicht en ziet er niet "apart" uit.

Het is mooier dat alleen de slang en reservoir oplicht, dan wordt de aandacht daarop gevestigd. De rest van de hardware zal overigens lichtjes verlicht worden door de UV gloei.

Damm gelukkig doet die t weer !!:icon_cool:

Een vd mooiste pc's hier op t forum mag natuurlijk niet verloren gaan.

Ja idd wat Freddy zegt: stuur die kabel terug naar CM. Volgen smij hebben ze wel een goeie service.

Ik zou UV lampen erin plaatsen.

Want de vloeistof die jij hebt, is UV-Actief!
Verder heb je ook nog doorzichtbare slang, dus het water zal erg mooi oplichten als je een UV lamp in jouw PC hebt.

Dat is veel mooier dan een standaard rode lamp in de kast.
Want dan wordt alles met rood verlicht en ziet er niet "apart" uit.

Het is mooier dat alleen de slang en reservoir oplicht, dan wordt de aandacht daarop gevestigd. De rest van de hardware zal overigens lichtjes verlicht worden door de UV gloei.

Wat raad je aan? 1 of twee van die 30cm dingen.

Ten tweede. Die rode lichtbuizen verkoop je niet toch?
Ik wil er toch wel rood licht in zetten, maar dan inpakken in folie of zo dat het niet al te fel is, maar toch wel rood verlicht.

Twee UV-lichten, eentje boven en eentje beneden (of een links en een rechts).

De rode lichtbuizen zit nog niet in de shop.
Kan eventueel besteld worden, binnen 2 werkdagen op voorraad :)
Als je ze wilt, laat maar weten ;)

Je kan overigens ook rode LEDS gebruiken!
Dat is misschien zelfs wat subtieler, hoef je ook geen folie te gebruiken :D
Die zijn al wel op voorraad.

Schrijf jouw reactie...

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan