• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Computer is dood

Baloo.be

Senior Member
Hey iedereen,


gisteren heb ik enkele dingen gewijzigd aan mijn watercooling setup, maar nu boot mijn pc niet meer..

als de voeding ingeschakeld wordt, dan gaat het ledje branden onderin, als ik hierna op de powerbutton druk, dan gebeurt er helemaal niets..

aangezien ik een groot lekkage heb gehad tijdens de voeding aanstond (lekkage test met pomp aan), denk ik aan een mobo dat stuk is.


welke onderdelen kan ik uitsluiten dat de oorzaak zijn van een computer die helemaal niet wil booten?


Geheugen?
Cpu?
HDD?
Videokaart?

in gevallen dat een van deze bovenstaande stuk zijn, dan vermoed ik dat de pc tracht op te starten, en pas na enkele seconden besluit om te stoppen (Wat hier niet het geval is!!!)

de 12volt lijn van de voeding werkt nog perfect; want ik kan dmv een connector mijn voeding aankrijgen, zodat al mijn fans en pomp gaan draaien..


DRINGENDE HULP GEVRAAGD :pray
 
Precies wat hier boven gezegd wordt. Alles er uit halen behalve CPU en opstarten. Als die niks doet dan is het of CPU of moederbord.

En gebruik je de powerknop van de kast of van moederbord? Draadje misschien verkeerd aangesloten?

Als je een asus stiker hebt moet je wel opletten dat je de lampjes die op het moederbord uit zet. Achter op het moederbord waar je alle kabels in steekt daar zit een knopje. Zorg dat die uit staat anders start die zeker weten niet op.
 
Idd, met zo weinig mogelijk proberen opstarten

-Bios resetten
-evt je bios op een usb stick zetten en inpluggen, miss is z'n bios kapot ofzo en zoekt hij naar een nieuwe
-Die lekkage, ook op je moederbord? zoja waar? (alhoewel mijn huidige P5Q deluxe in deze pc (niet die die te koop staat) al meerdere (stuk of 2-3) lekkages overleefd heeft, telkens wanneer de pc in werking was ...
-powerknopkabel aangesloten?

CPU zal niet snel kapotgaan hoor, ram denk ik ook niet ...
 
bios resetten, dmv het batterijtje?


de lekkage was voornamelijk op mijn GPU, en onder mijn gpu,
pci sloten, biosbatterij, SB, sata, ........

ten noorden van mijn NB is bijna niets


ik zal zo even biosbatterij eruithalen en deftig droogmaken,
misschien ook even de haardroger loslaten op mijn mobo??

powerknopkabel zit ik ook continue mee bezig, ik heb uiteindelijk gewoon met een schroevendraaier de 2 pins verbonden om een slechte powerbutton uit te sluiten
 
Edit: Rtc Jumper gebruikt om ram te clearen; en bios batterij eruit gehaald
ram heb ik vervangen zonder resultaat; videokaart heb ik eruit gehaald en weer opnieuw ingeduwd
kabels van het moederbord nog eens goed aangesloten.

allemaal zonder resultaat
 
Moederbord los halen en de haardroger er op zetten op warm. (Niet heet) Haal ook je CPU er uit en kijken of daar koelvloeistof is in gekomen.

Ook er voor zorgen dat ALLES droog is voordat je hem aan zet. Voorzichtig met de haardroger alles droog blazen.

En dan CPU er in zetten. Alle kabels voor mobo aansluiten en dan opstarten. Geen HDD's of wat dan ook aansluiten. Clean start zonder iets aan gesloten te hebben. Dan weet je zeker dat het of CPU of mobo is.

Is de CPU droog gebleven dan zou ik als ik jou was voor een nieuwe mobo kijken. Zelfde probleem hier gehad. Mobo stuk :(
 
gelukkig heb ik maar een mobo van 80 euro, en ik heb nog een mobo liggen, ter vervanging van korte tijd

maar ik zie op tegen het werk.
Setup drainen; alles los,
dan weer alles vullen, blahblah :)

op die momenten ben ik Watercooling even beu
 
gelukkig heb ik maar een mobo van 80 euro, en ik heb nog een mobo liggen, ter vervanging van korte tijd

maar ik zie op tegen het werk.
Setup drainen; alles los,
dan weer alles vullen, blahblah :)

op die momenten ben ik Watercooling even beu

Dat ken ik, maar je zou BV ook de lekkage ook kunnen opdoppen, doe ik altijd, met dat haardroger gedoe heb ik zo geen goed gevoel :p
 
Computer leeft weer, Mobo dood,
nu mijn oude p5k er weer in, maar dit bord klokt voor geen meter, dus ik zit voorlopig weer op stock speed.

even een nachtje (of 2) slapen of ik een nieuw mobo ga kopen..
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Bl4ckj4ck666 Aqua-Computer Aquaero 0 1 2 3 4 5 6 7 ? Welke versie is dit? Waterkoeling 4
M Fan mount aqua computer en radiator vraag. Waterkoeling 1
CyrilBerge Computer start opnieuw op tijdens het starten van Valorant! Gaming 3
P Gezocht iemand die hard tubes kan buigen voor custom made computer Cases en Modding 1
M aqua computer high flow next en andere zaken Waterkoeling 0
Bl4ckj4ck666 Aqua Computer fittingen,fans,radiator etc... Handleidingen en Installatie Tips 5
Jason Aqua-Computer Aquaero 5 PRO USB fan controller, graphic LCD HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Aqua-Computer VISION RGBpx connection terminal for kryographics HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
S Mijn computer water gekoeld maken(CPU/ GPU,Waterblock) Advies Waterkoeling Setup 5
Jason Metro Vacuum MDV-1BA DataVac Pro 4.5-AMP Computer Vac/Blower HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
C Aqua Computer Ultitube D5 Pro 100 RGBpx ring werkt niet Handleidingen en Installatie Tips 1
Jason Aqua-Computer cuplex kryos NEXT RGBpx HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Aqua-Computer cuplex kryos NEXT RGBpx CPU blokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
HighFlow Aqua-Computer Ultitube D5 - elegant and quiet HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Aqua-Computer OCTO fan controller for PWM fans HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Freddy Aqua-Computer Farbwerk 360 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Freddy Aqua Computer D5 NEXT, Pump with integrated fan and LED controller HighFlow Product Suggesties en Nieuws 11
Freddy Aqua-Computer QUADRO fan controller for PWM fans HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
U Aqua computer airplex radiatoren *Modularity system 360mm *Radical 240mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Hightower Aqua computer res Waterkoeling 1
XenoMorpH Aqua Computer RGB-LED-Strips, zzwart HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
djghostogb Hoe Aqua-Computer Aqualis Base 450ml monteren op de Aqualis Pump adapter for D5? Waterkoeling 8
J Nieuw leven inblazen van een oudere watergekoelde computer. Waterkoeling 5
O Aqua-Computer Connector for RGB LED strips, 70 cm (Zwart) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
R Problemen met waterkoeling en Aqua-computer Waterkoeling 29
W Pomp voor Aqua-Computer Aquaero 6 XT Advies Waterkoeling Setup 1
Freddy Aqua-Computer Farbwerk RGB controllers en ledstrips HighFlow Product Suggesties en Nieuws 11
Pharlap [CANCELLED] Aqua Computer AquaTube rev. 1.1 (Reservoir, Zilver) Verkocht 6
G [IN-ACTIVE] Computer, watergekoeld Verkocht 6
R Aqua-Computer Ramplex Copper Edition RAM Block op Dominator platinum? Waterkoeling 3
X Beeld bij opstarten computer. Hardware & Software 6
B Aqua-Computer Flow sensor high flow USB Waterkoeling 5
P Extra onderdelen voor Aqua-Computer Aquaero 6 PRO Cases en Modding 2
K Computer voor gaming Hardware & Software 27
CDA441 [CLOSED]Waarde van computer die ik wil kopen Gesloten 9
Sw333t Inbouw van een computer in een meubel, zijn er zaken waar ik echt op moet letten. Cases en Modding 26
JeanPaul [VERKOCHT] Aqua-Computer Aquastream XT USB 12V + overige Aqua-computer accessoires Verkocht 1
J [CLOSED]Computer voor van alles. Gesloten 6
retrorick Mijn verandering naar een betere computer... Gallery & Build Logs 7
Anthares Even een introductie. Anthares, Michiel, desk-based computer Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 10
P [CLOSED] Div computer componenten Gesloten 15
H Aqua-Computer Tubemeter Waterkoeling 0
l3p [VERKOCHT] Aqua-Computer AMS Airplex Modularity System + veel extra's Verkocht 3
R Aqua-Computer Double Protect Ultra - Orange 1000ml HighFlow Webshop 4
arwin74 nieuwe aqua computer goodies HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
arwin74 [IN-ACTIVE] Aqua-Computer Aquacover Dual DDC Top G1/4 Verkocht 4
PlayGamble Computer blijft piepen, na lekken van koelvloeistof Waterkoeling 33
l3p IN-ACTIVE] 2x Aqua-Computer Aquadrive Single + 2x Aqua-Computer Aquadrive Dual Verkocht 0
Wally1987 [CCIP] Car computer/HTPC Gallery & Build Logs 19
R Computer boot, maar geen display Problemen & Oplossingen 10

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan